Ile zarabia specjalista ds. obsługi klientów? Mamy badania
"Praca dla specjalisty ds. obsługi klienta" - to jedne z najczęściej spotykanych ofert zatrudnienia w sieci. Na jakie stawki mogą liczyć pracownicy? Co czwarty badany w 2018 r. zarabiał 3,1 tys. zł brutto, jednak niemal taki sam odsetek ankietowanych mógł liczyć na ponad 4,8 tys. zł.
18.05.2019 11:22
W 2018 roku w badaniu wzięło udział 623 specjalistów ds. obsługi klienta, z czego aż 70 proc. stanowiły kobiety. Mediana wynagrodzeń całkowitych na tym stanowisku wynosiła 3,8 tys. zł brutto miesięcznie. Co czwarty specjalista ds. obsługi klienta zarabiał mniej niż 3,1 tys. zł brutto. Z kolei 25 proc. otrzymywało powyżej 4,8 tys. zł brutto miesięcznie.
Najwyższe zarobki otrzymywali specjaliści ds. obsługi klienta w Warszawie. Mediana ich wynagrodzeń wyniosła 4,2 tys. zł. Powyżej mediany ogólnopolskiej zarabiały również osoby pracujące w Krakowie (3 944 zł).
Czytaj też: Philips przenosi 230 miejsc pracy do Łodzi
Wykres 1. przedstawia wysokość wynagrodzeń specjalistów ds. obsługi klienta na różnych szczeblach organizacji w firmach o różnym pochodzeniu kapitału. Wyższe zarobki otrzymywali pracownicy w firmach z przewagą kapitału zagranicznego. Z danych wynika, że młodszy specjalista w zagranicznej firmie zarabiał o 4 proc. więcej niż starszy specjalista w polskiej firmie.
Wykres 2. prezentuje zarobki specjalistów ds. obsługi klienta z różnym stażem pracy zatrudnionych w firmach o różnym pochodzeniu kapitału. Wyższe wynagrodzenia otrzymywały osoby pracujące w firmach z przewagą kapitału zagranicznego. Największa różnica w zarobkach jest zauważalna wśród specjalistów ze stażem pracy 4-5 lat. Ich zarobki w polskich firmach są o 1 210 zł niższe niż w firmach zagranicznych.
Informacje o badaniu: W 2018 roku w Ogólnopolskim Badaniu Wynagrodzeń uczestniczyło 101 860 osób. 60 proc. uczestników badania to osoby powyżej 30 roku życia, 70 proc. ma wykształcenie wyższe. 47 proc. respondentów pracuje w przedsiębiorstwach w których zatrudnionych jest powyżej 250 osób, z kolei 66 proc. pracuje w firmach z przewagą kapitału polskiego (powyżej 50 proc.).
Wyjaśnienie terminów użytych w artykule:
wynagrodzenie całkowite – miesięczne wynagrodzenie brutto przysługujące pracownikowi z uwzględnieniem wszystkich ruchomych dodatków pieniężnych, takich jak: premie, nagrody i inne;
mediana – wartość dzieląca wszystkie dane na pół. Poniżej i powyżej mediany znajduje się dokładnie po 50 proc. danych. Innymi słowy, jeżeli mediana wynosi 3 tys. zł to znaczy, że wynagrodzenie na danym stanowisku jest w połowie zakładów niższe, a w połowie wyższe od 3 tys. zł. Mediana jest miarą statystyczną, która lepiej niż średnia, oddaje tendencję centralną wyników, ponieważ średnia może być zaburzona przez wyniki skrajne;
górny kwartyl – wartość, powyżej której mieści się 25 proc. danych. Innymi słowy, jeżeli górny kwartyl wynosi 5,5 tys.zł, to 75 proc. osób zatrudnionych na danym stanowisku zarabia poniżej, a 25 proc. powyżej 5,5 tys. zł;
dolny kwartyl – wartość, poniżej której mieści się 25% danych. Innymi słowy, jeżeli dolny kwartyl wynosi 2 tys. zł, to 25 proc. osób zatrudnionych na danym stanowisku zarabia poniżej, a 75 proc. powyżej 2 tys. zł.
Źródło: wynagrodzenia.pl
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl