JLL: W Polsce może przybyć nawet 276 tys. m2 powierzchni handlowych w IV kw.
Warszawa, 14.10.2016 (ISBnews) - W IV kw. br. deweloperzy mogą oddać do użytku nawet 276 tys. m2 nowoczesnej powierzchni w ramach centrów handlowych wobec zaledwie 7,5 tys. m2 w III kw., uważają eksperci JLL.
14.10.2016 17:01
"Z naszych analiz wynika, że IV kwartał będzie intensywny biorąc pod uwagę planowane otwarcia nowych obiektów. Jeśli założenia deweloperów zostają zrealizowane w terminie, polski rynek może się wzbogacić o prawie 276 tys. m2 nowej powierzchni najmu w ramach centrów handlowych, z czego najwięcej przypadnie na Poznań - 99 tys. m2 oraz Aglomerację Warszawską - 45 tys. m2" - powiedziała starszy konsultant w Dziale Badań Rynku i Doradztwa w JLL Agnieszka Tarajko - Bąk, cytowana w komunikacie.
III kwartał był wyjątkowo spokojny pod względem nowych otwarć. Rynek centrów handlowych wzbogacił się o zaledwie 7 500 m2 nowej powierzchni, w ramach rozbudowy Galerii Rynek w Tomaszowie Lubelskim. Otwarto również park handlowy o powierzchni 3 800 m2 w Radomsku, podano także.
Na koniec III kw. 2016 r. w budowie pozostawało 663 tys. m2 powierzchni handlowej w ramach wszystkich formatów, z czego prawie 591 tys. m2 przypadało na centra handlowe. Największy projekt, jaki odda się do użytku już w IV kw. tego roku, to Posnania (99 tys. m2 GLA) w Poznaniu. Inne projekty o bardzo dużej skali obecnie w budowie to Galeria Północna w Warszawie, Wroclavia we Wrocławiu czy Forum Gdańsk, których otwarcia przewidziane są na 2017 r.
Na koniec III kw. 2016 r. całkowita podaż nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce wyniosła 13,11 mln m2 w ramach takich formatów jak: centra handlowe - 9,3 mln m2, parki i wielkopowierzchniowe magazyny handlowe - 3,59 mln m2 oraz centra wyprzedażowe - 0,21 mln m2.
(ISBnews)