Trwa ładowanie...
dklt6do
27-10-2014 12:35

Lubuskie/ Zakończyła się przebudowa dworca PKP w Kostrzynie nad Odrą

Polskie Koleje Państwowe S.A. zakończyły przebudowę dworca w Kostrzynie nad Odrą (Lubuskie). Głównym celem inwestycji była poprawa komfortu podróżnych, bezpieczeństwa, estetyki oraz dostosowanie dworca do potrzeb niepełnosprawnych.

dklt6do
dklt6do

Jak poinformował w poniedziałek PAP rzecznik PKP S.A. we Wrocławiu Bartłomiej Sarna, przebudowa dworca została sfinansowana ze środków własnych PKP S.A. i z budżetu. Jej koszt zamknął się w kwocie 7,7 mln zł netto.

W ramach prac odnowiono wszystkie pomieszczenia związane z obsługą podróżnych - hol, kasy biletowe, toalety, a także pomieszczenia komercyjne.

Na parterze budynku podróżni mogą skorzystać z saloniku prasowego, kantoru, lokalu gastronomicznego oraz sklepu obuwniczego. Na piętrze dworca zlokalizowano przestrzeń biurową, gdzie znajdą się posterunek SOK i pomieszczenia jednego z przewoźników kolejowych.

Historyczny blask z II połowy XIX wieku odzyskała elewacja budynku wraz ze znajdującymi się na niej detalami architektonicznymi.

dklt6do

"Dzięki tej inwestycji dworzec został dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych poprzez likwidację barier architektonicznych, dostosowanie toalet i zamontowanie wind. Zamontowano nowe systemy informacji głosowej i wizualnej dla podróżnych" - powiedział Sarna.

Rzecznik podkreślił, że na dworcu i w jego otoczeniu będzie bezpieczniej, gdyż zainstalowano na nim nowoczesny system monitoringu. Inwestycja objęła również remont dachu, wymianę stolarki okiennej i drzwiowej oraz instalacji.

Pierwotnie remont kostrzyńskiego dworca miał zakończyć się w 2012 roku, jednak ten termin nie został dotrzymany. Jak wyjaśnił Sarna, powodem było ogłoszenie upadłości przez pierwszego wykonawcę i konieczność inwentaryzacji wykonanych przez niego prac, a następnie przeprowadzenie procedury przetargowej na wybór nowego wykonawcy.

Dworzec w Kostrzynie nad Odrą to architektoniczna perełka. Został wzniesiony w latach 1872-1874 według projektu Eduarda Roemera.

Jest to jeden z dwóch dwupoziomowych dworców w Polsce - perony znajdują się na poziomie parteru i pierwszego piętra budynku. Modernizacja drugiego z takich dworców, który znajduje się w Kępnie (woj. wielkopolskie), zakończyła się w grudniu ub. roku.

dklt6do
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dklt6do