Trwa ładowanie...

Lidl i Biedronka przegrywają z galeriami handlowymi. Tego wolimy nie kupować w dyskontach

Wbrew temu, co można sądzić po głośnych promocjach, odzież najrzadziej kupujemy w dyskontach. Za to coraz częściej robimy to przez internet, który jest też podstawowym źródłem informacji o modzie.

Lidl i Biedronka przegrywają z galeriami handlowymi. Tego wolimy nie kupować w dyskontachŹródło: Thinkstockphotos
d2hfs71
d2hfs71

Polacy na odzież, obuwie i artykuły sportowe wydają w ciągu roku sporo pieniędzy, bo ponad 2200 złotych rocznie - wynika z badania firmy GfK. Z tej kwoty ok. 1300 złotych przeznaczamy na ubrania, 700 złotych na obuwie, a resztę na artykuły sportowe.

Co ciekawe, najczęściej kupujemy odzież w galeriach handlowych i sklepach sieci odzieżowych. W centrach handlowych odzież, bieliznę czy buty kupuje 65 procent ankietowanych. Tymczasem w dyskontach, wśród których największymi sieciami są Biedronka i Lidl, artykuły te kupuje tylko 3 procent Polaków. I to niezależnie od wielu głośnych, kończących się niemal bójkami promocji w sieciach dyskontowych.

Bardzo chętnie kupujemy też ubrania w internecie – aż 80 proc. ankietowanych dokonało zakupu ubrania w ciągu ostatniego roku. Sporo mniej, ale wciąż dużo, bo 58 procent Polaków, w ten sam sposób przynajmniej raz kupiło w ciągu ostatnich 12 miesięcy buty. W internecie najchętniej korzystamy z aukcji internetowych (63 proc.), ale też chętnie robimy zakupy w tych samych sklepach, co w galeriach handlowych, tylko w ich internetowych wersjach.

Aż 54 procent ankietowanych wymienia też internet jako najważniejsze źródło informacji o modzie, a zwłaszcza serwisy społecznościowe i blogi modowe. Połowa Polaków przyznaje się do czytania blogów o tej tematyce, a na wyrocznię mody wyrasta tu Kasia Tusk, której blog regularnie czyta 16 procent ankietowanych! Znacznie mniej popularne są Fashionelka czy Maffashion.

d2hfs71

Nieznacznie słabiej od internetu inspirują nas wystawy sklepowe czy rozmowy ze znajomymi oraz podpatrywanie innych (odpowiednio 47 i 43 proc.), choć tu należałoby wziąć pod uwagę fakt, że ważnym źródłem informacji o modzie są dla nas serwisy społecznościowe, więc można bezpiecznie założyć, że to właśnie znajomi są najważniejszym źródłem informacji modowych dla Polaków.

Badanie zostało przeprowadzone przez GfK metodą CAWI na próbie N=1000 mieszkańców miast powyżej 100 tys. w wieku 15-49 lat. Struktura próby odzwierciedla rozkład płci, wieku i wielkości miejsca zamieszkania w próbie docelowej.

d2hfs71
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2hfs71