Trwa ładowanie...
d3o5kl8

Grupa TVN miała 5 mln zł zysku netto w III kw.'08, lepiej od konsensusu (opis)

7.11.Warszawa (PAP) - Grupa TVN miała w III kwartale 2008 r. 5 mln
zł zysku netto, przypadającego akcjonariuszom jednostki
dominującej, wobec 78,3 mln zł straty netto w III...

d3o5kl8
d3o5kl8

7.11.Warszawa (PAP) - Grupa TVN miała w III kwartale 2008 r. 5 mln zł zysku netto, przypadającego akcjonariuszom jednostki dominującej, wobec 78,3 mln zł straty netto w III kwartale 2007 r. - podała spółka w raporcie. Wynik okazał się wyższy od średniej prognoz rynkowych na poziomie 0,58 mln zł.

Zysk operacyjny TVN w III kwartale tego roku wzrósł o 96,5 proc. do 74,1 mln zł z 37,7 mln zł rok wcześniej. Wynik tegoroczny jest wyższy niż spodziewał się rynek - konsensus zakładał 55,2 mln zł zysku operacyjnego.

"Zysk netto grupy z wyłączeniem udziału w stracie netto platformy cyfrowej "n" oraz zysku rozpoznanego na wycenie opcji wbudowanej w obligacje Senior Notes wyniósł 35,99 mln zł, w porównaniu z 21,2 mln zł w analogicznym okresie 2007 r" - podała spółka w komunikacie.

Marża operacyjna grupy wyniosła 21,0 proc. w III kw. 2008 roku.

d3o5kl8

Wskaźnik EBITDA wzrósł o 67,9 proc. do 94,8 mln zł z 56,4 mln zł w analogicznym okresie 2007 roku.

Marża EBITDA wyniosła 26,8 proc. w porównaniu do 19,0 proc. w analogicznym okresie 2007 r.

Przychody TVN wzrosły w III kwartale 2008 roku o 19,3 proc. do 353,8 mln zł z 296,6 mln zł w III kwartale 2007 roku i były nieznacznie niższe od średniej prognoz, która mówiła o 367 mln zł.

TVN podała również, że wskaźnik zadłużenie/EBITDA wyniósł 1,4 na 30 września 2008 roku i na 30 września 2008 roku grupa dysponowała środkami pieniężnymi, w tym gotówką w kasie i na rachunkach bankowych, krótkoterminowymi papierami skarbowymi oraz depozytami bankowymi o łącznej wartości 332,23 mln zł.

d3o5kl8

TVN szacuje, że rynek reklamy telewizyjnej w Polsce w III kw. 2008 roku wzrósł o 14,2 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2007 roku, a w ciągu dziewięciu miesięcy 2008 roku rynek ten wzrósł o 17,0 proc. w ujęciu rocznym.

Udział grupy TVN w rynku reklamy telewizyjnej netto wzrósł w III kw. 2008 roku do 32,6 proc. z 30,7 proc. w analogicznym okresie 2007 roku, zaś w okresie dziewięciu miesięcy 2008 roku udział ten wzrósł do 34,4 proc. z 31,8 proc. w analogicznym okresie 2007 roku.

Cena punktu ratingowego GRP w kanale TVN wzrosła efektywnie o 32,6 proc. w III kw., co zostało częściowo skompensowane spadkiem ilości sprzedanych punktów ratingowych o 8,6 proc.

d3o5kl8

Gotówkowe przychody Onetu z tytułu reklamy wzrosły w III kw. o 40,7 proc. do 27,1 mln zł.

Narastająco po trzech kwartałach 2008 roku grupa TVN zanotowała 276,04 mln zł zysku netto przypadającego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 107,5 mln zł rok wcześniej.

"Nasz zysk netto z wyłączeniem naszego udziału w stracie netto platformy cyfrowej +n+ oraz zysku rozpoznanego na wycenie opcji wbudowanej w obligacje Senior Notes wyniósł 290,498 mln zł, w porównaniu z 184,177 mln zł w analogicznym okresie 2007 r" - podała spółka w raporcie.

d3o5kl8

Zysk operacyjny grupy TVN wzrósł w ciągu trzech kwartałów 2008 roku o 42,0 proc. do 409,8 mln zł, a marża operacyjna wyniosła 31,4 proc.

Przychody netto wzrosły w tym okresie o 26,3 proc. do 1,3 mld zł z 1,03 mld zł w analogicznym okresie 2007 r.

Wskaźnik EBITDA wzrósł po trzech kwartałach 2008 roku o 37,4 proc. do 468,47 mln zł z 340,88 mln zł w analogicznym okresie 2007 r. Marża EBITDA wyniosła 35,9 proc. w porównaniu do 33,0 proc. w analogicznym okresie 2007 r.

d3o5kl8

Ogólny, całodobowy udział wszystkich kanałów TVN w rynku wzrósł do poziomu 24,6 proc. po trzech kwartałach 2008 roku z 24,4 proc. w analogicznym okresie 2007 r.

Całodobowy udział wszystkich kanałów TVN w komercyjnej grupie docelowej wzrósł w ciągu dziewięciu miesięcy 2008 roku do 22,5 proc. z 22,0 proc. w analogicznym okresie 2007 r.

Udział wszystkich kanałów TVN w komercyjnej grupie docelowej w prime time wzrósł w tym okresie do 24,9 proc. z 24,5 proc. rok wcześniej.

d3o5kl8

Udział kanału TVN w prime time w grupie docelowej wzrósł do 20,4 proc. z 20,3 proc. w analogicznym okresie 2007 r.

Udział kanału TVN 7 w prime time w grupie docelowej wzrósł do 3,1 proc. z 2,5 proc. w analogicznym okresie 2007 r.

Portal Onet.pl w okresie ośmiu miesięcy zakończonych 31 sierpnia 2008 r. odnotował 9,7 milionów użytkowników miesięcznie w porównaniu do 9,6 milionów w analogicznym okresie 2007 r. Gotówkowe przychody Onetu z tytułu reklamy wzrosły o 38,2 proc. do 86,9 mln zł.

Cena punktu ratingowego GRP w kanale TVN wzrosła efektywnie w ciągu trzech kwartałów 2008 roku o 33,8 proc., co zostało częściowo skompensowane spadkiem ilości sprzedanych punktów ratingowych o 6,1 proc.(PAP)

bas/ jtt/

d3o5kl8
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3o5kl8