Kłopoty PKP Intecity. Nie działa system sprzedaży biletów

Dopiero co udało się przewoźnikowi naprawić usterkę, która uniemożliwiała sprzedaż biletów okresowych za pośrednictwem serwisu internetowego, a już pojawił się kolejny problem tym razem związany ze sprzedażą biletów jednorazowych.

Kłopoty PKP Intecity. Nie działa system sprzedaży biletów
Jacek Bereźnicki
Krzysztof Janoś

14.07.2015 | aktual.: 14.07.2015 12:21

Dopiero co udało się przewoźnikowi naprawić usterkę, która uniemożliwiała nabycie biletów okresowych za pośrednictwem serwisu internetowego, a już wczoraj pojawił się kolejny problem, tym razem związany ze sprzedażą biletów jednorazowych. Mimo prób naprawy, nadal nie można ich kupować w sieci. Pasażerowie informują, że również w kasach są problemy.

Wydaje się, że problem z serwerami jest bardzo poważny, bo nawet wyszukiwanie połączeń na stronie PKP Intercity nastręcza nie lada problemów. Jak przekonuje spółka, bez komplikacji bilety można kupować w kasach i u konduktorów, którzy - ze względu na usterkę - nie pobierają dodatkowych opłat.

Spółka na swojej stronie internetowej zamieściła również komunikat:

"Klienci PKP Intercity mogą kupować bilety z rezerwacją miejsc w kasach oraz na pokładach pociągów. Drużyny konduktorskie nie pobierają opłat za ich wystawienie. System sprzedaży internetowej ma czasowo obniżoną wydajność, więc mogą występować trudności w realizacji transakcji. Dotyczy to również aplikacji mobilnej.

Przyczyną sytuacji jest poranna awaria serwera odpowiedzialnego za możliwość rezerwacji miejsc. Usterka wystąpiła po stronie dostawcy usługi. Przepraszamy za utrudnienia".

Wyjaśnienia nie uspokajają jednak podróżnych, którzy na facebookowym profilu spółki piszą (zachowaliśmy pisownię oryginalną - red.):

" Zaraz dostanę szału. Biletów się kupić nie da, ale cena się od wczoraj nie zmieniła - rzeczywiście zachęcanie do wspólnej podróży. Może trochę pokory? Chciałam kupić bilet w niższej cenie, ale niestety nie miałam takiej możliwości - z Waszej winy ( z reszta nadal nie mam!!!!)".

"Dzisiaj próbowałam trzy razy kupić bilet w trzech różnych kasach w Poznaniu na Dworcu Głównym. Niestety, kasjer wielokrotnie próbował się łączyć, a próby te zakończyły się fiaskiem. Nadal jestem bez biletu na jutrzejszy przejazd. I co dalej mam zrobić ... ?".

Problemy nie są nowością w PKP, ale pasażerów jednak przybywa:

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (58)