Grupa TVN miała 5 mln zł zysku netto w III kw.'08, lepiej od konsensusu (opis)

7.11.Warszawa (PAP) - Grupa TVN miała w III kwartale 2008 r. 5 mln
zł zysku netto, przypadającego akcjonariuszom jednostki
dominującej, wobec 78,3 mln zł straty netto w III...

7.11.Warszawa (PAP) - Grupa TVN miała w III kwartale 2008 r. 5 mln zł zysku netto, przypadającego akcjonariuszom jednostki dominującej, wobec 78,3 mln zł straty netto w III kwartale 2007 r. - podała spółka w raporcie. Wynik okazał się wyższy od średniej prognoz rynkowych na poziomie 0,58 mln zł.

Zysk operacyjny TVN w III kwartale tego roku wzrósł o 96,5 proc. do 74,1 mln zł z 37,7 mln zł rok wcześniej. Wynik tegoroczny jest wyższy niż spodziewał się rynek - konsensus zakładał 55,2 mln zł zysku operacyjnego.

"Zysk netto grupy z wyłączeniem udziału w stracie netto platformy cyfrowej "n" oraz zysku rozpoznanego na wycenie opcji wbudowanej w obligacje Senior Notes wyniósł 35,99 mln zł, w porównaniu z 21,2 mln zł w analogicznym okresie 2007 r" - podała spółka w komunikacie.

Marża operacyjna grupy wyniosła 21,0 proc. w III kw. 2008 roku.

Wskaźnik EBITDA wzrósł o 67,9 proc. do 94,8 mln zł z 56,4 mln zł w analogicznym okresie 2007 roku.

Marża EBITDA wyniosła 26,8 proc. w porównaniu do 19,0 proc. w analogicznym okresie 2007 r.

Przychody TVN wzrosły w III kwartale 2008 roku o 19,3 proc. do 353,8 mln zł z 296,6 mln zł w III kwartale 2007 roku i były nieznacznie niższe od średniej prognoz, która mówiła o 367 mln zł.

TVN podała również, że wskaźnik zadłużenie/EBITDA wyniósł 1,4 na 30 września 2008 roku i na 30 września 2008 roku grupa dysponowała środkami pieniężnymi, w tym gotówką w kasie i na rachunkach bankowych, krótkoterminowymi papierami skarbowymi oraz depozytami bankowymi o łącznej wartości 332,23 mln zł.

TVN szacuje, że rynek reklamy telewizyjnej w Polsce w III kw. 2008 roku wzrósł o 14,2 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2007 roku, a w ciągu dziewięciu miesięcy 2008 roku rynek ten wzrósł o 17,0 proc. w ujęciu rocznym.

Udział grupy TVN w rynku reklamy telewizyjnej netto wzrósł w III kw. 2008 roku do 32,6 proc. z 30,7 proc. w analogicznym okresie 2007 roku, zaś w okresie dziewięciu miesięcy 2008 roku udział ten wzrósł do 34,4 proc. z 31,8 proc. w analogicznym okresie 2007 roku.

Cena punktu ratingowego GRP w kanale TVN wzrosła efektywnie o 32,6 proc. w III kw., co zostało częściowo skompensowane spadkiem ilości sprzedanych punktów ratingowych o 8,6 proc.

Gotówkowe przychody Onetu z tytułu reklamy wzrosły w III kw. o 40,7 proc. do 27,1 mln zł.

Narastająco po trzech kwartałach 2008 roku grupa TVN zanotowała 276,04 mln zł zysku netto przypadającego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 107,5 mln zł rok wcześniej.

"Nasz zysk netto z wyłączeniem naszego udziału w stracie netto platformy cyfrowej +n+ oraz zysku rozpoznanego na wycenie opcji wbudowanej w obligacje Senior Notes wyniósł 290,498 mln zł, w porównaniu z 184,177 mln zł w analogicznym okresie 2007 r" - podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny grupy TVN wzrósł w ciągu trzech kwartałów 2008 roku o 42,0 proc. do 409,8 mln zł, a marża operacyjna wyniosła 31,4 proc.

Przychody netto wzrosły w tym okresie o 26,3 proc. do 1,3 mld zł z 1,03 mld zł w analogicznym okresie 2007 r.

Wskaźnik EBITDA wzrósł po trzech kwartałach 2008 roku o 37,4 proc. do 468,47 mln zł z 340,88 mln zł w analogicznym okresie 2007 r. Marża EBITDA wyniosła 35,9 proc. w porównaniu do 33,0 proc. w analogicznym okresie 2007 r.

Ogólny, całodobowy udział wszystkich kanałów TVN w rynku wzrósł do poziomu 24,6 proc. po trzech kwartałach 2008 roku z 24,4 proc. w analogicznym okresie 2007 r.

Całodobowy udział wszystkich kanałów TVN w komercyjnej grupie docelowej wzrósł w ciągu dziewięciu miesięcy 2008 roku do 22,5 proc. z 22,0 proc. w analogicznym okresie 2007 r.

Udział wszystkich kanałów TVN w komercyjnej grupie docelowej w prime time wzrósł w tym okresie do 24,9 proc. z 24,5 proc. rok wcześniej.

Udział kanału TVN w prime time w grupie docelowej wzrósł do 20,4 proc. z 20,3 proc. w analogicznym okresie 2007 r.

Udział kanału TVN 7 w prime time w grupie docelowej wzrósł do 3,1 proc. z 2,5 proc. w analogicznym okresie 2007 r.

Portal Onet.pl w okresie ośmiu miesięcy zakończonych 31 sierpnia 2008 r. odnotował 9,7 milionów użytkowników miesięcznie w porównaniu do 9,6 milionów w analogicznym okresie 2007 r. Gotówkowe przychody Onetu z tytułu reklamy wzrosły o 38,2 proc. do 86,9 mln zł.

Cena punktu ratingowego GRP w kanale TVN wzrosła efektywnie w ciągu trzech kwartałów 2008 roku o 33,8 proc., co zostało częściowo skompensowane spadkiem ilości sprzedanych punktów ratingowych o 6,1 proc.(PAP)

bas/ jtt/

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Makaron Świątek. Lubella pyta internautów, jak go nazwać. Oto pomysły
Makaron Świątek. Lubella pyta internautów, jak go nazwać. Oto pomysły
Wielki sukces pracowników. Firma zgodziła się na większość postulatów
Wielki sukces pracowników. Firma zgodziła się na większość postulatów
Pracownicy H&M będą nosić specjalne kamery. Powód? Kradzieże na Wyspach
Pracownicy H&M będą nosić specjalne kamery. Powód? Kradzieże na Wyspach
Kupiliśmy kultowe jagodzianki z Olsztynka. Tyle zapłaciliśmy
Kupiliśmy kultowe jagodzianki z Olsztynka. Tyle zapłaciliśmy
Zarzuty dla właściciela Biedronki. Sieć nabiera wody w usta
Zarzuty dla właściciela Biedronki. Sieć nabiera wody w usta
Szwecja szuka nauczycieli z Polski. Płaci dwa razy więcej
Szwecja szuka nauczycieli z Polski. Płaci dwa razy więcej
Nowe oszustwo na Facebooku. Widzisz taki post? Lepiej uważaj
Nowe oszustwo na Facebooku. Widzisz taki post? Lepiej uważaj
40 osób na jedno miejsce. Rekordowe zainteresowanie kierunkiem studiów
40 osób na jedno miejsce. Rekordowe zainteresowanie kierunkiem studiów
Znalazła na paragonie we Włoszech dziwną pozycję. "Nie uprzedzili"
Znalazła na paragonie we Włoszech dziwną pozycję. "Nie uprzedzili"
Spędziłam dzień nad Bałtykiem. Tyle pieniędzy wydałam
Spędziłam dzień nad Bałtykiem. Tyle pieniędzy wydałam
Szlachta nie chce płacić. Długi w hotelu, pracownicy bez pensji
Szlachta nie chce płacić. Długi w hotelu, pracownicy bez pensji
Polacy naciągają zagranicznych szefów? Eksperci o nowym trendzie
Polacy naciągają zagranicznych szefów? Eksperci o nowym trendzie