Trwa ładowanie...
d2t44ih

Grupa Agory w II kw.'10 miała wyniki lepsze od konsensusu, ważna kontrola kosztów (opis)

12.08. Warszawa (PAP) - Grupa Agory zanotowała w drugim kwartale wyniki lepsze niż zakładał konsensus. Agora nadal kontroluje koszty i podtrzymuje, że skupia się na dalszym rozwoju...

d2t44ih
d2t44ih

12.08. Warszawa (PAP) - Grupa Agory zanotowała w drugim kwartale wyniki lepsze niż zakładał konsensus. Agora nadal kontroluje koszty i podtrzymuje, że skupia się na dalszym rozwoju istniejących przedsięwzięć, jak i wykorzystaniu przemian na rynku do poszerzenia aktywów grupy.

W czwartek spółka podała, że w drugim kwartale 2010 roku miała 20,2 mln zł zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej wobec 12,2 mln zł zysku netto w II kw. 2009 r. Średnia prognoz rynkowych mówiła o 14,3 mln zł zysku netto.

Zysk operacyjny grupy Agory w II kw. 2010 roku wyniósł 24,1 mln zł, podczas gdy rok wcześniej firma miała 14,9 mln zł zysku. Wynik jest powyżej oczekiwań analityków, bo konsensus zakładał 16,6 mln zł zysku EBIT.

EBITDA wyniosła w drugim kwartale 2010 roku 43,5 mln zł, a EBITDA operacyjna 46,3 mln zł wobec odpowiednio 35,2 mln zł i 38,7 mln zł rok wcześniej.

d2t44ih

Marża EBIT wyniosła w II kw. 2010 roku 8,6 proc. wobec 5 proc. rok wcześniej, a marża EBITDA operacyjna 16,5 proc. wobec 13 proc.

Skonsolidowane przychody Agory spadły w II kw. 2010 roku do 281,3 mln zł z 297,8 mln zł w II kw. 2009 roku i były lekko powyżej średniej prognoz rynkowych, zakładającej 275,1 mln zł.

Narastająco po dwóch kwartałach 2010 roku zysk netto grupy wyniósł 41,9 mln zł wobec 13,3 mln zł rok wcześniej, zysk operacyjny wyniósł 40,8 mln zł wobec 20,6 mln zł, a przychody 529,4 mln zł wobec 572,2 mln zł.

Marża EBITDA operacyjna wzrosła w pierwszym półroczu do 16,2 proc. (wzrost o 4,3 pkt proc.).

d2t44ih

"Pomimo jednorazowego spisania kwoty 7,7 mln zł dotyczącej wartości nakładów związanych z licencjami na oprogramowanie w drugim kwartale 2010 r., Grupa poprawiła wynik operacyjny EBIT zarówno w drugim kwartale 2010 r. (o 61,7 proc.), jak i w pierwszym półroczu 2010 r. (o 98,1 proc.)" - podała Agora.

"EBITDA operacyjna Grupy wzrosła w pierwszym półroczu 2010 r., w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego, o 26,2 proc. i wyniosła 85,8 mln zł, a marża EBITDA operacyjna wyniosła 16,2 proc. i wzrosła o 4,3 pkt proc.. Zysk netto Grupy przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej wzrósł o 215,0 proc. do 41,9 mln zł" - podano.

Agora podała też, że najważniejsze cele grupy w 2010 roku to kontrola kosztów umożliwiająca elastyczne zarządzanie bazą kosztową w celu przystosowania Grupy do zmiennych warunków rynkowych; rozwijanie istniejących przedsięwzięć oraz wzmocnienie efektu wewnętrznych synergii w celu lepszego wykorzystania kompetencji i multimedialnych zasobów Grupy.

d2t44ih

Celem jest też dalszy rozwój istniejących oraz budowa nowych ośrodków kompetencji multimedialnych w ramach Grupy, zapewnienie szerokiej dystrybucji treści oraz ich monetyzacji oraz wykorzystanie strukturalnych przemian zachodzących na rynku mediów w celu poszerzenia portfolio aktywów Grupy.

Agora podała, że grupa kontynuuje politykę kontroli kosztów (w tym nowego zatrudnienia) w celu dostosowania swojego funkcjonowania do kondycji rynku reklamowego. Dodatkowo, w Grupie na bieżąco realizowane są projekty rozwojowe, w tym w zakresie budowy kompetencji w mediach elektronicznych.

"W Grupie prowadzony jest szereg procesów służących rozwijaniu kompetencji i wzmacnianiu efektów synergii pomiędzy poszczególnymi mediami w portfolio Grupy, co przyczyni się do efektywniejszego wykorzystania multimedialnego zasobów Grupy zarówno w bieżącej działalności, jak i w prowadzonych projektach rozwojowych. Ponadto Grupa na bieżąco pracuje nad lepszą monetyzacją swoich treści, poszukując stale nowych form i kanałów ich dystrybucji" - podano.

d2t44ih

"W ramach realizacji celu odnoszącego się do poszerzenia portfolio aktywów Grupy, spółka (30 marca 2010 r.) podpisała przedwstępną umowę dotyczącą nabycia 84 proc. akcji spółki Centrum Filmowe Helios (...) W dniu 14 lipca 2010 r. spółka otrzymała zgodę Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na realizację tej transakcji. Obecnie, spółka realizuje dalsze kroki niezbędne do podpisania ostatecznej umowy dotyczącej nabycia akcji spółki Centrum Filmowe Helios SA" - podała Agora.

Koszty operacyjne netto Grupy wyniosły w pierwszym półroczu 2010 r. 488,6 mln zł i spadły o 11,4 proc. Do spadku kosztów przyczyniła się redukcja w wydatkach na reprezentację i reklamę (spadek o 21,5 proc.), a także oszczędności w kosztach zużycia materiałów i energii oraz wartości sprzedanych towarów i materiałów (spadek o 22,8 proc.), głównie w wyniku niższych kosztów zużycia papieru oraz realizacji tańszych seryjnych projektów wydawniczych (działalność Projektów Specjalnych).

Ponadto, na spadek kosztów operacyjnych Grupy wpływ miały niższe koszty wynagrodzeń i świadczeń na rzecz pracowników (bez niegotówkowych kosztów związanych z płatnościami w formie papierów wartościowych), które spadły o 1,1 proc.

d2t44ih

Na koniec czerwca 2010 r., Grupa posiadała środki pieniężne w wysokości 306,4 mln zł, na które składały się gotówka i jej ekwiwalenty w wysokości 147,1 mln zł oraz 159,3 mln zł zainwestowane w bezpieczne krótkoterminowe papiery wartościowe.

Na koniec czerwca 2010 r. zadłużenie kredytowe Grupy wyniosło 73,1 mln zł.

W pierwszym półroczu 2010 r. Agora spłaciła dwie kwartalne raty wykorzystanej w latach ubiegłych linii kredytowej. Obecnie, linia kredytowa spółki dostępna do dalszego wykorzystania wynosi 200 mln zł.

d2t44ih

W pierwszym półroczu 2010 r. wpływy ze sprzedaży reklam wyniosły 355,0 mln zł (spadek o 5,1 proc.), ze sprzedaży wydawnictw 104,9 mln zł (spadek o 20,9 proc.), a z pozostałej sprzedaży 69,5 mln zł (wzrost o 6,3 proc.).

W samym drugim kwartale 2010 r. wpływy ze sprzedaży reklam nieznacznie wzrosły w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego (wzrost o 0,5 proc.) i wyniosły 195,7 mln zł. W drugim kwartale 2010 r. wpływy ze sprzedaży wydawnictw wyniosły 51,6 mln zł oraz z pozostałej sprzedaży 34,0 mln zł i zmniejszyły się odpowiednio o 22,6 proc. oraz o 6,6 proc.

Przychody ze sprzedaży reklam w "Gazecie Wyborczej" wyniosły w pierwszym półroczu 2010 r. 158,8 mln zł i były niższe o 9,2 proc. niż rok wcześniej. W samym drugim kwartale dynamika spadku przychodów reklamowych w "Gazecie Wyborczej" wyniosła 3,5 proc.

Przychody ze sprzedaży egzemplarzy w pierwszym półroczu 2010 r. były o 2,5 proc. niższe niż przed rokiem i wyniosły 73,5 mln zł. W samym drugim kwartale 2010 r. przychody ze sprzedaży egzemplarzy spadły o 2,4 proc. i wyniosły 36,2 mln zł.

W pierwszym półroczu 2010 r. średnia sprzedaż egzemplarzowa "Gazety Wyborczej" wyniosła 343 tys. egzemplarzy, a jej udział w wydatkach na reklamę w dziennikach wyniósł 39,5 proc. i wzrósł o prawie 1 pkt proc. w stosunku do analogicznego okresu 2009 r.

W pierwszym półroczu 2010 r. przychody ze sprzedaży reklam w bezpłatnej gazecie Metro wyniosły 16,0 mln zł i spadły o 1,8 proc. W samym drugim kwartale 2010 r. wyniosły one 8,7 mln zł i wzrosły o 10,1 proc.

Bezpłatna gazeta Agory wzmocniła swój udział w wydatkach na reklamę w dziennikach do ok. 4 proc. zarówno w pierwszym półroczu 2010 r., jak i w samym drugim kwartale 2010 r.

Przychody segmentu Internet wyniosły w pierwszym półroczu 2010 r. 47,1 mln zł i wzrosły o 22,0 proc. W samym drugim kwartale 2010 r. wzrosły one o 35,6 proc. do 25,9 mln zł. Dzięki dynamicznemu wzrostowi przychodów segment Internet zanotował pozytywny wynik EBIT w wysokości 1,5 mln zł w drugim kwartale 2010 r.

W maju 2010 r. zasięg serwisów Grupy Gazeta.pl osiągnął poziom 65,8 proc., a liczba użytkowników wyniosła 11,5 mln osób.

Przychody Grupy AMS w pierwszym półroczu 2010 r. wyniosły 79,9 mln zł i spadły o 7,5 proc. Pomimo tego, Grupa AMS poprawiła zarówno EBITDA operacyjną o 1,8 proc. jak i marżę EBITDA operacyjną o 1,3 pkt proc. Udział Grupy AMS w wydatkach na reklamę zewnętrzną był na poziomie 26,2 proc.

Przychody segmentu Czasopism w pierwszym półroczu 2010 r. wyniosły 43,3 mln zł i spadły o 9,0 proc., a EBITDA operacyjna wyniosła 8,5 mln zł.

Przychody segmentu Radio wyniosły w pierwszym półroczu 2010 r. 36,2 mln zł i spadły o 10,4 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2009 r. Pomimo spadku przychodów, segment ten osiągnął pozytywny wynik operacyjny EBIT w wysokości 0,6 mln zł. EBITDA operacyjna wzrosła o 64,3 proc. do poziomu 2,3 mln zł, w efekcie marża EBITDA operacyjna wzrosła o 2,9 pkt proc. do 6,4 proc.(PAP)

bas/ ana/

d2t44ih
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2t44ih