WAŻNE
TERAZ

Dron spadł koło ich wsi. Mówią, co słychać często w nocy

Konserwator zabytków: "Reklama McDonald's niezgodna z przepisami"

Mazowiecki Wojewódzki Konserwator Zabytków zabrał głos w sprawie kontrowersyjnej reklamy McDonald's, pływającej w warszawskich Łazienkach. "Działania podjęte bez wiedzy i zgody konserwatora".

McDonald's tłumaczy się z dryfującego logo po Łazienkach Królewskich. Wszystko przez... pokaz mody
Źródło zdjęć: © Facebook.com | @JanDawidSpiewak
Witold Ziomek
oprac.  Witold Ziomek

Logo McDonald's przyłapano w stawie w warszawskich Łazienkach Królewskich, przed zabytkowym Pałacem na Wodzie - zdjęcia iście modernistycznego znaku tuż przed klasycystycznym budynkiem krążyły we wtorek po mediach społecznościowych oburzając internautów.

"Działania marketingowe związane z prezentacją reklamy firmy McDonald- Działania marketingowe związane z prezentacją reklamy firmy McDonald's prezentacją reklamy firmy McDonald's w Łazienkach Królewskich zostały podjęte bez wiedzy i zgody Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora zabytków. Dyrekcja Muzeum nie złożyła do organu konserwatorskiego wniosku o wydanie pozwolenia na umieszczenie takiej reklamy w przestrzeni parku, ani o pozwolenie na przeprowadzenia działań związanych z umieszczeniem tymczasowych pawilonów na terenie muzeum, mimo iż jest to wymagane przepisami prawa dotyczącymi ochrony zabytków" - czytamy w komunikacie urzędu.

Jak informuje Konserwator, wczesnym popołudniem skierował do Łazienek pracowników, którzy mieli sprawdzić pływającą reklamę. Ta jednak zniknęła ze stawu.

Obejrzyj: Rosjanie znaleźli nową przestrzeń reklamową. Naukowcy wściekli

"Obecnych w trakcie oględzin przedstawicieli dyrekcji muzeum pouczono o konieczności uzyskiwania od Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków pozwoleń na prowadzenie wszelkich działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków" - cztytamy w komunikacie konserwatora. "W związku z zaistniałą sytuacją wydział kontroli WUOZ w Warszawie w najbliższym możliwym terminie przeprowadzi kontrolę stosowania i przestrzegania przepisów dotyczących ochrony zabytków na obszarze Muzeum i Parku w Łazienkach Królewskich."

Kontrowersyjna instalacja zniknęła po fali krytyki, jaka przetoczyła się przez media i portale społecznościowe. McDonald's umieszczenie pływającej reklamy tłumaczył odbywającym się wieczorem pokazem projektantki Gosi Baczewskiej. "Pod rozgwieżdżonym niebem rozbłyśnie tymczasowa instalacja - złote łuki McDonald’s" - czytamy w kuriozalnej odpowiedzi McDonald's.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Wybrane dla Ciebie

Salmonella w herbatce ziołowej. GIS ostrzega
Salmonella w herbatce ziołowej. GIS ostrzega
Polskie miasto rozdaje 500 zł na dziecko. Trzeba złożyć wniosek
Polskie miasto rozdaje 500 zł na dziecko. Trzeba złożyć wniosek
Sprzedawczynie z Gdańska o nocnej prohibicji. To robią klienci
Sprzedawczynie z Gdańska o nocnej prohibicji. To robią klienci
Problemy rywala Pepco. Zamyka niektóre sklepy w Polsce
Problemy rywala Pepco. Zamyka niektóre sklepy w Polsce
"Czuje się osaczony". Antybohater z US Open podjął drastyczne kroki
"Czuje się osaczony". Antybohater z US Open podjął drastyczne kroki
Najemcy z piekła rodem. To zrobili z mieszkaniem
Najemcy z piekła rodem. To zrobili z mieszkaniem
Nowy trend podbija wesela. Pary płacą za usługę 4 tys. złotych
Nowy trend podbija wesela. Pary płacą za usługę 4 tys. złotych
Skarbówka sprzedała tysiące aut pijanych kierowców. Tyle zarobiła
Skarbówka sprzedała tysiące aut pijanych kierowców. Tyle zarobiła
Podpisali umowy na fotowoltaikę. Zostali z niczym
Podpisali umowy na fotowoltaikę. Zostali z niczym
Nakaz rozbiórki mikrolokali w Krakowie. Deweloper walczy w sądzie
Nakaz rozbiórki mikrolokali w Krakowie. Deweloper walczy w sądzie
Złoty interes w aptekach. NFZ płaci fortunę
Złoty interes w aptekach. NFZ płaci fortunę
Rolnicy mają 5 godzin. Kontrowersyjne ograniczenia na Dolnym Śląsku
Rolnicy mają 5 godzin. Kontrowersyjne ograniczenia na Dolnym Śląsku