Trwa ładowanie...
dp9rofy
dp9rofy

LPP chce utrzymać marżę brutto na poziomie 57-58% w całym 2014 r.

Warszawa, 07.11.2014 (ISBnews) - LPP zakłada, że marża brutto na sprzedaży w tym roku sięgnie 57-58%, poinformował wiceprezes Dariusz Pachla. W III kwartale marża wyniosła 56,7% i była niższa o 0,8 pp w skali roku.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
dp9rofy

?Nasze założenie to marża brutto na sprzedaży na poziomie 57-58% i mam nadzieję, że w tym roku uda nam się to osiągnąć" - powiedział Pachla dziennikarzom.

Po trzech kwartałach LPP zanotowało zysk brutto na sprzedaży na poziomie 1.963,4 mln zł, co oznacza wzrost o 20% w skali roku. Marża brutto na sprzedaży wyniosła w tym czasie 58,4%, co oznacza wzrost o 0,8 pkt proc. r/r.

W samym III kwartale marża brutto na sprzedaży wyniosła 56,7% wobec 57,7% rok wcześniej. Zysk brutto na sprzedaży wyniósł 699,6 mln zł i był wyższy o 10% w skali roku.

dp9rofy

"Trochę nie sprzyja nam pogoda. Zarówno wrzesień, jak i październik były ciepłe. Teraz, w listopadzie też wolałbym, aby było o 10 stopni chłodniej. Nasza polityka zakłada, że ubrania z danej kolekcji sprzedajemy na tyle intensywnie, aby nie pozostawały w magazynach. Jeśli chodzi o przychody, jestem więc spokojny, ale niższe ceny na wyprzedażach odbiją się na marży" - powiedział Pachla podczas konferencji prasowej.

Dodał jednak, że jeśli chodzi o IV kwartał, jest umiarkowanym optymistą ze względu na to, że w handlu jest to najlepszy kwartał w roku.

Przychody LPP ze sprzedaży wyniosły 3.364,4 mln zł w I-III kw., co oznacza wzrost o 18% w skali roku.

W salonach Reserved zrealizowano sprzedaż na poziomie 580 mln zł, w sieci CROPP - 221 mln zł, House - 165 mln zł, w sklepach Mohito - 134 mln zł, zaś w salonach Sinsay 59 mln zł.

dp9rofy

W samym III kwartale zysk netto sięgnął 82 mln zł i był niższy o 26% r/r. Marża netto spadła o 3,4 pkt proc. w skali roku do 6,6% na koniec III kw.

"W III kwartale nie udało nam się, niestety zrealizować założonych wyników finansowych. Wpływ na to miały czynniki niezależne od nas - ciepłe miesiąca wrzesień i październik, a także negatywne różnice kursowe, które w III kwartale obniżyły nasz zysk o ok. 35 mln zł. Jednak dla nas najważniejsza jest realizacja strategii dynamicznego wzrostu, a tę konsekwentnie realizujemy" - powiedział Pachla.

W I-III kw. zysk netto obniżył się o 6% rok do roku do 236,2 mln zł. Marża netto wyniosła 7,0% wobec 8,8% rok wcześniej.

Pachla poinformował, że koszty grupy w I-III kw. były pod kontrolą i choć wzrosły o 24% w skali roku, to wzrost powierzchni sklepów w tym czasie był wyższy i sięgnął 33%.

Koszty sprzedaży i ogólne sięgnęły 558,4 mln zł w III kw. (wzrost o 22% r/r), zaś po trzech kwartałach wyniosły 1.572,2 mln zł.

LPP zarządza 5 znanymi markami modowymi. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku. Przychody ze sprzedaży wyniosły 4.116,27 mln zł w 2013 r.

(ISBnews)

dp9rofy

Podziel się opinią

Share
dp9rofy
dp9rofy