Lidl kończy kontrowersyjną akcję. Bosacka nie mogła w nią uwierzyć
Lidl kończy ze sprzedawaniem masła marki własnej w pomniejszonym opakowaniu. Gramatura z obniżonych 170 g wróciła do zwyczajowych 200 g - podaje portal wiadomoscihandlowe.pl.
18.07.2023 | aktual.: 18.07.2023 17:56
Jak przypomina portal, Lidl niedawno zdecydował się na downsizing Masła extra 82 proc. pod marką własną Pilos. Skurczyło się ono z 200 g do 170 g, przy cenie 4,90 zł (jedna kostka) lub 2,55 zł (cena jednostkowa przy zakupie trzech kostek lub wielokrotności trzech opakowań).
Serwis podaje, że na zmniejszenie gramatury zareagowała w mediach społecznościowych Katarzyna Bosacka, dziennikarka, autorka programu "Wiem co jem". Na jej profilu na Facebooku pojawiło się zdjęcie masła Pilos w nowej gramaturze z komentarzem: "Hej Lidl Polska, 170 g, serio?".
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Głównym powodem dokonywania downsizingu produktów jest zachowanie ich dotychczasowej ceny pomimo zmieniających się warunków rynkowych, np. drożejących surowców do produkcji. Idea downsizingu opiera się na przekonaniu, że nieznaczne zmniejszenie masy produktu nie zostanie zauważone przez klienta, a może przynieść pozytywne skutki dla firm.
Tymczasowa akcja
Lidl w oficjalnym komunikacie wyjaśnił, że wprowadził mniejsze kostki masła tylko w ramach czasowej akcji.
Dbamy o to, aby nasza oferta była dla klientów atrakcyjna oraz konkurencyjna. W ramach czasowej akcji do wyczerpania zapasów rozszerzyliśmy naszą ofertę masła o masło Pilos 170 g. Masło jest oferowane w bardzo atrakcyjnej cenie – przy zakupie trzech opakowań, jedno kosztuje tylko 2,55 zł/ 1 opak. Nieustannie oferujemy masło Pilos 200 g, które dostępne jest w cenie 5,76 zł/ 1 opakowanie - tłumaczyła Aleksandra Robaszkiewicz z Lidla.
Teraz jednak wszystko wraca do normy i masło Pilos będzie miało 200 gramów.
Polacy wyraźnie to widzą
"Rzeczpospolita" zleciła UCE Research przeprowadzenie sondażu dotyczącego kurczących się opakowań. Zdecydowana większość, bo 90 proc. respondentów, deklaruje, że dostrzega podczas dokonywania codziennych zakupów zjawisko downsizingu. Ponad połowa ankietowanych odpowiedziała, że w ciągu ostatnich 6 miesięcy wyraźnie widać, że produkty spożywcze zmniejszyły objętość.
Czasem producenci, zamiast zmieniać gramaturę żywności, zmieniają też składniki produktów spożywczych na tańsze, np. na olej palmowy czy syrop glukozowo-fruktozowy.