Koleje w Polsce potrzebują wspólnego biletu. Eksperci o ważnym zadaniu nowych prezesów PKP
Dziś każdy przewoźnik ma własną taryfę i własny system opłat, co powoduje duże utrudnienia dla pasażerów, który chcą korzystać z usług różnych firm.
30.12.2015 10:17
Wspólny bilet na wszystkie pociągi - według transportowych ekspertów stworzenie takiej możliwości jest jednym z najważniejszych zadań nowych władz odpowiedzialnych za transport i infrastrukturę.
Dziś każdy przewoźnik ma własną taryfę i własny system opłat, co powoduje duże utrudnienia dla pasażerów, który chcą korzystać z usług różnych firm. Zdaniem Karola Trammera z czasopisma "Z Biegiem Szyn", brak takiego biletu to jedno z największych zaniedbań poprzednich zarządów PKP.
Ekspert zwraca uwagę, że pasażer, który chce w czasie jednej podróży korzystać z usług co najmniej dwóch przewoźników, musi kupić nowy bilet w kasie. Co więcej musi dwa razy zapłacić za początkowe, najdroższe kilometry. Jego zdaniem to sytuacja absurdalna, którą jak najszybciej trzeba zmienić.
Jakub Majewski z fundacji ProKolej uważa, że wspólny bilet dla wszystkich przewoźników zachęciłby ludzi podróżowania pociągami. Ekspert zwraca uwagę, że pasażera powinno interesować jedynie kupno jednego biletu na całą podróż.
Wspólny bilet dla wszystkich przewoźników jest jednym z punktów programu naprawczego dla kolei Prawa i Sprawiedliwości.
Zobacz też: * *Wiceprezes PKP dla money.pl: W tym roku Intercity będzie miało 5 mln pasażerów więcej