Jak pracownicy oceniają pracodawców?
Co pracownicy cenią najbardziej u swoich pracodawców? Na co narzekają najczęściej? Jaką ogólną ocenę wystawiają swoim obecnym i byłym pracodawcom?
20.05.2014 | aktual.: 20.05.2014 15:35
Przeanalizowaliśmy 31 624 oceny, które 9 180 użytkowników GoldenLine wystawiło swoim obecnym i byłym pracodawcom w 2013 roku.
Wśród 7 najczęściej ocenianych aspektów znalazły się:
• wynagrodzenie
• atmosfera
• możliwość rozwoju zawodowego
• benefity
• stres
• elastyczny czas pracy
• lokalizacja
Aspekty pracy, które pracownicy doceniają to przede wszystkim atmosfera (28 proc. wystawionych ocen było pozytywnych), wynagrodzenie (14 proc.), możliwości rozwoju i awansu (14 proc.), lokalizacja (12 proc.) oraz elastyczny czas pracy (12 proc.). Natomiast negatywnie pracownicy wypowiadają się najczęściej o wynagrodzeniu (26 proc. wystawionych ocen negatywnych), stresie (20 proc.), korporacyjności (12 proc.), a także możliwości rozwoju i awansu (10 proc.) - to właśnie te czynniki powodują niezadowolenie z pracy oraz mogą być pobudką do zmiany miejsca zatrudnienia.
Podsumowując, pracownicy pozytywnie oceniają pracodawców, ale wciąż często nie są zadowoleni z warunków finansowych zatrudnienia - parametr ten zebrał aż 26 proc. ocen negatywnych i tylko 14 proc. ocen pozytywnych. Podkreśla to wagę tematu wynagrodzeń, który w najbliższym czasie poruszymy za pośrednictwem GoldenLine.