Trwa ładowanie...

Inteligo się myli, klienci tracą pieniądze

Masz konto w Inteligo i kartę MasterCard? Lepiej sprawdź, czy nie straciłeś pieniędzy. Od półtora miesiąca część transakcji jest źle księgowana. Klienci tracą przez to około 2 proc. wartości wydawanych pieniędzy. Bank deklaruje, że zwróci wszystkie co do grosza.

Inteligo się myli, klienci tracą pieniądzeŹródło: Jupiterimages
d1j2xoa
d1j2xoa

- Inteligo ma problem z poprawnym rozliczaniem niektórych transakcji dokonanych przy pomocy nowej karty debetowej MasterCard. Kwoty z opisu transakcji nie zgadzają się z kwotami pobranymi z konta - napisał do nas w piątek rano internauta Bartek. Różnica jest stosunkowo niewielka i wynosi około 2 proc. na niekorzyść użytkowników Inteligo.

O podobnych problemach piszą też klienci na profilu banku na Facebooku.
- Chyba testy nowych kart nie do końca się powiodły... Rozliczenie jednej z płatności online (doładowanie telefonu, polskiego!). Kwota operacji: 30 PLN (poprawnie), opis: bzdury, kwota: 30,63PLN. Skąd te 0,63 PLN skoro płatność była w złotówkach? - pytają internauci. Takich wpisów jest więcej.

O kłopotach wie już Inteligo. W biurze prasowym potwierdzono nam informację, że są kłopoty z prawidłowym rozliczaniem transakcji. Bank twierdzi jednak, że to nie awaria.
- Pragniemy uspokoić naszych klientów. Problem dotyczy nielicznych transakcji dokonywanych kartami MasterCard, a pełny dostęp do informacji o wykonywanych transakcjach nasi klienci mają na swoich rachunkach - mówi nam Anna Moszczyńska, rzeczniczka banku.

(fot. Wirtualna Polska)
Źródło: (fot. Wirtualna Polska)

Bartek, który do nas napisał, sugeruje, że awaria może być związana z niepotrzebnym rozliczaniem transakcji w euro.
- Prawdopodobnie problem tkwi w tym, że niektóre transakcje wykonane w złotówkach są przewalutowywane do euro, aby znów zamienić się w złotówki pobrane z konta - uważa internauta.

d1j2xoa

W efekcie płacący kartą tracą mniej więcej 2 proc. na transakcji. Nie dotyczy to jednak wszystkich operacji. Klienci powinni sprawdzić wszystkie transakcje samemu. I to z długiego okresu.
- Statystycznie jest to dość mało przypadków. W moim przypadku 5-10 procent - mówi nam Bartek. Zaznacza jednak, że po przeanalizowaniu swoich przelewów znalazł błędne nawet z połowy marca. Na Facebooku są osoby, które sygnalizują że problem mógł istnieć od połowy lutego.

(fot. Internauta WP)
Źródło: (fot. Internauta WP)

Najprawdopodobniej awaria, tak jak sugeruje internauta Bartek, jest związana z agentem rozliczeniowym, tzw. acquirem. Różnica w obciążeniu rachunku pojawia się, gdy bank otrzymuje rozliczenie w euro, choć transakcja była dokonana w złotówkach. Inteligo zaznacza, że sprawa dotyczy tylko nielicznych transakcji dokonywanych kartami MasterCard. Problemy jeszcze jednak trochę potrwają.
- Informujemy, że prace mające na celu usunięcie nieprawidłowości związanych z rozliczaniem bieżących transakcji dokonywanych kartami MasterCard zostaną zakończone do 13 kwietnia - mówi rzeczniczka banku.

Co do tego czasu mają robić klienci z feralnymi kartami? Tego bank już nie mówi. Najlepiej przeanalizować wszystkie transakcje i sprawdzić, czy kwota, którą mieliśmy uiścić, równa się tej zaksięgowanej w systemie. Jeśli nie, trzeba zgłosić reklamację. Bank zaznacza jednak, że nawet bez niej wszystkie pieniądze zostaną zwrócone.Kiedy? Tego na razie nie wiadomo.
- Ze względu na dobro naszych klientów zdecydowaliśmy o pozytywnym rozpatrzeniu spływających do nas reklamacji - mówi Anna Moszczyńska.

d1j2xoa

Na profilu na Facebooku banku już pojawiły się informacje o szybkim załatwianiu sprawy.
- Właśnie wpłynęło 14 groszy, które było wczoraj reklamowane. Jesteśmy teraz "na zero" - napisał jeden z internautów.

Zdaniem biura prasowego Inteligo problemy dotyczą kart kredytowych MasterCard wydawanych od 16 listopada 2010 roku i debetowych kart MasterCard wydawanych od 7 lutego bieżącego roku. Ma je jedynie niewielki procent klientów banku. Aż 98,5 proc. użytkowników Inteligo ma karty VISA, a one działają poprawnie.

d1j2xoa
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1j2xoa