Klienci na Vinted nie mogli wypłacić pieniędzy. Teraz dostaną płatną usługę za darmo
Nie można wypłacić pieniędzy za sprzedane rzeczy na Vinted - alarmują użytkownicy platformy. Firma przyznaje, że rzeczywiście pojawił się problem z przelewami, choć zaznacza, że nie jej po stronie. Ogłosiła też, że klienci dotknięci tym problemem otrzymają za darmo dostęp do jednej z płatnych usług.
"Platforma Vinted przetrzymuje pieniądze za sprzedaż rzeczy" - napisała do nas jedna czytelniczek dzięki platformie dziejesie.wp.pl. "Pieniędzy nie ma i odpowiedzi na zadawane pytania też nie ma" - stwierdziła.
Vinted: był problem z płatnościami
W odpowiedzi na pytania WP Finanse Magdalena Szlaz Communication & PR Manager w Vinted Polska potwierdza, że problem z transferem środków rzeczywiście się pojawił.
Z powodu problemu technicznego, zgłoszonego przez nasz serwis płatniczy, środki zgromadzone w portfelu niektórych użytkowników wyświetlały się jako "oczekujące" zamiast "dostępne", w związku z czym nie można było ich wypłacić. Wspólnie z naszym dostawcą usług płatniczych wypracowaliśmy rozwiązanie w celu usunięcia błędu i mamy przyjemność potwierdzić, że wszystkie usługi działają już poprawnie - zapewnia przedstawicielka firmy.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Amerykańskie wojsko na zakupach w Polsce. "Potrzebują niemalże wszystkiego"
W sprawie tego problemu pojawił się też specjalny wpis w Centrum pomocy wyjaśniający użytkownikom zaistniałą sytuację. Osoby dotknięte tym problemem mogą też liczyć na bezpłatne skorzystanie z usługi "Podbicie", która poprawia widoczność oferowanych produktów, a w normalnych okolicznościach jest płatna.
- Przepraszamy naszych użytkowników, którzy zostali narażeni na stres i niepewność związaną z mającym miejsce incydentem - mówi nam Magdalena Szlaz.
UOKiK: otrzymywaliśmy zgłoszenia od klientów w tej sprawie
A co o tej kwestii uważa Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów? W odpowiedzi na pytania Departament Komunikacji UOKiK potwierdza, że w czerwcu otrzymał w tej sprawie "kilkadziesiąt zgłoszeń".
W związku z sygnałami skontaktowaliśmy się ze spółką. Jej zdaniem przyczyną problemów były błędy techniczne występujące po stronie dostawcy płatności, z którym Vinted współpracuje. Problemy te zostały rozwiązane, a konsumenci mogą obecnie wypłacać pieniądze ze sprzedaży na platformie. Spółka wskazała, że konsumenci dotknięci problemami z przetwarzaniem płatności otrzymali rekompensatę w postaci darmowej usługi "Podbicia" na trzy dni - czytamy w nadesłanej odpowiedzi.
Przypomnijmy, że w maju UOKiK nałożył karę na Vinted w wysokości 5,3 mln złotych. Urząd zarzucił firmie brak informacji w dwóch kwestiach: o warunkach odblokowania pieniędzy ze sprzedaży i o tym, jak nie dopłacać do "Ochrony Kupującego". Spółka zapowiedziała, że będzie się odwoływać od tej decyzji.
Jednocześnie UOKiK w odpowiedzi na nasze pytania podkreślił, że problemy z wypłacaniem pieniędzy pojawiły się już po kontroli Urzędu w firmie i tym samym nie wpłynęły one na wspomnianą wyżej karę.