LPP planuje wzrost powierzchni sieci o 152 m2, zainwestuje ok. 400 mln zł w 2015
Warszawa, 19.02.2015 (ISBnews) - LPP planuje rozwój powierzchni sieci sklepów w tym roku o ok. 152 tys. m2, tj. o ok. 21% wobec końca ub.r. Nakłady inwestycyjne na rozwój sieci wyniosą ok. 400 mln zł, poinformował wiceprezes Przemysław Lutkiewicz.
19.02.2015 13:18
"Nasze plany na 2015 rok to wzrost powierzchni o 21%. Największy przyrost planujemy w krajach unijnych - poza Polską. Drugi obszar to Rosja i Ukraina - 14% wzrostu. Polska to 13% planowanego wzrostu powierzchni handlowej. Na Bliskim Wschodzie planujemy wzrost powierzchni o 16 tys. m2" - powiedział Lutkiewicz podczas konferencji prasowej.
Na koniec ub. roku powierzchnia sieci sklepów LPP wyniosła 123 tys. m2, co oznacza wzrost o 23% w skali roku, czyli o 134 tys. m2. Najdynamiczniejszy wzrost powierzchni sieci w ub. roku LPP zanotowało w krajach Unii Europejskiej - 60%, przyrost sieci w Polsce sięgnął 13%, a w Rosji i na Ukrainie - 28%.
"Rok 2014 był bardzo interesującym, bo weszliśmy na nowy rynek - do Niemiec, gdzie otworzyliśmy pierwsze sklepy, na razie tylko marki Reserved. Mamy już otwarte 4 sklepy. To bardzo ciekawy rynek - wymagający, ale obiecujący oraz 8-krotnie większy od rynku polskiego, jeśli chodzi o siłę nabywczą. Brakuje nam rozpoznawalności marki i w to będziemy mocno inwestować w kolejnych latach" - powiedział Lutkiewicz.
Dodał, że w tym roku spółka planuje uruchomienie od 8 do 10 salonów w Niemczech, w tym flagowy sklep w Stuttgarcie. W 2016 r. powstaną z kolei flagowe salony przy głównych ulicach handlowych w Berlinie i w Mannheim.
LPP na ten rok planuje także kolejne otwarcia sklepów Chorwacji po debiucie na tym rynku w ub. roku.
"To jest niewielki rynek, ale w czasie letnim ponad 10 mln klientów odwiedza Chorwację. Dlatego w planach mamy otwarcie kolejnych sklepów na tym rynku w tym roku" - zapowiedział Lutkiewicz.
W planach spółki jest także uruchomienie minimum 8 salonów marki Reserved na Bliskim Wschodzie: w Egipcie, Katarze, Kuwejcie, Arabii Saudyjskiej. Obecnie LPP finalizuje umowy, których efektem będzie obecność na Bliskim Wschodzie marek adresowanych tylko do kobiet - Mohito i Sinsay.
"Na Bliskim Wschodzie nie udało nam się otworzyć sklepu w 2014 - nasz partner przesuwał otwarcia z powodów proceduralnych, jeśli chodzi o otwarcia centrów handlowych. Jesteśmy już tam w pierwszym sklepie Reserved w Kairze. W 2015 r. powstaną kolejne sklepy marki Reserved, ale wydaje nam się, że jest szansa otwarcia również sklepu marki Mohito w 2015 r."- powiedział wiceprezes.
W tym kwartale rozpoczyna działalność biuru w Dhace w Bangladeszu, które będzie przeprowadzać audyty dostawców i kontrolę jakości w fabrykach, w których szyte są produkty LPP. Zadaniem biura - oprócz audytów - jest także współpraca handlowa i kupiecka.
Na koniec 2014 r. sieć detaliczna LPP liczyła 1516 sklepów, w tym: 425 Reserved, 366 Cropp, 308 House, 256 Mohito i 129 Sinsay.
(ISBnews)