Inteligo się myli, klienci tracą pieniądze

Masz konto w Inteligo i kartę MasterCard? Lepiej sprawdź, czy nie straciłeś pieniędzy. Od półtora miesiąca część transakcji jest źle księgowana. Klienci tracą przez to około 2 proc. wartości wydawanych pieniędzy. Bank deklaruje, że zwróci wszystkie co do grosza.

Obraz
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

- Inteligo ma problem z poprawnym rozliczaniem niektórych transakcji dokonanych przy pomocy nowej karty debetowej MasterCard. Kwoty z opisu transakcji nie zgadzają się z kwotami pobranymi z konta - napisał do nas w piątek rano internauta Bartek. Różnica jest stosunkowo niewielka i wynosi około 2 proc. na niekorzyść użytkowników Inteligo.

O podobnych problemach piszą też klienci na profilu banku na Facebooku.
- Chyba testy nowych kart nie do końca się powiodły... Rozliczenie jednej z płatności online (doładowanie telefonu, polskiego!). Kwota operacji: 30 PLN (poprawnie), opis: bzdury, kwota: 30,63PLN. Skąd te 0,63 PLN skoro płatność była w złotówkach? - pytają internauci. Takich wpisów jest więcej.

O kłopotach wie już Inteligo. W biurze prasowym potwierdzono nam informację, że są kłopoty z prawidłowym rozliczaniem transakcji. Bank twierdzi jednak, że to nie awaria.
- Pragniemy uspokoić naszych klientów. Problem dotyczy nielicznych transakcji dokonywanych kartami MasterCard, a pełny dostęp do informacji o wykonywanych transakcjach nasi klienci mają na swoich rachunkach - mówi nam Anna Moszczyńska, rzeczniczka banku.

Obraz
© (fot. Wirtualna Polska)

Bartek, który do nas napisał, sugeruje, że awaria może być związana z niepotrzebnym rozliczaniem transakcji w euro.
- Prawdopodobnie problem tkwi w tym, że niektóre transakcje wykonane w złotówkach są przewalutowywane do euro, aby znów zamienić się w złotówki pobrane z konta - uważa internauta.

W efekcie płacący kartą tracą mniej więcej 2 proc. na transakcji. Nie dotyczy to jednak wszystkich operacji. Klienci powinni sprawdzić wszystkie transakcje samemu. I to z długiego okresu.
- Statystycznie jest to dość mało przypadków. W moim przypadku 5-10 procent - mówi nam Bartek. Zaznacza jednak, że po przeanalizowaniu swoich przelewów znalazł błędne nawet z połowy marca. Na Facebooku są osoby, które sygnalizują że problem mógł istnieć od połowy lutego.

Obraz
© (fot. Internauta WP)

Najprawdopodobniej awaria, tak jak sugeruje internauta Bartek, jest związana z agentem rozliczeniowym, tzw. acquirem. Różnica w obciążeniu rachunku pojawia się, gdy bank otrzymuje rozliczenie w euro, choć transakcja była dokonana w złotówkach. Inteligo zaznacza, że sprawa dotyczy tylko nielicznych transakcji dokonywanych kartami MasterCard. Problemy jeszcze jednak trochę potrwają.
- Informujemy, że prace mające na celu usunięcie nieprawidłowości związanych z rozliczaniem bieżących transakcji dokonywanych kartami MasterCard zostaną zakończone do 13 kwietnia - mówi rzeczniczka banku.

Co do tego czasu mają robić klienci z feralnymi kartami? Tego bank już nie mówi. Najlepiej przeanalizować wszystkie transakcje i sprawdzić, czy kwota, którą mieliśmy uiścić, równa się tej zaksięgowanej w systemie. Jeśli nie, trzeba zgłosić reklamację. Bank zaznacza jednak, że nawet bez niej wszystkie pieniądze zostaną zwrócone.Kiedy? Tego na razie nie wiadomo.
- Ze względu na dobro naszych klientów zdecydowaliśmy o pozytywnym rozpatrzeniu spływających do nas reklamacji - mówi Anna Moszczyńska.

Na profilu na Facebooku banku już pojawiły się informacje o szybkim załatwianiu sprawy.
- Właśnie wpłynęło 14 groszy, które było wczoraj reklamowane. Jesteśmy teraz "na zero" - napisał jeden z internautów.

Zdaniem biura prasowego Inteligo problemy dotyczą kart kredytowych MasterCard wydawanych od 16 listopada 2010 roku i debetowych kart MasterCard wydawanych od 7 lutego bieżącego roku. Ma je jedynie niewielki procent klientów banku. Aż 98,5 proc. użytkowników Inteligo ma karty VISA, a one działają poprawnie.

To czytają wszyscy
Żołnierze dostaną podwyżki. Tyle płaci Wojsko Polskie
Żołnierze dostaną podwyżki. Tyle płaci Wojsko Polskie
FINANSE
To będą pierwsze takie ferie. Rząd poszedł na rękę Polakom
To będą pierwsze takie ferie. Rząd poszedł na rękę Polakom
FINANSE
Czyje dożynki były droższe? Ministerstwo podało kwoty
Czyje dożynki były droższe? Ministerstwo podało kwoty
FINANSE
Sam wybierz i zetnij choinkę. Oto ceny drzewek przed Bożym Narodzeniem
Sam wybierz i zetnij choinkę. Oto ceny drzewek przed Bożym Narodzeniem
FINANSE
Podwyżki w ALDI. Oto nowe zarobki kasjerów
Podwyżki w ALDI. Oto nowe zarobki kasjerów
FINANSE
Tańczył tam cały region. Czy gleba pod kultową dyskoteką jest skażona?
Tańczył tam cały region. Czy gleba pod kultową dyskoteką jest skażona?
FINANSE
Odkryj
Byłą siedzibę Amber Gold czeka rozbiórka. Oto co powstanie w zamian
Byłą siedzibę Amber Gold czeka rozbiórka. Oto co powstanie w zamian
FINANSE
"Dantejskie sceny na szpitalnych oddziałach". Minister apeluje
"Dantejskie sceny na szpitalnych oddziałach". Minister apeluje
FINANSE
Gigantyczna kara dla Biedronki. Ostra odpowiedź dyskontu
Gigantyczna kara dla Biedronki. Ostra odpowiedź dyskontu
FINANSE
Ważne zmiany dla cudzoziemców w Polsce. "Podwyżki są bulwersujące"
Ważne zmiany dla cudzoziemców w Polsce. "Podwyżki są bulwersujące"
FINANSE
Podwyżki i dłuższe urlopy. Oto co czeka pracowników po 1 stycznia
Podwyżki i dłuższe urlopy. Oto co czeka pracowników po 1 stycznia
FINANSE
Duża zmiana w Kodeksie pracy. Wkurza pracodawców, cieszy pracowników
Duża zmiana w Kodeksie pracy. Wkurza pracodawców, cieszy pracowników
FINANSE
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥