HydroPhi zainstalowało system Hydroplant w autobusach MPK we Wrocławiu

Warszawa, 27.10.2014 (ISBnews) - HydroPhi Technologies Europe (HTE), wyłączny dystrybutor i licencjobiorca technologii HydroPhi Technologies Group, Inc. (HPTG) w Europie przeprowadził instalację pierwszych systemów technologii Hydroplant w Polsce w autobusach Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego we Wrocławiu (MPK Wrocław), poinformował prezes HPTG Roger M. Slotkin. Test, obejmujący jeden autobus pojedynczy i jeden przegubowy, potrwa do 15 lutego 2015.

27.10.2014 09:48

"Liczymy na współpracę z MPK Wrocław i innymi potencjalnymi klientami w Europie w zakresie zwiększenia efektywności kosztowej operatorów flotowych. W najbliższych latach planujemy kontynuować ekspansję w Polsce i w całej Europie ze względu na bardzo duże zapotrzebowanie na technologie redukcji zużycia paliwa oraz emisji gazów cieplarnianych. Otrzymaliśmy już certyfikat CE, który uprawnia do obrotu i sprzedaży produktu na terenie Europy. Szacujemy, że wielkość rynku dla naszej technologii w Polsce, tylko dla bieżącej klasy pojazdów, wynosi ponad 250 mln USD i wierzymy, że możemy skutecznie opanować ten rynek w ciągu 5 lat" - powiedział Slotkin, cytowany w komunikacie.

"MPK Wrocław poszukuje opłacalnych rozwiązań technologicznych w celu zmniejszenia zużycia paliwa i spełniających nowe zaostrzone normy ochrony środowiska. Wierzymy, że technologia HydroPlant zaoferuje wysoki zwrot z inwestycji i może stanowić idealne rozwiązanie dla naszej floty, składającej się z ponad 340 autobusów i przemierzającej 23 mln km rocznie" - dodał wiceprezes MPK Wrocław Patryk Wild, cytowany w komunikacie.

HPTG jest spółką notowaną na rynku OTC w USA, działającą w branży "clean technologies", specjalizująca się w tworzeniu i rozwijaniu systemów wykorzystujących elektrolizę wody i umożliwiających zmniejszenie zużycia paliwa oraz emisji gazów cieplarnianych.

Technologia HydroPlant polega na zastosowaniu zintegrowanego systemu elektrolizy i monitorowania pracy silnika w czasie rzeczywistym w celu wydzielenia na bieżąco wodoru i tlenu z wody, a następnie doprowadzenie go do wlotu powietrza silnika zasilanego paliwami węglowymi takimi jak olej napędowy, benzyna bezołowiowa oraz gaz ziemny. Technologia HydroPlant eliminuje konieczność zapewnienia zbiorników do przechowywania wodoru pod wysokim ciśnieniem lub wykorzystywania niebezpiecznych środków chemicznych, a w rezultacie zapewnia pewne i niedrogie alternatywne źródło paliwa.

Spółka HydroPhi Technologies Group, Inc. (HPTG), notowana na rynku OTC Markets w USA, specjalizuje się w tworzeniu i rozwijaniu systemów produkcji paliwa wodorowego wykorzystujących elektrolizę wody. Technologia HydroPhi nie jest oparta na ogniwach paliwowych oraz nie jest alternatywą wodorową dla tradycyjnych paliw węglowodorowych. Technologia HPTG polega na wykorzystaniu wody destylowanej do produkcji wodoru, a następnie doprowadzenie go do wlotu powietrza silnika zasilanego paliwami węglowymi takimi jak olej napędowy, benzyna bezołowiowa oraz gaz ziemny.

"Technologia HydroPlant opatentowana przez spółkę HPTG została poddana testom w Meksyku, które wykazały zmniejszenie kosztów operacyjnych związanych z utrzymaniem pojazdów dzięki zwiększeniu wydajności paliw do 20%, przy jednoczesnym zmniejszeniu emisji gazów cieplarnianych o 70%. Dzięki wykorzystaniu zintegrowanego systemu elektrolizy w celu wydzielenia na bieżąco wodoru i tlenu z wody, technologia HydroPlant eliminuje konieczność zapewnienia zbiorników do przechowywania wodoru pod wysokim ciśnieniem lub wykorzystywania niebezpiecznych środków chemicznych a w rezultacie zapewnia pewne i niedrogie alternatywne źródło paliwa" - czytamy w komunikacie.

Dzięki zastosowaniu systemu monitorowania pracy systemu w czasie rzeczywistym będącego elementem nowoczesnej technologii paliw wodorowych stosowanej w konwencjonalnych silnikach, technologia HPTG zapewnia poprawę wydajności zużycia paliwa dużej grupie potencjalnych odbiorców m.in. logistyka, transport, pojazdy ciężarowe, przemysł morski oraz rolnictwo, podkreślono w informacji.

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne we Wrocławiu jest przewoźnikiem transportu zbiorowego, działającym w jednym z największych miast w Polsce, zajmującym się przewozem osób i bagażu w ramach komunikacji autobusowej i tramwajowej. MPK Wroclaw dysponuje flotą składającą się z ponad 340 autobusów i 432 wagonów tramwajowych, które przewożą w ciągu roku ponad 165 milionów pasażerów i przejeżdżają około 34 miliony kilometrów rocznie. Spółka zatrudnia ponad 2000 pracowników.

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)