Hellena ulubioną oranżadą Polaków według Pentora
Instytut badania opinii publicznej Pentor sprawdził, jaka oranżada zdaniem konsumentów jest najlepsza. Niekwestionowanym liderem rankingu okazała się Hellena.
09.04.2009 11:27
Hellena uzyskała kilkudziesięcioprocentową przewagę nad konkurencją. Zgodnie z wynikami przeprowadzonego w pierwszym kwartale 2009 roku badania ilościowego "Najlepsza oranżada zdaniem konsumentów" oranżadę przynajmniej od czasu do czasu pije aż 47 proc. Polaków powyżej 15. roku życia. 41 proc. z nich jako ulubioną markę tego napoju wskazuje Hellenę. Dla porównania, inne marki mogą liczyć na zaufanie najwyżej 19 proc. Badanie przeprowadzono na reprezentatywnej grupie 1033 Polaków.
_ Źródłem sukcesu oranżad Hellena jest jej jakość, najwyższa dostępna obecnie na rynku _ - powiedziała Magdalena Jędrzejczak, brand manager Helleny.
_ Pentor wykazał, że nasze napoje smakują mieszkańcom miejscowości różnej wielkości i reprezentującym rozmaite klasy społeczne. To oznacza, że udało nam się stworzyć napój naprawdę uniwersalny _ - dodaje Jędrzejczak.
Badania Pentora obaliły kilka mitów. Między innymi ten, że po oranżadę sięgają przede wszystkim dojrzałe osoby, które pamiętają jej smak z dzieciństwa. Otóż okazuje się, że oprócz czterdziestoparolatków jedną z najsilniejszych grup miłośników oranżad Hellena stanowią osoby do 29. roku życia (28 proc.).
Udziały należącej do portfela Jutrzenki Colian marki Hellena w rynku tradycyjnym wyniosły odpowiednio 25,9 proc. pod względem wartościowym i 15,5 proc. pod względem ilościowym (dane producenta).
Autor: JS