2. Tesco (hipermarkety)
To już kolejne zestawienie Kondej Marketing, w którym ta sieć zajmuje drugie miejsce.
Ta największa brytyjska sieć hipermarketów i supermarketów (ponad 2000 punktów na całym świecie) na początku zajmowała się sprzedażą żywności. W tej chwili sprzedaje już odzież, sprzęt elektroniczny, a nawet samochody.
Tym razem Tesco osiągnęło nieco gorszy wynik. 79,68 pkt to 0,1 pkt gorzej niż w poprzednim zestawieniu.
Tesco jest jednym z tych sklepów, które są najbardziej zaawansowane, jeśli chodzi o instalacje kas samoobsługowych w sklepach. Sieć rok temu na warszawskim Ursusie otworzyła pierwszy sklep, w którym można płacić tylko na stanowisku samoobsługowym. Jak informuje rzecznik prasowy firmy, elektroniczne kasy są już w ponad 150 sklepach tej sieci - nie tylko w hipermarketach, ale również w tych niewielkich o powierzchni sprzedaży 600 metrów kwadratowych.
Tesco umożliwia też coraz większej liczbie miast robienie zakupów przez internet. Po Warszawie i Wrocławiu przyszła kolej na Łódź (zobacz: Ekspansja internetowa Tesco trwa)