LPP liczy na dwucyfrowy wzrost przychodów, celem marża na sprzedaży 57‑58%
Warszawa, 19.02.2015 (ISBnews) - LPP liczy na dwucyfrowy wzrostu przychodów w tym roku w porównaniu z ub.r. Spółka zakłada niewielki wzrost przychodów w sklepach porównywalnych w Polsce i krajach UE, zaś niewielkie spadki w Rosji. Celem długoterminowym jest utrzymanie marży na sprzedaży w przedziale 57-58%, poinformował wiceprezes Przemysław Lutkiewicz.
"Jeśli chodzi o kraje UE i Polskę, spodziewamy się małych kilkuprocentowych wzrostów sprzedaży w sklepach porównywalnych. W Rosji planujemy kilkuprocentowe spadki" - powiedział Lutkiewicz podczas spotkania prasowego.
Dodał, że łącznie z nowymi otwarciami sklepów w tym roku (planowany wzrost powierzchni o 21% r/r) spółka spodziewa się, że przychody ze sprzedaży wzrosną dwucyfrowo.
"Przychody będą rosły w tym roku. Chcielibyśmy, by były to wzrosty dwucyfrowe, ale zobaczymy, czy to się duda. Patrząc na dane styczeń-luty, nie widzimy znaczącej poprawy" - powiedział wiceprezes.
Przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych spadły w IV kwartale 2014 roku o 3,5 %, zaś w całym roku o 2,5% (z pominięciem zmian kursów walut lokalnych w krajach, gdzie działają spółki GK LPP)
.
Przychody ze sprzedaży ogółem wyniosły 4.769,06 mln zł w 2014 r. w porównaniu z 4.116,30 mln zł rok wcześniej (wzrost o 15,9% r/r).
Lutkiewicz poinformował, że długoterminowym celem grupy jest utrzymywanie marży brutto na sprzedaży na poziomie 57-58%.
"Robimy wszystko, by była odpowiednio wysoka, choć umacniający się dolar nie sprzyja temu. Nasz długoterminowy cel jeśli chodzi o marże to 57-58%" - powiedział wiceprezes, zaznaczając, że obecnie trudno jest prognozować poziom tej marży w całym 2015 roku.
Marża brutto na sprzedaży wyniosła 58,5% w 2014 roku, co oznacza, że utrzymała się na poziomie z 2013 r.
W I-IV kw. 2014 r. spółka miała 479,77 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 430,96 mln zł zysku rok wcześniej.
LPP zarządza 5 znanymi markami modowymi. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku.
(ISBnews)