LPP może mieć 200 mln zł zysku netto w '11, dynamika przychodów i zysków dwucyfrowa (opis)
29.08. Warszawa (PAP) - Producent i dystrybutor odzieży, firma LPP, spodziewa się w 2011 roku dwucyfrowej dynamiki wzrostu zysku netto i przychodów, i nie wyklucza, że tegoroczny...
29.08. Warszawa (PAP) - Producent i dystrybutor odzieży, firma LPP, spodziewa się w 2011 roku dwucyfrowej dynamiki wzrostu zysku netto i przychodów, i nie wyklucza, że tegoroczny zysk netto spółki sięgnie 200 mln zł - poinformował na poniedziałkowej konferencji prasowej wiceprezes LPP Dariusz Pachla.
"Liczę, że dynamika wzrostu zysku netto i przychodów w tym roku będzie dwucyfrowa" - powiedział Pachla.
"Bieżące wyniki wskazują, że utrzymanie się dotychczasowych tendencji jest możliwe. W naszych sklepach nie widać negatywnych zjawisk" - dodał.
W I półroczu 2011 roku przychody grupy wzrosły o 19 proc. rdr do 1,08 mld zł. EBITDA wzrosła o 53 proc. rdr do 146,6 mln zł, EBIT wzrósł o 104 proc. do 98,6 mln zł, a zysk netto o 137 proc. do 78,3 mln zł.
W samym drugim kwartale spółka miała 64,2 mln zł zysku netto (wzrost o 70 proc. rdr), 87,7 mln zł EBIT (wzrost o 121 proc. rdr), a przychody wzrosły o 21 proc. do 580,5 mln zł.
Na pytanie, czy realne jest osiągnięcie w 2011 roku przez LPP zysku netto w wysokości do 200 mln zł, wiceprezes odpowiedział: "jest to realne".
Pachla poinformował, że dzięki wydzieleniu i przeniesieniu praw do znaków towarowych Reserved i Cropp do spółek zarejestrowanych na Cyprze i w ZEA efektywna stopa podatkowa zmniejszy się do ok. 15 proc.
"W tym roku oznaczać to będzie korzyści rzędu kilku milionów złotych, a w przyszłym kilkanaście milionów" - powiedział Pachla.
Wiceprezes poinformował, że grupa zwiększy swoją sieć sprzedaży w 2012 roku w większym stopniu niż w 2011 roku, kiedy tempo przyrostu ma wynieść 8-10 proc. Przyrost sieci w przyszłym roku spółka szacuje na kilkanaście procent.
"Przyrost sieci będzie w przyszłym roku większy. Biorąc pod uwagę obiekty, których otwarcie jest negocjowane, będzie to kilkanaście procent, a nie 8-10 proc. planowane na ten rok" - powiedział Pachla.
LPP zakłada, że w 2011 roku wzrost powierzchni sieci sklepów wyniesie około 28 tys. m kw., do 351 tys. m kw.
Nakłady na ten cel mają wynieść 60 mln zł.
Pachla powiedział, że w przyszłym roku CAPEX będzie wyższy i może wynieść ponad 100 mln zł.
Jeszcze w tym roku spółka zamierza uruchomić za granicą pierwsze sklepy Mohito.
"W tym roku planujemy otworzyć na rynkach wschodnich, w Rosji i krajach nadbałtyckich około 2 tys. m kw., czyli około 10 placówek Mohito" - powiedział wiceprezes LPP.
Poinformował, że LPP nie planuje skupu akcji. (PAP)
pel/ asa/