Hipp ulega i wycofuje niezdrowy produkt
Reklama herbatki owocowej dla dzieci firmy Hipp została uznana za najbardziej wprowadzającą w błąd kampanię reklamową. Firma zdecydowała, że kończy z produkcją krytykowanego artykułu - donosi serwis "The Local".
12.11.2012 | aktual.: 12.11.2012 13:24
Choć herbata była reklamowana jako zdrowy produkt dla dzieci w wieku od roku do 12 lat, to w 200 ml produktu znajdowały się dwie i pół kostki cukru. Firma Hipp otrzymała za to prześmiewczą nagrodę Złotej Gaduły. Przyznała ją niemiecka organizacja Foodwatch, która monitoruje rynek produktów spożywczych.
Hipp zaprzeczyła, jakoby jej reklama wprowadzała w błąd. Postanowiła jednak wycofać feralną herbatkę z rynku. Teraz ma ją zastąpić bezcukrowy odpowiednik.
Foodwatch przyznaje nagrody Złotej Gaduły na podstawie głosów oddawanych przez internautów. Przypadek herbatki Hipp zdobył ich najwięcej. Drugą nagrodę otrzymało niskotłuszczowe mięso mielone pod marką sklepu Netto. Okazało się, że zawierało jedynie 30 proc. prawdziwego mięsa.