LPP w 2014 .r chce rozpocząć sprzedaż na Bliskim Wschodzie, później pomyśli o wejściu do Chin

10.05. Warszawa (PAP) - LPP chce wejść na nowe rynki. W przyszłym roku spółka wystartuje ze sprzedażą w krajach Bliskiego Wschodu, analizuje też możliwość budowy sieci sprzedaży w...

10.05. Warszawa (PAP) - LPP chce wejść na nowe rynki. W przyszłym roku spółka wystartuje ze sprzedażą w krajach Bliskiego Wschodu, analizuje też możliwość budowy sieci sprzedaży w Chinach - poinformował podczas konferencji prasowej wiceprezes firmy Dariusz Pachla.

"Dość intensywnie rozmawiamy z kooperantami na Bliskim Wschodzie. W przyszłym roku planujemy otworzyć pierwsze sklepy. Na tych rynkach działa się wyłącznie przez franczyzobiorców, tak będzie i w naszym przypadku" - powiedział Pachla.

Dodał, że w grę wchodzi otwarcie w tym rejonie kilkunastu-kilkudziesięciu sklepów kilku marek z grupy. Wśród najbardziej interesujących krajów wymienił Zjednoczone Emiraty Arabskie, Arabię Saudyjską, Kuwejt i Katar.

Na tamtejsze rynki trafiałaby ta sama oferta produktowa, co do krajów, w których LPP prowadzi już działalność.

Firma analizuje też możliwość ekspansji w Chinach. Tam z kolei w grę wchodzi otwieranie własnych placówek.

"Pod koniec roku powinniśmy mieć gotowe opracowanie, czy wchodzimy do Chin i ewentualnie kiedy" - poinformował wiceprezes.

"To rynek nęcący, wielki i konsumpcja tam będzie dalej rosła. Nasi najwięksi konkurenci mają już w tej chwili więcej sklepów w Chinach niż w Rosji" - dodał.

Jeśli analizy wskazałyby zasadność inwestycji w tym kraju, uruchomienie pierwszych sklepów byłoby możliwe nie wcześniej niż w 2016 roku.

Pachla powiedział, że ekspansja w Chinach wymagałaby dużego zaangażowania organizacyjnego ze strony spółki.

"Przy czym my stawiamy na rozsądny rozwój. Nie decydujemy się na wydawanie bardzo istotnych kwot w ciągu jednego roku" - poinformował wiceprezes.

Na planach rozwojowych spółki nie powinna ucierpieć polityka dywidendowa, która zakłada wypłacanie każdego roku do 10 proc. wyższej dywidendy na akcję.

W czwartek spółka poinformowała, że z zysku za 2012 rok chce wypłacić 154,01 mln zł dywidendy, co daje 85,1 zł na akcję.

W tym roku grupa planuje zwiększyć sieć sklepów o 240 placówek. Powierzchnia handlowa ma wzrosnąć do ok. 580 tys. m kw. Ok. 50 proc. zaplanowanego na ten rok przyrostu powierzchni nastąpi w Rosji.

W marcu tego roku LPP uruchomiła pierwsze sklepy nowej marki, Sinsay. To brand dla młodych dziewcząt w wieku gimnazjalnym i licealnym. Na koniec marca było 13 takich sklepów, obecnie ich liczba wzrosła do 23.

"Sprzedaż nowego brandu przewyższa nasze założenia. Z obawy, że zabraknie towaru, musieliśmy już ściągać go z Azji samolotami" - powiedział Pachla.

Podtrzymał, że na koniec roku LPP chce mieć ok. 50 sklepów tej marki.

Docelowo firma będzie wychodzić z nowym brandem również za granicę.

"Otwarcia za granicą planujemy głównie w 2014 roku, ale nie wykluczamy, że coś wydarzy się już w tym roku, bo pojawiły się interesujące lokalizacje" - poinformował Pachla.

W pierwszym kwartale przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych spadły o 1 proc. Pachla podtrzymuje, że w całym roku mają one wzrosnąć o kilka procent.

Zysk netto grupy LPP wyniósł w okresie styczeń-marzec 19,2 mln zł wobec 33,6 mln zł przed rokiem i był wyższy od konsensusu rynkowego na poziomie 14 mln zł.

Spółka ocenia, że sprzedaż w tym okresie była niesatysfakcjonująca, a zdecydowała o tym kiepska pogoda w marcu, która nie sprzyjała zakupom nowej kolekcji. Pachla poinformował, że kwiecień przyniósł już zdecydowaną poprawę. (PAP)

morb/ ana/

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Biedronka zmienia godziny otwarcia. Ważny komunikat dla klientów
Biedronka zmienia godziny otwarcia. Ważny komunikat dla klientów
Kurierzy DPD oburzeni. Chodzi o pracę w Wigilię
Kurierzy DPD oburzeni. Chodzi o pracę w Wigilię
Boom na nieruchomości w Hiszpanii. Polacy otarli się o rekord
Boom na nieruchomości w Hiszpanii. Polacy otarli się o rekord
Podwyżka o 900 proc. O takie kwoty wzrosną ceny napojów od 1 stycznia
Podwyżka o 900 proc. O takie kwoty wzrosną ceny napojów od 1 stycznia
Kupiłeś rower po okazyjnej cenie? Możesz mieć kłopot
Kupiłeś rower po okazyjnej cenie? Możesz mieć kłopot
Kupowali leki i sprzedawali drożej za granicą. Jest akt oskarżenia
Kupowali leki i sprzedawali drożej za granicą. Jest akt oskarżenia
Studniówka 2026. Zawrotne koszty imprezy. Tyle kosztuje "talerzyk"
Studniówka 2026. Zawrotne koszty imprezy. Tyle kosztuje "talerzyk"
Wysłała ptaka pocztą. Nie przeżył. Prokuratura chce kary dla 49-latki
Wysłała ptaka pocztą. Nie przeżył. Prokuratura chce kary dla 49-latki
Wcześniejsza emerytura dla tej grupy? "Pominięto nas"
Wcześniejsza emerytura dla tej grupy? "Pominięto nas"
Żabka przebiła Biedronkę i Lidla. Oto nowa propozycja dla klientów oddających butelki
Żabka przebiła Biedronkę i Lidla. Oto nowa propozycja dla klientów oddających butelki
Bank w Danii radzi, by wypłacać gotówkę. Podali kwotę
Bank w Danii radzi, by wypłacać gotówkę. Podali kwotę
Mały handel wymiera? Z ulic zniknęło tysiące sklepów
Mały handel wymiera? Z ulic zniknęło tysiące sklepów