Inteligo się myli, klienci tracą pieniądze

Masz konto w Inteligo i kartę MasterCard? Lepiej sprawdź, czy nie straciłeś pieniędzy. Od półtora miesiąca część transakcji jest źle księgowana. Klienci tracą przez to około 2 proc. wartości wydawanych pieniędzy. Bank deklaruje, że zwróci wszystkie co do grosza.

Obraz
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

- Inteligo ma problem z poprawnym rozliczaniem niektórych transakcji dokonanych przy pomocy nowej karty debetowej MasterCard. Kwoty z opisu transakcji nie zgadzają się z kwotami pobranymi z konta - napisał do nas w piątek rano internauta Bartek. Różnica jest stosunkowo niewielka i wynosi około 2 proc. na niekorzyść użytkowników Inteligo.

O podobnych problemach piszą też klienci na profilu banku na Facebooku.
- Chyba testy nowych kart nie do końca się powiodły... Rozliczenie jednej z płatności online (doładowanie telefonu, polskiego!). Kwota operacji: 30 PLN (poprawnie), opis: bzdury, kwota: 30,63PLN. Skąd te 0,63 PLN skoro płatność była w złotówkach? - pytają internauci. Takich wpisów jest więcej.

O kłopotach wie już Inteligo. W biurze prasowym potwierdzono nam informację, że są kłopoty z prawidłowym rozliczaniem transakcji. Bank twierdzi jednak, że to nie awaria.
- Pragniemy uspokoić naszych klientów. Problem dotyczy nielicznych transakcji dokonywanych kartami MasterCard, a pełny dostęp do informacji o wykonywanych transakcjach nasi klienci mają na swoich rachunkach - mówi nam Anna Moszczyńska, rzeczniczka banku.

Obraz
© (fot. Wirtualna Polska)

Bartek, który do nas napisał, sugeruje, że awaria może być związana z niepotrzebnym rozliczaniem transakcji w euro.
- Prawdopodobnie problem tkwi w tym, że niektóre transakcje wykonane w złotówkach są przewalutowywane do euro, aby znów zamienić się w złotówki pobrane z konta - uważa internauta.

W efekcie płacący kartą tracą mniej więcej 2 proc. na transakcji. Nie dotyczy to jednak wszystkich operacji. Klienci powinni sprawdzić wszystkie transakcje samemu. I to z długiego okresu.
- Statystycznie jest to dość mało przypadków. W moim przypadku 5-10 procent - mówi nam Bartek. Zaznacza jednak, że po przeanalizowaniu swoich przelewów znalazł błędne nawet z połowy marca. Na Facebooku są osoby, które sygnalizują że problem mógł istnieć od połowy lutego.

Obraz
© (fot. Internauta WP)

Najprawdopodobniej awaria, tak jak sugeruje internauta Bartek, jest związana z agentem rozliczeniowym, tzw. acquirem. Różnica w obciążeniu rachunku pojawia się, gdy bank otrzymuje rozliczenie w euro, choć transakcja była dokonana w złotówkach. Inteligo zaznacza, że sprawa dotyczy tylko nielicznych transakcji dokonywanych kartami MasterCard. Problemy jeszcze jednak trochę potrwają.
- Informujemy, że prace mające na celu usunięcie nieprawidłowości związanych z rozliczaniem bieżących transakcji dokonywanych kartami MasterCard zostaną zakończone do 13 kwietnia - mówi rzeczniczka banku.

Co do tego czasu mają robić klienci z feralnymi kartami? Tego bank już nie mówi. Najlepiej przeanalizować wszystkie transakcje i sprawdzić, czy kwota, którą mieliśmy uiścić, równa się tej zaksięgowanej w systemie. Jeśli nie, trzeba zgłosić reklamację. Bank zaznacza jednak, że nawet bez niej wszystkie pieniądze zostaną zwrócone.Kiedy? Tego na razie nie wiadomo.
- Ze względu na dobro naszych klientów zdecydowaliśmy o pozytywnym rozpatrzeniu spływających do nas reklamacji - mówi Anna Moszczyńska.

Na profilu na Facebooku banku już pojawiły się informacje o szybkim załatwianiu sprawy.
- Właśnie wpłynęło 14 groszy, które było wczoraj reklamowane. Jesteśmy teraz "na zero" - napisał jeden z internautów.

Zdaniem biura prasowego Inteligo problemy dotyczą kart kredytowych MasterCard wydawanych od 16 listopada 2010 roku i debetowych kart MasterCard wydawanych od 7 lutego bieżącego roku. Ma je jedynie niewielki procent klientów banku. Aż 98,5 proc. użytkowników Inteligo ma karty VISA, a one działają poprawnie.

Wybrane dla Ciebie
Personel sprzątający szpitala stracił dodatki. "Straszą zwolnieniami"
Personel sprzątający szpitala stracił dodatki. "Straszą zwolnieniami"
Skarbówka sprzedaje auta. Do wzięcia popularny Ford za 4 tys. zł
Skarbówka sprzedaje auta. Do wzięcia popularny Ford za 4 tys. zł
Nachodzą domowników i "kontrolują" panele. Urząd wydał komunikat
Nachodzą domowników i "kontrolują" panele. Urząd wydał komunikat
Ile trzeba zarabiać, by być bogatym w Polsce? Oto kwoty
Ile trzeba zarabiać, by być bogatym w Polsce? Oto kwoty
Powiesili kartki we włoskich kawiarniach. Dają klientom 15 minut
Powiesili kartki we włoskich kawiarniach. Dają klientom 15 minut
Okradała sąsiadkę miesiącami. Metodą "na salami" zabrała 19 tys. zł
Okradała sąsiadkę miesiącami. Metodą "na salami" zabrała 19 tys. zł
Wygrał w Eurojackpot ponad 54 mln euro. Oto gdzie kupił los
Wygrał w Eurojackpot ponad 54 mln euro. Oto gdzie kupił los
Kalendarz adwentowy z energetykami od Red Bulla. W sieci zawrzało
Kalendarz adwentowy z energetykami od Red Bulla. W sieci zawrzało
Choinki w marketach za 50 zł. Tak można się naciąć
Choinki w marketach za 50 zł. Tak można się naciąć
Nie chcą wyprowadzać się od rodziców. Ale czy to problem? [OPINIA]
Nie chcą wyprowadzać się od rodziców. Ale czy to problem? [OPINIA]
Biedronka zmienia godziny otwarcia. Ważny komunikat dla klientów
Biedronka zmienia godziny otwarcia. Ważny komunikat dla klientów
Kurierzy DPD oburzeni. Chodzi o pracę w Wigilię
Kurierzy DPD oburzeni. Chodzi o pracę w Wigilię