Trwa ładowanie...
d1uxm6w
Kolejki u wulkanizatorów. Polacy znowu się spóźnili

Kolejki u wulkanizatorów. Polacy znowu się spóźnili

- Już jest za późno na wymianę opon - mówi Piotr Sarnecki, dyrektor generalny Polskiego Związki Oponiarskiego. - Ja mam taką zasadę: kiedy w ciągu kilku dni w październiku temperatura oscyluje w okolicach 7-10 stopni, dzwonię do serwisu i umawiam się na wymianę opon - zdradza swoje metody Sarnecki. Nowoczesne opony zimowe nie są tylko na "kopny śnieg" jak kiedyś. One dadzą nam lepsze bezpieczeństwo, już jak się robi zimno - podkreśla.

Kiedy wymieniać opony z letnich naRozwiń

Transkrypcja:

Kiedy wymieniać opony z letnich na zimowe już już jest za późno Może jeszcze nie teraz Już jest dużo za późno Tak naprawdę ostatni moment dzisiaj jak jechałem do studia Już padał śnieg w okolicach Warszawy wiemy że na południu Wielkopolsce to Opady śniegu już były wcześniej Proszę państwa Ja mam taką zasadę i to sprawdzam mi się zawsze w październiku kiedy przez kilka dni i kiedy rano ruszam do pracy temperatura Oscyluje wokół 70 stopni Dzwonię do serwisu Jadę wymienić Opony opony zimowe te nowoczesne to nie są opony na Kopnę śnieg żeby dojechać na wyciąg bez zakładania łańcuchów Toteż Tato Tej funkcja była głównie kilkanaście lat temu teraz nowoczesne opony Zapewnią nam większe bezpieczeństwo już Jak się robi chłodno Nie musi być śniegu nie musi być Być mokrej drogi Nowoczesne opony Zimowe Dadzą nam Lepsze bezpieczeństwo to znaczy krótszą drogę hamowania Lepszą przyczep A kiedy realnie Polacy wymieniają OK Bardzo różnie część pierwsza prognoza pogody że jutro będzie padał śnieg Nie są jeszcze oczywiście Tacy to jak z PITem To się mniej więcej tak samo rozkłada część Polaków rozlicza PIT wcześniej część Ostatniego dnia ale Tychy na ostatni moment obserwujemy z roku na rok jest coraz mniej Podobnie w oponach Pierwsza grupa już zmienia w październiku potem listopad Są też tacy którzy oczywiście na grudzień zostają natomiast jest niepokojące jedno zjawisko od wielu wielu lat pomimo Od kilkunastu lat pomimo kampanii i naszych świadomość owych i producentów opon i mediów także Cały czas jest grupa mniej więcej jedna trzecia Polaków Wogóle nie wymienia opon To nie znaczy że jest żona całoroczny To znaczy że jeżdżą na letniego całoroczne które mają homologację zimową technicznie są traktowane jako opony zimowe Wszędzie wszędzie w Europie tam 10% kierowców 30% Stan kierowców w całej Polsce Przede wszystkim swoim zdrowiem i życiem życiem i zdrowiem innych uczestników Drogi nie tylko kierowcy Pierwszy Motocyklistów chociaż to zimą w rzadzie się zdarza więc głównie pieszy To jest bardzo duża różnica na Przykład drodze hamowania żeby wyhamować przed Przejście dla pieszych W taką pogodę jak dzisiaj Kiedy mamy minus 1 minus 2 stopni opony letnie Mają twardość mniej więcej plastiku Na tym się nie da bezpiecznie jeździć nie da się bezpiecznie Coś może powiedzieć Ale ja jeżdżę wolno i ostrożnie To prawda Świetnie natomiast Są sytuacje na drodze Za które zupełnie od nas niezależna Nagle Hamująca ciężarówka nagle wychodzący pierwsze to To są warunki które Musimy bardzo szyb Szybko reagować Na oponach zimowych lub dobrych całorocznych są magnesy zimową to nam się uda na letnich nie ma na to szans
d1uxm6w
d1uxm6w