3. Lidl
Na trzecie miejsce w zestawieniu awansował Lidl. Sieć poprawiła swój wynik o 1,22 pkt - najwięcej spośród wszystkich firm pierwszej dziesiątki zestawienia - i z wynikiem 76,05 pkt goni czołową dwójkę.
Lidl jest jedną z tych sieci handlowych w Polsce, która w 2012 roku nastawiła się na mocne promowanie poprzez zakrojone na szeroką skalę kampanie marketingowe. W jednej z nich kucharze-celebryci Pascal Brodnicki i Karol Okrasa zachęcają Polaków do taniego, ale ciekawego gotowania w domu (zobacz: Pascal i Okrasa pokażą, jak gotować tanio)
.
Najnowszym przedsięwzięciem Lidla był tydzień, w którym ceny wszystkich produktów (poza alkoholami i wyrobami tytoniowymi) zostały obniżone o 10 proc. (zobacz: Wielka tajemnica rozwiązana)
. Był to strzał w dziesiątkę, zwłaszcza że główny rywal Niemców portugalska Biedronka w końcu odpuściła sobie megapromocję z okazji otwarcia 2000 sklepu tej sieci (zobacz: W Biedronce ulotki zamiast promocji)
. Wszyscy spodziewali się wielkich obniżek cen, a tu... ulotki.
Lidl Polska otrzymała w maju tytuł Kryształowej Marki Godnej Zaufania w corocznym plebiscycie wydawnictwa Reader’s Digest. O przyznaniu nagrody zdecydowały głosy oddane przez - czytelników pisma.
Dla zainteresowanych postawienie sklepu Lidl o powierzchni 1400 mkw. kosztuje 4 mln zł netto.