Konserwator zabytków: "Reklama McDonald's niezgodna z przepisami"

Mazowiecki Wojewódzki Konserwator Zabytków zabrał głos w sprawie kontrowersyjnej reklamy McDonald's, pływającej w warszawskich Łazienkach. "Działania podjęte bez wiedzy i zgody konserwatora".

Konserwator zabytków: "Reklama McDonald's niezgodna z przepisami"
Źródło zdjęć: © Facebook.com | @JanDawidSpiewak
Witold Ziomek

28.08.2019 16:38

Logo McDonald's przyłapano w stawie w warszawskich Łazienkach Królewskich, przed zabytkowym Pałacem na Wodzie - zdjęcia iście modernistycznego znaku tuż przed klasycystycznym budynkiem krążyły we wtorek po mediach społecznościowych oburzając internautów.

"Działania marketingowe związane z prezentacją reklamy firmy McDonald- Działania marketingowe związane z prezentacją reklamy firmy McDonald's prezentacją reklamy firmy McDonald's w Łazienkach Królewskich zostały podjęte bez wiedzy i zgody Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora zabytków. Dyrekcja Muzeum nie złożyła do organu konserwatorskiego wniosku o wydanie pozwolenia na umieszczenie takiej reklamy w przestrzeni parku, ani o pozwolenie na przeprowadzenia działań związanych z umieszczeniem tymczasowych pawilonów na terenie muzeum, mimo iż jest to wymagane przepisami prawa dotyczącymi ochrony zabytków" - czytamy w komunikacie urzędu.

Jak informuje Konserwator, wczesnym popołudniem skierował do Łazienek pracowników, którzy mieli sprawdzić pływającą reklamę. Ta jednak zniknęła ze stawu.

"Obecnych w trakcie oględzin przedstawicieli dyrekcji muzeum pouczono o konieczności uzyskiwania od Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków pozwoleń na prowadzenie wszelkich działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków" - cztytamy w komunikacie konserwatora. "W związku z zaistniałą sytuacją wydział kontroli WUOZ w Warszawie w najbliższym możliwym terminie przeprowadzi kontrolę stosowania i przestrzegania przepisów dotyczących ochrony zabytków na obszarze Muzeum i Parku w Łazienkach Królewskich."

Kontrowersyjna instalacja zniknęła po fali krytyki, jaka przetoczyła się przez media i portale społecznościowe. McDonald's umieszczenie pływającej reklamy tłumaczył odbywającym się wieczorem pokazem projektantki Gosi Baczewskiej. "Pod rozgwieżdżonym niebem rozbłyśnie tymczasowa instalacja - złote łuki McDonald’s" - czytamy w kuriozalnej odpowiedzi McDonald's.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

gospodarkawiadomościreklama
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (6)