Grupa TVN liczy na wysoki 1‑cyfrowy wzrost przychodów zw. z reklamą w III kw.
Warszawa, 27.08.2014 (ISBnews) - Grupa TVN oczekuje wysokiego jednocyfrowego tempa wzrostu przychodów związanych z reklamą w III kw. 2014 r., poinformował prezes TVN Markus Tellenbach. Jednocześnie szacunki tempa całorocznego wzrostu przychodów Grupy TVN związanych z reklamą będą jednocyfrowe, na średnim poziomie. Natomiast skonsolidowane przychody Grupy TVN osiągną najprawdopodobniej niższą stopę wzrostu, ze względu na dalszy spadek przychodów z opłat za kanały tematyczne oraz sprzedaży usług
27.08.2014 07:58
"Chciałbym poinformować naszych interesariuszy, że TVN zdecydował odejść od szacowania wartości i wzrostu rynku z powodu braku przejrzystych danych od pozostałych uczestników rynku oraz znacznej zmiany jego dynamiki w efekcie pozytywnej reakcji widzów na ofertę cyfrowej telewizji naziemnej. Dlatego też komunikacja oczekiwań spółki będzie się teraz odnosiła do przychodów związanych z reklamą oraz całkowitych skonsolidowanych przychodów Grupy TVN. Biorąc pod uwagę spodziewaną dynamikę trzeciego kwartału, wydaje się zatem prawdopodobne, że szacunki tempa całorocznego wzrostu przychodów Grupy TVN związanych z reklamą będą również jednocyfrowe, na średnim poziomie. Natomiast skonsolidowane przychody Grupy TVN osiągną najprawdopodobniej niższą stopę wzrostu, ze względu na dalszy spadek przychodów z opłat za kanały tematyczne oraz sprzedaży usług" - powiedział Tellenbach, cytowany w komunikacie.
Zaznaczył, że przychody TVN w drugim kwartale odzwierciedlają głównie wpływ słabszych wyników oglądalności osiągniętych na tle światowych wydarzeń sportowych emitowanych przez telewizję publiczną, podczas gdy wzrost zasięgu i nowe kanały platformy cyfrowej telewizji naziemnej korzystały z efektu rynkowej nowości.
"Mimo to, nasza orientacja na rentowność działania dała efekt w postaci marży EBITDA przekraczającej 40% oraz jeszcze większą poprawę wyniku netto. Wyciągnęliśmy również wnioski z wyników naszej wiosennej ramówki programowej i wprowadziliśmy znaczne zmiany do oferty w sezonie jesiennym, który - jak oczekujemy - będzie korzystniejszy dla TVN. Bieżące poziomy sprzedaży wskazują, że w trzecim kwartale można oczekiwać wysokiego jednocyfrowego tempa wzrostu przychodów Grupy TVN związanych z reklamą" - dodał prezes TVN.
TVN to zintegrowana grupa medialna, działająca w ramach trzech głównych segmentów biznesowych: nadawanie i produkcja telewizyjna oraz cyfrowa płatna telewizja satelitarna. Nadaje jedenaście kanałów telewizyjnych, m.in. TVN, TVN7, TVN24, TVN Turbo i TVN Style.
(ISBnews)