Kolejki u wulkanizatorów. Polacy znowu się spóźnili
- Już jest za późno na wymianę opon - mówi Piotr Sarnecki, dyrektor generalny Polskiego Związki Oponiarskiego. - Ja mam taką zasadę: kiedy w ciągu kilku dni w październiku temperatura oscyluje w okolicach 7-10 stopni, dzwonię do serwisu i umawiam się na wymianę opon - zdradza swoje metody Sarnecki. Nowoczesne opony zimowe nie są tylko na "kopny śnieg" jak kiedyś. One dadzą nam lepsze bezpieczeństwo, już jak się robi zimno - podkreśla.
Kiedy wymieniać opony z letnich na… Rozwiń
Transkrypcja:
Kiedy wymieniać opony z letnich na zimowe już już jest za późno
Może jeszcze nie teraz
Już jest dużo za późno Tak naprawdę ostatni moment dzisiaj jak jechałem do studia
Już padał śnieg w okolicach Warszawy wiemy że na południu Wielkopolsce to
Opady śniegu już były wcześniej
Proszę państwa
Ja mam taką zasadę i to sprawdzam mi się zawsze w październiku kiedy przez kilka dni i kiedy rano ruszam do pracy temperatura
Oscyluje wokół 70 stopni
Dzwonię do serwisu Jadę wymienić
Opony opony zimowe te nowoczesne to nie są opony na
Kopnę śnieg żeby dojechać na wyciąg bez zakładania łańcuchów
Toteż
Tato
Tej funkcja była głównie kilkanaście lat temu teraz nowoczesne opony
Zapewnią nam większe bezpieczeństwo już Jak się robi chłodno
Nie musi być śniegu nie musi być
Być mokrej drogi
Nowoczesne opony
Zimowe
Dadzą nam
Lepsze bezpieczeństwo to znaczy krótszą drogę hamowania
Lepszą przyczep
A kiedy realnie Polacy wymieniają OK
Bardzo różnie część pierwsza prognoza pogody że jutro będzie padał śnieg
Nie są jeszcze oczywiście Tacy to jak z PITem
To się mniej więcej tak samo rozkłada część Polaków rozlicza PIT wcześniej część
Ostatniego dnia ale
Tychy na ostatni moment obserwujemy z roku na rok jest coraz mniej Podobnie w oponach
Pierwsza grupa już zmienia w październiku potem listopad
Są też tacy którzy oczywiście na grudzień zostają natomiast jest niepokojące jedno zjawisko od wielu wielu lat pomimo
Od kilkunastu lat pomimo kampanii i naszych świadomość owych i producentów opon i mediów także
Cały czas jest grupa mniej więcej jedna trzecia Polaków
Wogóle nie wymienia opon
To nie znaczy że jest żona całoroczny
To znaczy że jeżdżą na letniego całoroczne które mają homologację zimową technicznie są traktowane jako opony zimowe
Wszędzie wszędzie w Europie tam 10% kierowców
30%
Stan kierowców w całej Polsce
Przede wszystkim swoim zdrowiem i życiem życiem i zdrowiem innych uczestników
Drogi nie tylko kierowcy
Pierwszy
Motocyklistów chociaż to zimą w rzadzie się zdarza więc głównie pieszy
To jest bardzo duża różnica na
Przykład drodze hamowania żeby wyhamować przed
Przejście dla pieszych
W taką pogodę jak dzisiaj
Kiedy mamy minus 1 minus 2 stopni opony letnie
Mają twardość mniej więcej plastiku
Na tym się nie da bezpiecznie jeździć nie da się bezpiecznie
Coś może powiedzieć
Ale ja jeżdżę wolno i ostrożnie
To prawda
Świetnie natomiast
Są sytuacje na drodze
Za które zupełnie od nas niezależna
Nagle
Hamująca ciężarówka nagle wychodzący pierwsze to
To są warunki które
Musimy bardzo szyb
Szybko reagować
Na oponach zimowych lub dobrych całorocznych są magnesy zimową to nam się uda na letnich nie ma na to szans