Grupa Redan: Sieć TextilMarket wzrosła do 300 sklepów
Warszawa, 20.10.2014 (ISBnews) - Sieć TextilMarket w październiku otworzyła 300. sklep pod własną marką. W przyszłym roku planowany jest dalszy dynamiczny rozwój oraz wprowadzenie Adesso, spółki zarządzającej tą siecią na warszawską giełdę, poinformował Redan.
20.10.2014 | aktual.: 20.10.2014 11:08
Przez pierwszych 9 miesięcy br. sieć TextilMarket uzyskała 190,1 mln zł przychodów, czyli o 14% więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku.
"Dążymy do zdobycia pozycji lidera w sektorze odzieżowych sklepów dyskontowych w Europie Środkowo-Wschodniej. Naszą strategią jest, aby klienci mogli kupić u nas dobre jakościowo towary w najbardziej konkurencyjnych cenach, czyli po prostu tanio. Dzięki skali działalności oraz dobrym kontaktom handlowym możemy np. zaproponować konsumentom najlepsze ceny na towary znanych krajowych producentów jak Gatta, Moraj czy Szata" - powiedział prezes Adesso Lech Przemieniecki, cytowany w komunikacie.
Podkreślił, że od niedawna w spółce pracuje specjalny zespół, opiniujący krój i wzornictwo, co oznacza to, że klienci wśród produktów uniwersalnych znajdą także modne w danym sezonie ubrania i kolory.
Grupa Redan planuje dalszy dynamiczny rozwój sieci TextilMarket. Prawdopodobnie pod koniec przyszłego roku spółka Adesso zostanie upubliczniona i zadebiutuje na GPW, podano także.
Firma Adesso została zarejestrowana w Krakowie w 1989 r. Od samego początku działała w branży odzieżowej. Sklepy zlokalizowane są na terenie całego kraju. W tym roku sieć TextilMarket zadebiutowała na Słowacji i w Czechach. Uruchomiona została też sprzedaż przez internet - www.txm24.pl - notująca bardzo wysokie dynamiki wzrostu obrotów.
Pod koniec sierpnia Redan podpisał umowę inwestycyjną dotyczącą sprzedaży inwestorowi finansowemu 21 Concordia mniejszościowego pakietu spółki Adesso za 35 mln zł. Spółki uzgodniły także wprowadzenie akcji Adesso, zarządzającego działalnością dyskontowej sieci TextilMarket, do obrotu na GPW do końca 2015 r.
Grupa kapitałowa Redan prowadzi działalność w zakresie detalicznej sprzedaży odzieży w Polsce oraz w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Redan opiera się na dwóch filarach: dyskontowym (sieć sklepów Textilmarket) oraz modowym (marki Top Secret, Troll oraz - od 2011 r. - Drywash). Od 2003 roku spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie. W 2013 r. spółka odnotowała 465,5 mln zł skonsolidowanych przychodów.
(ISBnews)