Trwa ładowanie...
d1kzei2
13-11-2014 11:03

Hygienika chce zwiększyć sieć Dayli o 70 drogerii do końca 2015 r.

Warszawa, 13.11.2014 (ISBnews) - Hygienika zamierza pozyskać 25 mln zł z emisji obligacji na rozwój sieci drogerii Dayli i do końca przyszłego roku uruchomić 50 nowych własnych sklepów oraz kolejne 20 franszyzowych, poinformował prezes Kamil Kliniewski. Chce się rozwijać również w Luksemburgu i Niemczech.

Share
d1kzei2

"Posiadane przez Hygienikę aktywa są obecnie mocno niedowartościowane na rynku kapitałowym. dlatego emisja nowych akcji nie leży w interesie akcjonariuszy. Zdecydowaliśmy o skupie akcji i emisji obligacji. Do końca 2015 roku planujemy uruchomić 50 nowych własnych sklepów oraz dodatkowe 20 w ramach uruchamianego programu franszyzowego" - powiedział Kliniewski podczas spotkania z dziennikarzami.

Sklepy własne mają być otwierane szczególnie w retail parkach i na ulicach "high street". Z kolei franszyza ma obejmować lokale 100-150 m2. Spółka chce pozyskiwać do franszyzy już istniejące drogerie. Dotychczas od przejęcia sieci uruchomiono ponad 20 nowych lokalizacji, zamykając jednocześnie punkty nierentowne. W efekcie sieć liczy obecnie 165 lokali.
"Przed nami również optymalizacja kosztowa i rozwój drogerii Meng w Luksemburgu. Jest to jedyna sieć drogerii w tym kraju z 24 lokalizacjami. To bogaty rynek, na którym można osiągać wysokie marże. Proces przejmowania rozpoczęliśmy pod koniec lipca i zgodnie z podpisaną umową zakończy się on w kwietniu 2017, kiedy powinniśmy posiadać już 100% udziałów, a przychody sieci Meng mogą mieć wartość 40-50 mln euro rocznie. W przyszłym roku chcemy również coś zrobić w Niemczech, gdzie również marże są bardzo korzystne" - dodał prezes Hygieniki.

Hygienika ma obecnie 10% firmy z Luksemburga. Jednocześnie prezes spodziewa się sprzedaży zakładu produkcyjnego do końca bieżącego roku.

"Poziom długu jest dla nas bezpieczny, można go teraz szacować na jedynie 2-2,5 możliwego wyniku EBITDA. W efekcie sprzedaży zakładu wartość naszego długu spadnie o połowę, a jednocześnie oczekujemy dalszego dynamicznego wzrostu wyników finansowych. Dlatego też mamy dużą przestrzeń do bezpiecznego finansowania długiem" - wskazał Kliniewski.

d1kzei2

Hygienika zanotowała w III kw. 54,7 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost 20% r/r. Pozwoliło to wypracować 20,2 mln zł zysku brutto na sprzedaży (wzrost o 6% r/r). Dzięki przede wszystkim zdecydowanemu zmniejszeniu kosztów sprzedaży zysk operacyjny wzrósł r/r o 126%, do 3,8 mln zł, wynik EBITDA o 104%, do 4,7 mln zł, a zysk netto przypisany akcjonariuszom Hygieniki - o 219%, do 1,9 mln zł. Marża EBITDA wzrosła z 5% do 9%.

"To był kolejny udany kwartał Hygieniki, pokazujący nasz potencjał wzrostu. Widzimy, że pomimo ogólnie trudnej sytuacji na rynku FMCG strategia rozwoju sieci drogerii Dayli przynosi efekty zgodne z naszymi oczekiwaniami i potwierdza atrakcyjność dalszego rozwoju biznesu w tym obszarze" - skomentował Kliniewski.

Drogerie Dayli, wchodzące w skład Grupy Hygienika od marca 2013 roku, są motorem dynamicznego wzrostu wyników. Narastająco po trzech kwartałach br. Grupa Hygienika zaksięgowała 174,2 mln zł przychodów ze sprzedaży (wzrost o 50% r/r), generując 59,2 mln zł zysku brutto na sprzedaży (wzrost o 43% r/r). Segment produkcyjny odpowiadał za 6% przychodów, sprzedaż hurtowa - za 30%, a sprzedaż detaliczna w drogeriach Dayli - za 64% uzyskanych przychodów.

Jak podała spółka, oczyszczając wyniki uzyskane w 2013 roku ze zdarzenia jednorazowego (zysk na okazyjnym nabyciu aktywów sieci drogerii Dayli), rezultat EBITDA za okres styczeń-wrzesień 2014 roku wzrósł w porównaniu do analogicznego okresu 2013 roku o 53% (do 17,4 mln zł), a zysk netto przypisany akcjonariuszom Hygieniki - o 95%, do 11,2 mln zł.

d1kzei2

Na koniec września 2014 r. skonsolidowane kapitały własne przypadające na akcjonariuszy Hygieniki (113,2 mln zł) miały już wyższą wartość niż łączne zobowiązania, podczas gdy przed rokiem sytuacja bilansowa była jeszcze odwrotna. Na koniec III kw. kredyty, pożyczki i inne zobowiązania finansowe miały łączną wartość 55,3 mln zł, co stanowiło 51% kapitałów własnych przypadających na akcjonariuszy Hygieniki.

Hygienika jest firmą działającą w branży środków higieny osobistej, jest operatorem sieci drogerii Dayli.

(ISBnews)

d1kzei2
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1kzei2