GUS: Wskaźnik koniunktury w handlu detalicznym spadł do +2 pkt w maju

Poprawę koniunktury sygnalizuje 15% badanych przedsiębiorstw, pogorszenie - 13% (przed miesiącem odpowiednio 17% i 13%). Pozostałe przedsiębiorstwa uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie.

Warszawa, 21.05.2015 (ISBnews) - Wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury w handlu detalicznym ukształtował się w kwietniu na poziomie plus 2 pkt, tj. spadł o 2 pkt wobec poprzedniego miesiąca, podał Główny Urząd Statystyczny (GUS).
Poprawę koniunktury sygnalizuje 15% badanych przedsiębiorstw, pogorszenie - 13% (przed miesiącem odpowiednio 17% i 13%). Pozostałe przedsiębiorstwa uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie.

"Utrzymują się optymistyczne diagnozy i prognozy sprzedaży. Od połowy 2008 r. oceny sytuacji finansowej są negatywne, w maju nieco gorsze od zgłaszanych w kwietniu. W ostatnich trzech miesiącach utrzymują się nieznacznie optymistyczne przewidywania w tym zakresie. Poziom nadmiernych zapasów towarów nie zmienia się. W maju firmy nie przewidują zmian poziomu zamówień towarów u dostawców. Zatrudnienie może pozostać bez zmian. W najbliższych trzech miesiącach jednostki prognozują spowolnienie dynamiki cen towarów" - czytamy w komunikacie.

W maju koniunktura oceniana jest optymistycznie przez przedstawicieli branż tekstylia, odzież, obuwie (plus 9 - spadek o 1 pkt proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca), artykuły gospodarstwa domowego ogółem (plus 6 - spadek o 1 pkt proc.) oraz pojazdy samochodowe (plus 4 - spadek o 2 pkt proc.). Nieznacznie negatywnie koniunkturę oceniają jedynie przedstawiciele branży żywnościowej (minus 3 - spadek o 2 pkt proc.), podał również GUS.

"Od początku 2013 r. przedstawiciele firm handlowych sygnalizują stopniowy spadek dotkliwości barier związanych z niedostatecznym popytem (43% w maju br., 44% w analogicznym miesiącu ub. r.) oraz niepewnością ogólnej sytuacji gospodarczej (32% w maju br., 35% przed rokiem)"- czytamy w komunikacie.

Ogólny klimat koniunktury w handlu hurtowym kształtuje się w maju na poziomie plus 11 (plus 12 w kwietniu). Poprawę koniunktury sygnalizuje 20% badanych przedsiębiorstw, pogorszenie - 9% (przed miesiącem odpowiednio 21% i 9%). Pozostałe podmioty uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie.

"Diagnozy i prognozy sprzedaży są nieco mniej pozytywne od formułowanych przed miesiącem. Sytuacja finansowa nie zmienia się. Przewidywania w tym zakresie od trzech miesięcy są optymistyczne, choć w maju nieco gorsze od formułowanych w kwietniu. Utrzymuje się nadmierny poziom zapasów towarów. Przedsiębiorcy przewidują, że dynamika kształtowania się cen towarów pozostanie bez zmian" - napisał również Urząd.

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.