Trwa ładowanie...

Jak siatka maskująca. Kupiła pomarańcze. Nie tego się spodziewała

Sieci handlowe stosują rozmaite sztuczki, by klienci kupowali więcej. Jedną z nich jest pakowanie pomarańczy w czerwone siatki. Czytelniczka "Faktu" po powrocie do domu z siatką owoców była zdziwiona tym, co zobaczyła.

Pomarańcze w czerwonej siatce wydają się bardziej dojrzałePomarańcze w czerwonej siatce wydają się bardziej dojrzałeŹródło: East News, fot: Michal Zebrowski
d1dxx4d
d1dxx4d

W sklepach spożywczych na każdym kroku jesteśmy atakowani chwytami marketingowymi, które często są dla nas niezauważalne. Jednym z nich jest pakowanie pomarańczy w czerwone siatki. Na taki trik dała nabrać się pani Karolina z Warszawy. Kobieta była tak zdziwiona, że podzieliła się swoją historią z redakcją "Faktu".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Polacy oburzeni cenami chleba. "To jest tragedia"

Pomarańcze w czerwonej siatce. "Srogo się zawiodłam"

Niewielu z nas zdaje sobie sprawę, że pomarańcze pakowane są w czerwone siatki nie bez powodu. Czerwony kolor sprawia, że owoce wydają się być dojrzałe i smaczniejsze. Bez siatki wyglądają na dużo jaśniejsze. Podobna sztuczka jest stosowana w przypadku cytryn i limonek, które są pakowane w żółte i zielone siatki.

Kupiłam ostatnio cztery pomarańcze. Co się okazało? Gdy wyjęłam je z czerwonej siatki, były prawie żółte. Zawiodłam się, i to srogo – mówi pani Karolina w rozmowie z "Faktem".

Sztuczki stosowane przez sieci handlowe

"Fakt" wymienił tez inne sztuczki stosowane przez sieci handlowe. Jedną z nich jest eksponowanie droższych produktów po prawej stronie i na wysokości oczu. Ludzie naturalnie kierują wzrok w prawo i na górę, więc te produkty są bardziej widoczne i bardziej prawdopodobne, że zostaną przez nas zauważone.

d1dxx4d

Inną sztuczką jest stosowanie końcówki 99 groszy przy cenach. Widząc cenę 29,99 zł zamiast 30 zł, w umyśle automatycznie zaniżamy cenę produktu i chętniej go kupujemy.

Nie tylko to, co widzimy, ale także to, co słyszymy, ma na nas wpływ. W sklepach i w galeriach handlowych jest puszczana starannie dobrana zapętlona muzyka relaksacyjna. Kolejny trik to brak zegarów, aby klient się nie śpieszył.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d1dxx4d
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1dxx4d