Lidl podaje cenę rolki papieru toaletowego. Nietypowa reakcja na rosnące ceny
Papier toaletowy to jeden z tych artykułów, które w ostatnim czasie znacznie podrożały. Jak donoszą Wiadomości Handlowe, ciekawym pomysłem wykazał się Lidl, który w swojej gazetce przeliczył cenę papieru na rolki.
Jak przypomina portal wiadomoscihandlowe.pl, papier toaletowy był ostatnio trzecim najbardziej drożejącym produktem w Polsce - w kwietniu tego roku jego cena była wyższa o 63,8 proc. niż rok wcześniej - wynika z "Indeksu cen detalicznych", które opracowały UCE Research i WSB Merito. Przed papierem znalazły się tylko marchew i cebula.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Kiedy pierwsza obniżka stóp procentowych? Członek RPP zabrał głos
Lidl przelicza cenę papieru toaletowego na rolki
Jak informuje serwis, Lidl zdecydował się właśnie na nietypowy krok. W swojej najnowszej gazetce przedstawił cenę papieru toaletowego nie tylko za całe opakowanie, ale też w przeliczeniu na rolkę.
W gazetce ważnej od 27 do 29 lipca cena papieru toaletowego Floralys wynosi 1,44 zł za rolkę. Na całe opakowanie składa się 16 rolek, które kosztuje 22,99 zł.
Tym samym Lidl wpisał się w szersze zjawisko. Na przykład w sklepach mięsnych coraz częściej podana jest cena za 100 g wędliny, zamiast za kilogram, jak to miało miejsce wcześniej.
Na wzrost cen papieru toaletowego wpływa nie tylko inflacja, wzrost kosztów produkcji i pracy, ale także niedobór celulozy oraz nowe przepisy unijne, które mają zapobiegać niszczeniu lasów. Jak oceniają eksperci, z którymi rozmawiały Wiadomości Handlowe, ceny mogą wzrosnąć jeszcze bardziej.