Kto wygrał wojnę cenową? Badania pokazały, kto zyskał

Ostatnie tygodnie to akcje na półkach, paragonach, bilbordach, w smsach i reklamach, które miały pokazać klientom, kto jest najtańszy. Sprawdziliśmy, kto z tej walki wyszedł zwycięsko.

Kto wygrał wojnę cenową?Kto wygrał wojnę cenową?
Źródło zdjęć: © EAST_NEWS | Lukasz Gdak

– PanParagon jest popularną aplikacją do przeglądania gazetek promocyjnych i przechowywania paragonów. Anonimowe dane z dowodów zakupu to źródło informacji o cenach produktów, realnej inflacji czy zachowaniach konsumenckich. W związku z tym, że ostatnio jesteśmy świadkami zaciętej walki między Biedronką a Lidlem, postanowiliśmy zweryfikować, kto na tym zyskuje, a kto traci. W najnowszej analizie sprawdziliśmy, jak na przestrzeni ostatnich tygodni zmieniał się udział paragonów z Biedronki oraz Lidla w stosunku do wszystkich paragonów spożywczych dodanych do naszej aplikacji – informuje Antonina Grzelak z aplikacji PanParagon.

Czy Biedronka zabrała klientów Lidlowi?

Najnowsza kampania Biedronki, choć ma wielu krytyków, przyniosła tej sieci pierwsze korzyści. Jak pokazują dane pozyskane z paragonów, częstotliwość zakupów w sklepach należących do Jeronimo Martins Polska S.A. wzrosła.

– W połowie stycznia udział dowodów zakupu z Biedronki kształtował się na poziomie 29,2 proc., natomiast w połowie lutego wartość ta wynosiła już 30,7 proc. To wzrost o około 1,5 proc. Co ciekawe, regularny wzrost dodawanych paragonów z Biedronki zauważalny jest od momentu wysłania pierwszych smsów przez tę sieć uderzających bezpośrednio w Lidla – wyjaśnia Antonina Grzelak z aplikacji PanParagon.

A co na to klienci kupujący u konkurencji? Jak wynika z paragonów dodanych do aplikacji PanParagon, w Lidlu sytuacja przedstawia się stabilnie. We wszystkich analizowanych tygodniach odsetek dodawanych paragonów oscylował w granicach 15 proc. jedynie z delikatnym spadkiem o około 0,5 proc. od 5 lutego.

Szczegóły ujęte zostały na poniższej grafice.

Kto zyskał, Biedronka czy Lidl?
Kto zyskał, Biedronka czy Lidl? © Pan Paragon | Pan Paragon

Werdykt? Wygląda na to, że portugalska sieć zyskała na zwiększonej liczbie zakupów w swoich sklepach. Jednak kampania uderzająca otwarcie w Lidla, właściwie nie zabrała dotychczasowych klientów niemieckiej sieci handlowej.

"Biedronka się poddała". Ekonomista pokazał zdjęcia ze sklepów

Jak pisaliśmy w WP Finanse, w środę 21 lutego Rafał Mundry pokazał w serwisie X zdjęcia cenówek z Lidla i Biedronki. Widać na nich, że ceny wielu produktów w obu sklepach spadły o co najmniej 60, a w jednym przypadku nawet o 70 procent. "Tak, to wojna cenowa między Biedronką i Lidlem o koszyk »Faktu«" - skomentował ekonomista.

"Koszyk" to zestawienie podstawowych produktów przygotowywane przez dziennik "Fakt". Na tej podstawie redakcja ustala, który ze sklepów ma najtańszą ofertę.

W czwartek 22 lutego Mundry doniósł, że doszło do zwrotu akcji. "Biedronka się poddała w wojnie cenowej. Lidl walczy dalej" - napisał w serwisie X. I wyjaśnił: "Dziś Biedronka wprowadziła już ograniczenia, limity i dodatkowe warunki, by kupić te produkty po tak szokujących cenach. A nawet (w końcu) podrożała wódka" (którą przez kilka dni obie sieci sprzedawały taniej, niż wynosi akcyza).

Źródło artykułu: WP Finanse

Wybrane dla Ciebie

Trwają kontrole najemców. Resort szykuje duże zmiany w przepisach
Trwają kontrole najemców. Resort szykuje duże zmiany w przepisach
Wysłali paprykę do Polski, zarobili pół miliarda. Padł rekord
Wysłali paprykę do Polski, zarobili pół miliarda. Padł rekord
WHO chce wycofać te papierosy. Nowe regulacje mogą odmienić rynek
WHO chce wycofać te papierosy. Nowe regulacje mogą odmienić rynek
To miasto jest hitem na jesienne wyjazdy. Rekordowy wzrost rezerwacji
To miasto jest hitem na jesienne wyjazdy. Rekordowy wzrost rezerwacji
Dino rośnie jak na drożdżach. Zbliża się do 3 tys. sklepów
Dino rośnie jak na drożdżach. Zbliża się do 3 tys. sklepów
Setki osób boją się utraty pracy na kolei. Będą protestować
Setki osób boją się utraty pracy na kolei. Będą protestować
Kolejny znany producent omija system kaucyjny. Przestawił się na kartony
Kolejny znany producent omija system kaucyjny. Przestawił się na kartony
Szukają Polaków do pracy. Płacą równowartość 3 tys. zł tygodniowo
Szukają Polaków do pracy. Płacą równowartość 3 tys. zł tygodniowo
Mamy dwóch nowych lottomilionerów. Rozbili ogromną kumulację
Mamy dwóch nowych lottomilionerów. Rozbili ogromną kumulację
Nowy hit wśród Niemców. Po ten produkt jeżdżą do Polski
Nowy hit wśród Niemców. Po ten produkt jeżdżą do Polski
Miliony na odszkodowania za wypadki na polach. Oto nowe dane
Miliony na odszkodowania za wypadki na polach. Oto nowe dane
Polacy szturmują urzędy. 500 zł kary dziennie za spóźniony wniosek
Polacy szturmują urzędy. 500 zł kary dziennie za spóźniony wniosek