Grupa Nokaut wznawia ofertę publiczną, podwyższa prognozy na '12

09.02. Warszawa (PAP) - Grupa Nokaut, spółka zajmująca się działalnością na rynku e-commerce, wznawia ofertę publiczną. Rozpocznie się ona od budowy księgi popytu i zapisów w...

09.02.2012 | aktual.: 09.02.2012 13:23

09.02. Warszawa (PAP) - Grupa Nokaut, spółka zajmująca się działalnością na rynku e-commerce, wznawia ofertę publiczną. Rozpocznie się ona od budowy księgi popytu i zapisów w transzy detalicznej w dniach 17-21 lutego. Spółka podwyższyła również prognozę wyników na 2012 rok, zakłada osiągnięcie 22 mln zł przychodów i 7 mln zysku netto.

"To, że pomimo braku emisji w grudniu 2011 roku udało nam się przekroczyć o średnio 4 proc. prognozy finansowe na 2011 rok i ogólnie dobra sytuacja na rynku e-commerce sprawiają, że zdecydowaliśmy się na wznowienie oferty publicznej" - powiedział na konferencji prasowej Wojciech Czernecki, prezes Grupy Nokaut.

Skonsolidowane przychody pro-forma Grupy Nokaut (tj. łącznie ze Skąpiec.pl i Opineo.pl) w 2011 roku wyniosły 17,4 mln zł, a zysk netto blisko 5 mln zł.

Proces budowania księgi popytu oraz zapisów w transzy detalicznej prowadzone będą w dniach 17-21 lutego. Cena emisyjna i sprzedaży zostanie podana do publicznej wiadomości do 22 lutego do godz. 9.00, a zapisy w transzy dużych inwestorów odbędą się w dniach 22-27 lutego 2012 roku. Przydział akcji oferowanych nastąpi do 29 lutego.

Prezes Czernecki poinformował, że Grupa Nokaut podniosła prognozy wyników na 2012 rok.

"Podwyższenie prognozy wynika z kilku czynników - zarówno tego, że na koniec 2011 roku udało nam się osiągnąć lepsze od oczekiwanych wyniki, ale również dlatego, że rynek e-commerce w 2012 roku czeka bardzo dynamiczny rozwój. Szacujemy, iż urośnie on o około 30-35 proc. Liczymy, że wraz z przejęciem Skąpca.pl i Opineo.pl oraz uruchomieniem platformy handlowej uda nam się osiągnąć wysokie tempo wzrostu" - powiedział prezes.

Grupa Nokaut prognozuje osiągnięcie w 2012 roku 22 mln zł przychodów ze sprzedaży oraz zysku netto na poziomie 7 mln zł. Prognozowane dane nie zawierają wyników Skąpiec.pl i Opineo.pl za I kwartał 2012 roku.

Poprzednia prognoza spółki zakładała osiągnięcie przychodów netto ze sprzedaży na poziomie 21,1 mln zł oraz zysku netto 6,9 mln zł.

Spółka planuje pozyskać z IPO 25-35 mln zł. Pozyskane fundusze zostaną przeznaczone na akwizycje Skąpiec.pl i Opineo.pl oraz na budowę platformy handlowej w ramach Nokaut.pl.

"Chcemy, aby docelowo porównywarka cen Nokaut.pl zmieniała swój charakter. Planujemy, żeby stała się ona kompleksową platformą handlową. Celem tej zmiany jest to, aby klient poprzez nasz serwis mógł zarówno porównać ceny, jak i bezpośrednio dokonać zakupu. Rok 2012 rok planujemy poświęcić na rozbudowę tego serwisu. W związku z tym liczymy, że w 2013 roku nowa platforma zacznie nam przynosić wysokie zyski" - powiedział Czernecki.

26 października 2011 roku Grupa Nokaut zawarła umowy dotyczące bezwarunkowych opcji nabycia 100 proc. udziałów w Skąpiec.pl i Opineo.pl. Na zakup serwisu Skąpiec.pl spółka planuje przeznaczyć ok. 27,5-29,5 mln zł, zaś na zakup Opineo.pl ok. 6-7 mln zł.

1/3 kwoty zakupu obu serwisów zostanie zrealizowana z funduszy pozyskanych z IPO. Na ten cel spółka chce przeznaczyć ok. 10-12 mln zł pozyskanych z emisji akcji C.

Pozostałe 2/3 kosztów zostanie pokryte w wyniku emisji akcji serii D dla właścicieli Skąpiec.pl i Opineo.pl. Właściciele Skąpiec.pl otrzymają akcje serii D o wartości 17,5 mln zł, a właściciele Opineo.pl otrzymają pakiet akcji D warty 4 mln zł.

Przedstawiciele spółki liczą na zakończenie transakcji do końca marca 2012, a od kwietnia 2012 roku ma nastąpić konsolidacja Skąpiec.pl i Opineo.pl przez Grupę Nokaut.

Grupa Nokaut działa na rynku e-commerce. Prowadzi między innymi internetową porównywarkę cen Nokaut.pl, którą każdego miesiąca odwiedza ponad 2,5 miliona użytkowników.

Spółka prowadzi ponadto zintegrowany pionowo kanał dystrybucji SklepyFirmowe.pl - narzędzie do prowadzenia sklepów internetowych, ułatwiające automatyczną integrację oferty produktowej z porównywarką Nokaut.pl oraz sprzedaż reklamy internetowej (kanał bezpośredni i pośredni).(PAP)

kam/ ana/

Źródło artykułu:PAP
emisjagrupa nokaut sainformatyka
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)