Herbatniki śniadaniowe sygnałem ożywienia we Włoszech

Spadek sprzedaży herbatników śniadaniowych we Włoszech świadczy o oznakach ożywienia po ciężkim kryzysie. Do takiego wniosku doszli eksperci analizując zmiany przyzwyczajeń Włochów. Oznacza to bowiem, że coraz więcej z nich znów je śniadania w barach.

Obraz
Źródło zdjęć: © AFP/GABRIEL BOUYS

Przedmiotem analiz ekonomistów były między innymi dane na temat sprzedaży różnych artykułów w dwóch wielkich sieciach supermarketów we Włoszech. Zauważono tam zjawisko, które początkowo wywołało zdziwienie. Po raz pierwszy od początku kryzysu spadła sprzedaż herbatników, jakie Włosi zazwyczaj jedzą rano do kawy czy mleka. Jak wiadomo, włoskie śniadania są wyjątkowo skromne, ale właśnie herbatniki są wręcz niezbędnym składnikiem porannego posiłku w domu. Tymczasem okazało się, że cieszą się one mniejszą niż dotychczas popularnością.

- Myśleliśmy, że przyczyną spadku sprzedaży jest kryzys, ale musieliśmy zmienić zdanie - przyznała dyrekcja jednej z sieci włoskich supermarketów. Przeprowadzone sondaże wskazały, że herbatniki są właśnie sygnałem ożywienia. Część klientów sklepów rezygnuje z kupowania większych ilości tych artykułów, ponieważ po kilku latach oszczędzania z powodu kryzysu, znów chodzi do baru na poranne cappuccino z rogalikiem. To istotna zmiana tendencji, która w opinii ekspertów daje pierwsze powody do optymizmu.

W supermarketach, zwłaszcza na terenach wiejskich na biedniejszym południu kraju, odnotowano też spadek sprzedaży mąki i cukru. Z tych danych wyciągnięto wniosek, że w wielu domach odstąpiono od pieczenia herbatników na śniadanie, co w okresie kryzysu pozwalało oszczędzić trochę pieniędzy.

Kolejne zjawisko zauważone w handlu to prawdziwa ekspansja droższych produktów dietetycznych, na przykład żywności bez cukru czy bezglutenowej oraz ekologicznej, a także najwyższej jakości. W ciągu dwóch ostatnich miesięcy ich sprzedaż wzrosła o 25 procent, co również świadczy o tym, że w porównaniu z poprzednimi "chudymi latami" Włosi mogą znów przeznaczyć więcej pieniędzy na ich zakup.

Media podkreślają, że analiza codziennych przyzwyczajeń konsumentów wcześniej niż statystyki może ujawnić dowody ożywienia gospodarki.

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Podwyżki w ALDI. Oto nowe zarobki kasjerów
Podwyżki w ALDI. Oto nowe zarobki kasjerów
Tańczył tam cały region. Czy gleba pod kultową dyskoteką jest skażona?
Tańczył tam cały region. Czy gleba pod kultową dyskoteką jest skażona?
Byłą siedzibę Amber Gold czeka rozbiórka. Oto co powstanie w zamian
Byłą siedzibę Amber Gold czeka rozbiórka. Oto co powstanie w zamian
"Dantejskie sceny na szpitalnych oddziałach". Minister apeluje
"Dantejskie sceny na szpitalnych oddziałach". Minister apeluje
Gigantyczna kara dla Biedronki. Ostra odpowiedź dyskontu
Gigantyczna kara dla Biedronki. Ostra odpowiedź dyskontu
Ważne zmiany dla cudzoziemców w Polsce. "Podwyżki są bulwersujące"
Ważne zmiany dla cudzoziemców w Polsce. "Podwyżki są bulwersujące"
Podwyżki i dłuższe urlopy. Oto co czeka pracowników po 1 stycznia
Podwyżki i dłuższe urlopy. Oto co czeka pracowników po 1 stycznia
Duża zmiana w Kodeksie pracy. Wkurza pracodawców, cieszy pracowników
Duża zmiana w Kodeksie pracy. Wkurza pracodawców, cieszy pracowników
105 mln zł kary dla właściciela Biedronki. Poszło o promocje
105 mln zł kary dla właściciela Biedronki. Poszło o promocje
Sprzedaż spadła nawet o 75 proc. Deweloperzy robią duże promocje
Sprzedaż spadła nawet o 75 proc. Deweloperzy robią duże promocje
Polki skarżą się na niemiecki sklep. UOKiK bada sprawę
Polki skarżą się na niemiecki sklep. UOKiK bada sprawę
Chcą zmian w waloryzacji. Emerytury skoczą w górę
Chcą zmian w waloryzacji. Emerytury skoczą w górę
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟