Trwa ładowanie...

Ponad połowa Polaków kupuje w internecie

Obecnie aż 55 proc. Polaków, kupując towary lub usługi, wybiera elektroniczne kanały sprzedaży. Pozostali korzystają z tradycyjnych sklepów, ale co ciekawe, 43 proc. osób z tej grupy i tak przegląda produkty w internecie przed ostatecznym zakupem - wynika z raportu PwC "Klient w świecie cyfrowym".

Ponad połowa Polaków kupuje w internecieŹródło: Fotolia, fot: ldprod
d3j6fua
d3j6fua

Kanały elektroniczne są cenione przez kupujących za możliwość zakupu o dowolnej porze (65 proc. respondentów), wygodę (61 proc.) oraz atrakcyjne ceny (60 proc.). Z kolei tradycyjne sklepy dają możliwość uzyskania porady czy informacji (docenia to 60 proc. respondentów badania), natychmiastowego otrzymania produktu po zakupie (38 proc.) i sprawdzenia go przed zakupem (38 proc.).

Raport PwC podaje, że obecnie konsumenci z dużą wprawą łączą opisane powyżej zalety kanałów elektronicznych i tradycyjnych. Efektem tego jest zjawisko webroomingu - klient najpierw szuka informacji o produkcie w internecie, a następnie udaje się do sklepu, aby go kupić. W Polsce obecnie robi tak 43 proc. konsumentów.

W badaniu wykonanym na potrzeby raportu sprawdzono także, które z branż oferują najlepszą jakość sprzedaży w kanałach elektronicznych. Aż 91 proc. respondentów wskazało bankowość i ubezpieczenia oraz usługi telewizyjne, a 82 proc. - telekomunikację.

Według ekspertów Polska jest światowym liderem pod względem wykorzystania bankowości elektronicznej, gdyż nasz kraj jest w pierwszej piątce na świecie pod względem wykorzystania bankowości mobilnej (ustępując kilku krajom azjatyckim), jak również wykorzystania kart bezstykowych (pod względem wolumenu dokonanych transakcji).

d3j6fua

Autorzy raportu zwracają uwagę, że obecna sytuacja, w której klienci korzystają jednocześnie z kanałów cyfrowych i tradycyjnych, stanowi dla firm ogromne wyzwanie i wymaga od nich przygotowania właściwej strategii.

d3j6fua
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3j6fua