LPP chce w 2010 r. zwiększyć powierzchnię handlową o 40-50 tys. mkw
10.11. Warszawa (PAP) - Grupa LPP planuje w przyszłym roku zwiększyć powierzchnię handlową o 40-50 tys. mkw. W tym roku wzrost powierzchni sieci wyniesie 65 tys. mkw - poinformował...
"W tym roku zwiększymy powierzchnię sieci sklepów o 65 tys. metrów kwadratowych do 290 tysięcy" - powiedział Pachla.
"W przyszłym roku planujemy powiększyć sieć o około 40-50 tys. mkw" - dodał.
Wiceprezes przypomniał, że wcześniejsze plany na ten rok były niższe niż 65 tys. mkw i zakładały wzrost powierzchni o 40-50 tys. mkw.
"Skorzystaliśmy z sytuacji na rynku i znacząco zwiększyliśmy obecność poprzez franczyzę, przejmując franczyzobiorców rezygnujących ze współpracy z innymi firmami. Przyrost franczyzy w tym roku jest bardzo duży i wynosi około 50 proc." - powiedział Pachla.
Wartość nakładów dotycząca nowych otwarć po uwzględnieniu udziału wynajmujących w finansowaniu budowy wyniesie w tym roku 66 mln zł.
"W przyszłym roku nakłady inwestycyjne będą zbliżone do tegorocznych" - powiedział wiceprezes.
"Rozwój w 2010 roku bez problemu sfinansujemy zyskiem i amortyzacją, a nawet zostanie nadwyżka" - dodał.
W III kwartale 2009 grupa LPP otworzyła 37 sklepów o łącznej powierzchni ok. 8 tys. mkw. Całkowita powierzchnia sklepów wzrosła do ok. 260 tys. mkw (762 sklepów), z czego 84 tys. mkw (177 sklepów) poza granicami kraju. Jednocześnie zamknięto 50 sklepów sezonowych.
pel/ ana/