Frisco.pl jest 'na dobrej drodze' do zwiekszenia przychodów do 100 mln zł w 2017

Warszawa, 21.10.2016 (ISBnews) - Plan strategiczny inwestorów Frisco.pl zakłada zwiększenie przychodów przez serwis do 100 mln zł na koniec 2017 r., a wyniki za I półrocze tego roku wskazują, że wszystko idzie w dobrym kierunku, poinformowała ISBnews prezes Katarzyna Kazior. Frisco.pl należy do funduszu MCI.Techventures.

21.10.2016 | aktual.: 21.10.2016 14:08

"Osiągnięcie szacowanych przez naszych inwestorów przychodów to niewątpliwie nasza ambicja i robimy wszystko, aby te założenia osiągnąć. Wyniki za pierwsze półrocze tego roku wskazują, że wszystko idzie w dobrym kierunku. Liczba klientów Frisco.pl wzrosła aż o 40% i w dalszym ciągu dynamicznie rośnie" - powiedziała ISBnews Kazior.

Wskazała, że wpływ na to mają nie tylko wzmożone działania marketingowe, będące częścią nowej strategii Frisco, ale także zmiana polityki cenowej czy ogólnie rosnąca popularność i zaufanie do zakupów spożywczych online w Polsce.

"Nasza branża jest niezwykle dynamiczna, a usługa e-grocery bardzo dobrze wpisuje się w aktualne trendy społeczne i konsumenckie. Inwestujemy w rozwój tej kategorii, maksymalizując działania prowadzące do pozyskiwania nowych użytkowników, utrzymywania satysfakcji obecnych i zwiększania częstotliwości zakupów" - dodała Kazior.

Szacuje, że Warszawa odpowiada dziś za co najmniej 40% wartości polskiej branży i Frisco skupia się głównie na stolicy. "Jest to najbardziej atrakcyjny rynek w Polsce, a przy tym wciąż szybko rośnie. Ekspansja jest krokiem na przyszłość, jednak na ten moment w dalszym ciągu koncentrujemy się na zapewnieniu najwyższej jakości przy rosnącej skali w Warszawie. Nie chcemy rozpraszać sił, zależy nam jednak, by docelowo każdy w Polsce mógł skorzystać z naszej usługi i w przyszłości będziemy nad tym pracować" - stwierdziła szefowa serwisu.

Uważa jednocześnie, że rynek e-grocery ma przed sobą duży potencjał rozwoju. Obecnie jego udział wartościowy w Polsce to około 0,2%, natomiast w Europie Zachodniej zajmuje już 6% w całej branży FMCG.

"Dlatego przed nami pozostaje jeszcze sporo pracy nad przekonaniem Polaków do tego typu zakupów. Jednak, jak wynika z raportu Gemius 'E-commerce w Polsce 2016', już 27% kupujących w sieci chce w przyszłości zamówić produkty spożywcze. Konsumenci wykazują więc coraz większe zainteresowanie sklepami spożywczymi online, co zauważamy również we wzroście sprzedaży przede wszystkim owoców i warzyw, jaki odnotowaliśmy we Frisco w porównaniu z ubiegłym rokiem" - ocenia Kazior.

Według jej słów, wśród klientów Frisco zdecydowanie zauważalny jest trend w kierunku podnoszenia jakości życia oraz czasu wolnego. "Jest to możliwe za sprawą zaoszczędzonego czasu, który dotychczas klienci tracili na zakupach w tradycyjnych sklepach, czyli np. na czekaniu w długich kolejkach czy na uporczywych dojazdach. Widzimy także coraz większe zainteresowanie produktami ekologicznymi, organicznymi oraz funkcjonalnymi. Z naszej perspektywy kluczowy jest również trend w kierunku rosnącej świadomości klientów co do ich praw, a co za tym idzie - zwiększonych oczekiwań wobec sklepów. Widzimy, że nasi klienci oczekują wysokiej jakości, ale nie chcą za nią przepłacać. Frisco ma najwyższy na rynku poziom kompletności zamówień i dlatego coraz więcej osób przekonuje się do robienia zakupów spożywczych przez Internet" - podsumowała prezes.

Frisco.pl to jeden z największych i najdłużej działających spożywczych e-sklepów.

Sebastian Gawłowski

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)