Konsumenci coraz więcej oczekują od opakowania

Sieci handlowe przejmują kompetencje dotychczas zarezerwowane dla wytwórców produktów w handlu detalicznym – uczestniczą w tworzeniu standardów i projektowaniu opakowań dla marek i poszczególnych artykułów. Muszą się one zmieniać, bo zmieniają się oczekiwania konsumentów. Producenci opakowań inwestują w rozwiązania zaawansowane technologicznie.

Obraz
Źródło zdjęć: © Fotolia | Gina Sanders

*Sieci handlowe przejmują kompetencje dotychczas zarezerwowane dla wytwórców produktów w handlu detalicznym - uczestniczą w tworzeniu standardów i projektowaniu opakowań dla marek i poszczególnych artykułów. Muszą się one zmieniać, bo zmieniają się oczekiwania konsumentów. Producenci opakowań inwestują w rozwiązania zaawansowane technologicznie. *

– Rośnie rola sieci handlowych w definiowaniu standardów i oczekiwań wobec produktów – mówi Tomasz Żebrowski, prezes zarządu przedsiębiorstwa Stora Enso Poland. – Do tej pory ściśle współpracowaliśmy i projektowaliśmy opakowania z producentami. W tej chwili ten proces zaczyna wyglądać inaczej. To sieci handlowe zaczynają definiować opakowania, standardy i trendy.

Duży udział mają w tym coraz szarzej wprowadzane na rynek i coraz chętniej kupowane przez konsumentów marki własne sieci handlowych (ang. private labels), których wartość w ubiegłym roku szacowana była na około 90 mld zł i wciąż rośnie. Dla przykładu w ubiegłym roku co trzeci koszyk klienta sieci Tesco zawierał takie artykuł. Na innych rynkach UE marki własne stanowią ponad połowę zakupów.

– Stora Enso zajmuje się zarówno produkcją papierów do opakowań, jak i opakowań tekturowych. Wyzwań w tym zakresie jest rzeczywiście dużo. Najważniejsze stawiają przed nami klienci: szeroko rozumiana innowacyjność. Konsumenci coraz więcej oczekują od opakowania, a my musimy pozytywnie odpowiadać na te trendy, co nie jest łatwe przy dynamice rynku, jaką aktualnie obserwujemy – informuje Tomasz Żebrowski podczas Poland & CEE Retail Summit 2015.

Z raportu firmy wynika, że na zmiany w trendach wpływ będą mieć nowe nawyki konsumenckie millenialsów, czyli osób z pokolenia urodzonego między 1980 a 2000 rokiem. Czterech na pięciu konsumentów w tej grupie podkreśla, że opakowanie jest istotnym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji zakupowych, a 85 proc. uważa je za ważny element wizerunku danej marki (przy 71 proc. wśród konsumentów z innych pokoleń). Blisko połowa millenialsów jest gotowa zapłacić więcej za dany produkt, jeśli będzie on w opakowaniu ekologicznym.

Źródło artykułu: Newseria
Wybrane dla Ciebie
Podwyżki w ALDI. Oto nowe zarobki kasjerów
Podwyżki w ALDI. Oto nowe zarobki kasjerów
Tańczył tam cały region. Czy gleba pod kultową dyskoteką jest skażona?
Tańczył tam cały region. Czy gleba pod kultową dyskoteką jest skażona?
Byłą siedzibę Amber Gold czeka rozbiórka. Oto co powstanie w zamian
Byłą siedzibę Amber Gold czeka rozbiórka. Oto co powstanie w zamian
"Dantejskie sceny na szpitalnych oddziałach". Minister apeluje
"Dantejskie sceny na szpitalnych oddziałach". Minister apeluje
Gigantyczna kara dla Biedronki. Ostra odpowiedź dyskontu
Gigantyczna kara dla Biedronki. Ostra odpowiedź dyskontu
Ważne zmiany dla cudzoziemców w Polsce. "Podwyżki są bulwersujące"
Ważne zmiany dla cudzoziemców w Polsce. "Podwyżki są bulwersujące"
Podwyżki i dłuższe urlopy. Oto co czeka pracowników po 1 stycznia
Podwyżki i dłuższe urlopy. Oto co czeka pracowników po 1 stycznia
Duża zmiana w Kodeksie pracy. Wkurza pracodawców, cieszy pracowników
Duża zmiana w Kodeksie pracy. Wkurza pracodawców, cieszy pracowników
105 mln zł kary dla właściciela Biedronki. Poszło o promocje
105 mln zł kary dla właściciela Biedronki. Poszło o promocje
Sprzedaż spadła nawet o 75 proc. Deweloperzy robią duże promocje
Sprzedaż spadła nawet o 75 proc. Deweloperzy robią duże promocje
Polki skarżą się na niemiecki sklep. UOKiK bada sprawę
Polki skarżą się na niemiecki sklep. UOKiK bada sprawę
Chcą zmian w waloryzacji. Emerytury skoczą w górę
Chcą zmian w waloryzacji. Emerytury skoczą w górę
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀