LPP liczy na zwiększenie sprzedaży o 5‑10% w całym 2015 r.
Warszawa, 12.11.2015 (ISBnews/ ISBhandel) - LLP planuje poprawić dynamikę sprzedaży w IV kw. 2015 roku w porównaniu z III kw., a wzrost sprzedaży całorocznej powinien uplasować się na poziomie 5-10%, poinformowali przedstawiciele spółki.
12.11.2015 | aktual.: 12.11.2015 14:08
"Połowa całorocznych zysków przypada na IV kw., który dla handlu jest najbardziej lukratywny. Sprzedaż generują oczywiście święta Bożego Narodzenia oraz pogoda sprzyjająca robieniu zakupów. Na wzrost sprzedaży wpłynie również otwarcie w Rumunii sklepu internetowego, 7 sklepów na Węgrzech oraz otwarcia wszystkich marek w Chorwacji. W IV kw. otworzymy jeszcze 45 tys. m2 nowej powierzchni, z czego 20,4 tys. m2 w Polsce" - poinformował wiceprezes i dyrektor finansowy Przemysław Lutkiewicz na konferencji prasowej.
Lutkiewicz podkreślił także, że spółka przewiduje spadek marży brutto w tym roku na poziomie 4-6 pkt proc. oraz spadek kosztów SG&A/m2 o ponad 10% r/r.
Planowane całkowite wydatki inwestycyjne (capex) w 2015 roku to 500 ml zł, z czego 390 mln zł na sklepy własne (bez zmian do poprzedniego roku).
W chwili obecnej grupa dysponuje 1 574 sklepami o łącznej powierzchni 799 tys. m2.
LPP zarządza 5 markami modowymi - Reserved, Cropp, House, Mohito i SiNSAY. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku. Przychody ze sprzedaży wyniosły ok 4 758 mln zł w 2014 roku.
(ISBnews/ ISBhandel)