Licencja na piłkarskie gadżety

KS Widzew Łódź SA rozpoczyna sprzedaż licencji na
wytwarzanie, dystrybucję i sprzedaż oryginalnych produktów klubowych.

Licencja na piłkarskie gadżety
Źródło zdjęć: © AFP

13.10.2010 | aktual.: 18.10.2010 12:23

KS Widzew Łódź SA rozpoczyna sprzedaż licencji na wytwarzanie, dystrybucję i sprzedaż oryginalnych produktów klubowych.

To kolejna polska drużyna piłkarska, która chce oferować pamiątki poza sklepami zlokalizowanymi bezpośrednio przy stadionie. Sprzedaż gadżetów sportowych może być świetnym interesem, ponieważ wykraczają one poza klasyczną definicję produktu. Kibic jest klientem, który często nie zastanawia się nad ceną, czy jakością, a o zakupie decydują emocje, czy przywiązanie do barw ukochanej drużyny.

Firmy, które nawiążą współpracę z Widzewem, będą mogły produkować i sprzedawać licencjonowane produkty z herbem klubu. Równolegle klub zaprasza do współpracy punkty sprzedaży detalicznej oferujące oficjalne pamiątki Widzewa. Stoiska z klubowymi gadżetami mają powstawać na terenie sklepów lub w pasażach centrów handlowych.

Pierwszy punkt z oryginalnymi widzewskimi produktami powstał w siedzibie klubu w lutym 2010 r. Kibice mogą tam nabyć odzież z herbem klubu m. in. koszulki, bluzy, czapki, szaliki oraz inne przedmioty, np. kubki, breloki, smycze czy długopisy.

- Widzew to marka o ogromnym potencjale. Jest to przecież jedna z czterech najbardziej rozpoznawalnych drużyn piłkarskich w Polsce. Wszystko to sprawia, że nasi partnerzy decydując się na wytwarzanie lub sprzedaż produktów klubowych trzymają w ręku gotowy przepis na sukces. Z kolei nasi kibice będą mieć więcej możliwości, by zakupić oryginalne widzewskie produkty i dopingować swoją drużynę w strojach klubowych. Dotychczas punkt sprzedaży mieścił się tylko w klubie, a przecież kibice Widzewa to nie tylko mieszkańcy Łodzi czy dzielnicy Widzew. Dalsze powiększanie asortymentu i rozwój terytorialny sieci sprzedaży oficjalnych produktów są wciąż oczekiwane przez kibiców, co stwarza możliwości rozwoju także dla partnerów zainteresowanych współpracą z naszym klubem - mówi Łukasz Łazarewicz, wiceprezes zarządu KS Widzew Łódź SA.

Oprócz prawa do posługiwania się nazwą i herbem klubu, osoby, które przystąpią do współpracy z Widzewem, będą mogły również liczyć m. in. na pomoc i wsparcie przy promowaniu swojej oferty poprzez działania marketingowe prowadzone przez klub. Widzew jednocześnie podejmuje bardzo konsekwentne działania mające na celu wyeliminowanie z rynku nielegalnych gadżetów, w tym działania prawne przeciwko producentom i sprzedawcom nielicencjonowanych produktów. Więcej szczegółów na temat współpracy w zakresie produkcji i dystrybucji oficjalnych produktów klubowych dostępnych jest na oficjalnej stronie klubu www.widzew.pl.

Klubowe stoiska zorganizowała już w 2008 r. Legia Warszawa. Ubrania i gadżety z "elką", a także karnety na mecze można kupić w stołecznych centrach handlowych. Stoiska promujące klub z Łazienkowskiej, tzw. Wyspy Legii działają w Blue City, Galerii Ursynów, CH Janki oraz CH M1 w Markach oraz w 9 punktach sprzedaży RUCH.

Legia Warszawa jest czwartym polskim klubem, współpracującym z RUCH SA. Od czerwca 2008 r. w wybranych punktach sprzedawane są bilety na mecze i gadżety Arki Gdynia, Lechii Gdańsk i GKS Katowice. Na dzień dzisiejszy działa 10 punktów w pięciu miastach: Katowicach, Gdańsku, Gdyni, Sopocie i Wejherowie. Produkty klubowe wystawione są w oddzielnych oszklonych gablotach. Klientami najczęściej są kibice piłki nożnej, od nastolatków do 50-latków. W Katowicach najlepiej sprzedają się szaliki, breloki, smycze, kubki, misie. Oferowany asortyment jest dość szeroki, obejmuje około 50 pozycji.

Sprzedawcy są zadowoleni z poziomu sprzedaży gadżetów sportowych. - Sprzedają się nie tylko te najtańsze pamiątki, droższe również znajdują nabywców jak np. wyroby ze szkła czy portfele, jest duże zainteresowanie, dlatego polecam je każdemu klientowi - twierdzi pani Marta Przybyła z punktu przy ul. Chorzowskiej 111 w CH Silesia w Katowicach, punktu w którym sprzedaż gadżetów jest najwyższa w Katowicach. - Od początku wprowadzenia sprzedaży gadżetów GKS Katowice, nie spotkałam się z żadną nieprzyjemną sytuacją ze strony klientów, pomimo tego że czyta się ciągle w gazetach, czy słyszy w telewizji o kibolach wszczynających awantury. U mnie w punkcie, pomimo tego że jest położony na granicy Katowic i Chorzowa nic takiego się nie działo. Mało tego, klienci, którzy są kibicami RUCH-u Chorzów pytali i możliwość kupienia ich gadżetów w moim punkcie! - dodaje Marta Przybyła.

W pozostałych miastach najlepiej sprzedają się opaski na rękę, szaliki, kubki, breloki, czapeczki, etui na telefon.

- Docelowo chcemy zaoferować klientom RUCH SA pełną ofertę klubową z całej Polski, nie tylko kibiców piłki nożnej, ale także koszykówki, siatkówki, czy żużla. Rozmawiamy z firmą, która pośredniczyłaby w sprzedaży gadżetów wszystkich klubów sportowych, także w Łodzi, Krakowie, Poznaniu, czy Wrocławiu - wyjaśnił Marcin Maciak z Pionu Sieci Sprzedaży RUCH SA. Rozwijanie współpracy z klubami sportowymi jest elementem zmiany wizerunku spółki, a także działaniami mającymi na celu przyciągnięciu młodego klienta. - Przychody ze sprzedaży gadżetów sportowych na świecie stale rosną, już dziś zyski z marchendisingu stanowią coraz to większą część ogółu przychodów klubów sportowych, dlaczego mamy nie wykorzystać potencjału naszej sieci, aby również zarabiać na tym biznesie? - pyta Marcin Maciak.

RUCH planuje poszerzenie oferty sportowej, aby wykorzystać boom na tym rynku. Przed Euro 2012 chce mieć zbudowaną sieć sprzedaży gadżetów umożliwiającą prezentację polskiej piłki w strefach kibica.

MJ

gadżetyklubwidzew
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)