Klienci Energi mogą płacić za rzeczywiste zużycie prądu
Rozliczanie za energię elektryczną według rzeczywistych wskazań licznika proponuje od wtorku swoim klientom Grupa Energa S.A. Obecnie klienci płacą za prognozowane zużycie prądu.
Jak zapewniła rzeczniczka Grupy Energa Beata Ostrowska, usługa umożliwia kontrolę zużycia energii w oparciu o rzeczywiste wskazania licznika. - To pozwala dostrzec różnice w poborze energii w poszczególnych miesiącach i lepiej nią zarządzać - dodała.
Przez pierwszy miesiąc usługa Rozliczenia Rzeczywiste dostępna będzie tylko dla klientów z gdańskiego i słupskiego obszaru działania Energi. Pozostali klienci będą mogli skorzystać z oferty do końca roku.
Ostrowska poinformowała, że internauci poprzez specjalną zakładkę w eBOK mogą raz w miesiącu podać stan licznika, dzięki czemu rozliczona zostanie faktycznie zużyta w danym okresie energia elektryczna. Aby zapłacić elektroniczną fakturę, klient musi założyć konto na eBOK i elektronicznie złożyć wniosek o skorzystanie z produktu.
Klienci, którzy wolą dokonywać płatności osobiście, mogą skorzystać z sieci VIA Moje Rachunki. Za taką transakcję pobierana jest prowizja. Ci, którzy chcą skorzystać z tej formy rozliczeń, muszą złożyć wniosek w Biurze Obsługi Klienta.
Grupa Energa jest jedną z czterech krajowych grup energetycznych. Posiada m.in. elektrownię konwencjonalną Ostrołęka oraz 45 elektrowni wodnych. Jest liderem w produkcji energii ze źródeł odnawialnych. Dostarcza energię elektryczną dla 2,5 mln gospodarstw domowych oraz do ponad 300 tys. firm, ma około 17-proc. udział w rynku sprzedaży energii elektrycznej.
W ubiegłym tygodniu zarząd Polskiej Grupy Energetycznej podpisał ze Skarbem Państwa umowę zakupu akcji spółki Energa. Grupa zaoferowała za pakiet 84,19 proc. akcji Energi ponad 7,5 mld zł.