Jak siatka maskująca. Kupiła pomarańcze. Nie tego się spodziewała

Sieci handlowe stosują rozmaite sztuczki, by klienci kupowali więcej. Jedną z nich jest pakowanie pomarańczy w czerwone siatki. Czytelniczka "Faktu" po powrocie do domu z siatką owoców była zdziwiona tym, co zobaczyła.

Pomarańcze w czerwonej siatce wydają się bardziej dojrzałePomarańcze w czerwonej siatce wydają się bardziej dojrzałe
Źródło zdjęć: © East News | Michal Zebrowski

W sklepach spożywczych na każdym kroku jesteśmy atakowani chwytami marketingowymi, które często są dla nas niezauważalne. Jednym z nich jest pakowanie pomarańczy w czerwone siatki. Na taki trik dała nabrać się pani Karolina z Warszawy. Kobieta była tak zdziwiona, że podzieliła się swoją historią z redakcją "Faktu".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Polacy oburzeni cenami chleba. "To jest tragedia"

Pomarańcze w czerwonej siatce. "Srogo się zawiodłam"

Niewielu z nas zdaje sobie sprawę, że pomarańcze pakowane są w czerwone siatki nie bez powodu. Czerwony kolor sprawia, że owoce wydają się być dojrzałe i smaczniejsze. Bez siatki wyglądają na dużo jaśniejsze. Podobna sztuczka jest stosowana w przypadku cytryn i limonek, które są pakowane w żółte i zielone siatki.

Kupiłam ostatnio cztery pomarańcze. Co się okazało? Gdy wyjęłam je z czerwonej siatki, były prawie żółte. Zawiodłam się, i to srogo – mówi pani Karolina w rozmowie z "Faktem".

Sztuczki stosowane przez sieci handlowe

"Fakt" wymienił tez inne sztuczki stosowane przez sieci handlowe. Jedną z nich jest eksponowanie droższych produktów po prawej stronie i na wysokości oczu. Ludzie naturalnie kierują wzrok w prawo i na górę, więc te produkty są bardziej widoczne i bardziej prawdopodobne, że zostaną przez nas zauważone.

Inną sztuczką jest stosowanie końcówki 99 groszy przy cenach. Widząc cenę 29,99 zł zamiast 30 zł, w umyśle automatycznie zaniżamy cenę produktu i chętniej go kupujemy.

Nie tylko to, co widzimy, ale także to, co słyszymy, ma na nas wpływ. W sklepach i w galeriach handlowych jest puszczana starannie dobrana zapętlona muzyka relaksacyjna. Kolejny trik to brak zegarów, aby klient się nie śpieszył.

Wybrane dla Ciebie
Przekręt na sześć cyfr w fabryce mięsa. Dyrektor usłyszał wyrok
Przekręt na sześć cyfr w fabryce mięsa. Dyrektor usłyszał wyrok
216 mln zł na warzywa. Takiego importu nie było od ponad 20 lat
216 mln zł na warzywa. Takiego importu nie było od ponad 20 lat
Służby przechwyciły 12 ton tuńczyka. Oto co wykryły w transporcie
Służby przechwyciły 12 ton tuńczyka. Oto co wykryły w transporcie
To będzie gigant. L'Oréal przejmuje rywala za miliardy dolarów
To będzie gigant. L'Oréal przejmuje rywala za miliardy dolarów
Powiesili w bloku kartkę o bonie ciepłowniczym. Mieszkańcy krytykują
Powiesili w bloku kartkę o bonie ciepłowniczym. Mieszkańcy krytykują
Zakaz niektórych kotłów na Podkarpaciu. Mieszkańców czeka wymiana
Zakaz niektórych kotłów na Podkarpaciu. Mieszkańców czeka wymiana
Mogą upaść po ponad 140 latach. Boją się losu firmy Kulczyka
Mogą upaść po ponad 140 latach. Boją się losu firmy Kulczyka
Sądny dzień dla cen słodyczy. Brak odpowiedzi na najważniejsze pytanie
Sądny dzień dla cen słodyczy. Brak odpowiedzi na najważniejsze pytanie
Nadchodzą trzy niedziele handlowe. W życie wchodzą nowe przepisy
Nadchodzą trzy niedziele handlowe. W życie wchodzą nowe przepisy
Na promocjach bankowych zarobił 61 tys. zł. Oto jego sekret
Na promocjach bankowych zarobił 61 tys. zł. Oto jego sekret
Problemy giganta w Polsce. UOKiK wlepił milionową karę
Problemy giganta w Polsce. UOKiK wlepił milionową karę
Tak wyglądają klejnoty skradzione z Luwru. Mamy zdjęcia
Tak wyglądają klejnoty skradzione z Luwru. Mamy zdjęcia