Trwa ładowanie...

Lidl wprowadza nowe promocje. Oto jak chce pomóc Polakom w przetrwaniu drożyzny

W świetle rozpędzającej się z miesiąca na miesiąc inflacji Lidl decyduje się na kolejne promocje. Niemiecka sieć chwali się obniżkami cen produktów spożywczych i specjalną, środową akcją. Skorzystać będą mogli jednak tylko klienci zapisani do programu lojalnościowego Lidla.

Lidl szykuje nowe promocje. Oto jak chce pomóc Polakom w przetrwaniu drożyznyLidl szykuje nowe promocje. Oto jak chce pomóc Polakom w przetrwaniu drożyznyŹródło: Adobe Stock
d1waghe
d1waghe

Wielkie obniżki cen mięsa, warzyw i owoców, a także "gratisowe środy" - takie nowe promocje wprowadza Lidl. Jak podaje serwis Wiadomości Handlowe, ta ostatnia obietnica oznacza dodanie kolejnych kuponów do aplikacji mobilnej - bowiem tylko klienci z zainstalowaną aplikacją Lidl Plus będą mogli skorzystać z zapowiedzianych zniżek i gratisów.

Nowe promocje w Lidlu

Akcja ma potrwać co najmniej do końca listopada tego roku. Aleksandra Robaszkiewicz, reprezentująca Lidla w kontakcie z mediami, zaznacza, że sieć nie rezygnuje z dotychczasowych promocji, ale rozszerza je jeszcze bardziej. Klienci już od dłuższego czasu mogą bowiem korzystać m.in. z promocji i kuponów w aplikacji Lidl Plus i dodatkowego rabatu 10 proc. dla posiadaczy Karty Dużej Rodziny.

Najnowsza kampania Lidla to reakcja na rosnącą drożyznę - rabaty mają choć trochę zniwelować odczuwalność podwyżek cen. Inflacja we wrześniu 2022 r. wyniosła już 17,2 proc. w porównaniu z wrześniem 2021. W tym czasie najbardziej podrożały nośniki energii - o 44,2 proc. Ceny paliw do prywatnych środków transportu wzrosły o 18,3 proc., a ceny żywności - o 19,3 proc. Szczyt nastąpi dopiero w lutym 2023 roku - prognozują eksperci Banku Pekao. Wskaźnik inflacji może wtedy sięgać ponad 20 procent.

d1waghe

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Statistica. Krajowy Rejestr Długów

Na drożyznę odpowiada też największy konkurent Lidla, Biedronka. Z końcem września sieć rozpoczęła nową akcję lojalnościową - Gang Bystrzaków, w ramach której za naklejki można dostać pluszaka. Nowa odsłona popularnej akcji w większej mierze skupia się na inflacji i oszczędzaniu.

Naklejki można bowiem dostać na dwa sposoby: albo za zakup konkretnych produktów w promocyjnych cenach, których asortyment co tydzień się zmienia, albo za odłożone w "wirtualnym portfelu" pieniądze, które trafiają tam przy zakupie wybranych produktów z kartą Moja Biedronka. Za każde odłożone w jeden z tych sposobów sześć złotych przysługuje jedna naklejka.

d1waghe

- Biedronka, będąc blisko swoich klientów, postanowiła z pomocą uwielbianego gangu edukować, jednocześnie oferując możliwość realnych oszczędności w trakcie codziennych zakupów i nagradzania za dokonywanie korzystnych wyborów - komentowała półtora miesiąca temu Aleksandra Surdyk-Kaptur, starszy menedżer ds. marketingu w sieci Biedronka.

Konkurencja rośnie w siłę

Co ciekawe, wśród dyskontów zmniejsza się dystans między czołówką a innymi sieciami. Coraz śmielej poczynają sobie Netto i Aldi. Ta pierwsza, należąca do Duńczyków firma zanotowała w ciągu roku niemal 53-procentowy wzrost ruchu - wynika z badania firmy technologicznej Proxi.cloud i platformy analityczno-badawczej UCE RESEARCH.

- Widać, że w kwestii podnoszenia ruchu Aldi i Netto są liderami. To może wynikać z tego, że w czasach rosnącej inflacji konsumenci zaczęli częściej odwiedzać sklepy, w których wcześniej nie bywali, np. ze względu na większe odległości od domów czy miejsc pracy. Celem mogło być poszukiwanie okazji cenowych, nieoferowanych przez Biedronkę czy Lidla – komentował pod koniec września Michał Rosiak z Proxi.cloud.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d1waghe
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1waghe