Lufthansa wchodzi w lowcosty. Polecisz jeszcze taniej?
Szykuje się ostra walka na europejskim niebie. Niemiecka Lufthansa zapowiedziała start nowych tanich linii lotniczych. Pierwszy samolot z biletami za eurocenty wzbije się w niebo już 1 stycznia.
20.09.2012 | aktual.: 20.09.2012 18:39
O taniej linii lotniczej przygotowywanej przez Lufthansę głośno było już od pewnego czasu. Niemcy tych informacji jednak nie potwierdzali. Dziś jednak wszystko jest już jasne.
1 stycznia 2013 roku Lufthansa razem z Germanwings, które to linie były pierwszą próbą wejścia na rynek lowcostowy, rzuci na niebo 90 samolotów, w których bilety mają być tanie jak w węgierskim Wizzairze czy w irlandzkim Raynairze.
- W pierwszym roku działalności zamierzamy przewieźć 18 milionów pasażerów - głosi komunikat Lufthansy.
Jak mówi Wirtualnej Polsce Sebastian Mikosz, to odpowiedź Niemców na to, co dzieje się na europejskim niebie.
- To ruch wyprzedzający i strategia obronna. Ryanair dziś nie jest jeszcze mocny w Niemczech, ale znając ich chęć do ekspansji, zapewne niedługo wszedłby tam mocniej. Lufthansa zamierza temu zapobiec. Zresztą już dziś tanie linie lotnicze podbierają jej pasażerów. Air Berlin skoncentrował się jakiś czas temu na trasie Frankfurt - Monachium i strasznie okładał tam kijem Lufthansę - mówi były prezes PLL Lot, a obecnie doradca w Societe General.
Dodaje, że także o klienta biznesowego Lufthansa musi walczyć z coraz większa liczbą linii, takich jak KLM, Turkish Airlines czy Emirates Airlines.
Z komunikatu prasowego wynika, że główną siedzibą nowych linii lotniczych ma być Kolonia. Na razie nie wiadomo jednak, jak będzie się ona dokładnie nazywała. Wcześniej spekulowano, że może to być Direct 4 You.
- Jako część grupy Lufthansa nowa firma zaproponuje odpowiednio wysoki standard. Decyzja o nazwie zapadnie wciągu najbliższych miesięcy - mówi szef Lufthansy Christoph Franz.
Jak dodaje łączenie linii ogólnoeuropejskiej (Lufthansy) i latającej na niemieckich trasach Germanwings ma przynieść wzrost efektywności.
Na razie siatka lotów nowego lowcostowego pomysłu Lufthansy nie jest znana. Wiadomo, że linia przejmie loty krajowe Germanwings oraz część lotów międzynarodowych Lufthansy. Na dziś liderem w tej branży jest Ryanair, który rocznie na około 800 trasach przewozi 60 mln pasażerów. Poza tym duże linie lowcostowe działające w Europie to jeszcze Wizzair (ok. 12 milionów pasażerów).
- 18 mln pasażerów nowej linii Lufthansy to na dzień dobry aż jedna trzecia tego co Ryanair. To na tyle dużo, że nie da się ich przewieźć tylko w Niemczech. Linia zapewne będzie latać też do Polski i przyczyni się do obniżki cen u konkurencji - uważa Sebastian Mikosz.
Jego zdaniem ceny Lufthansa będzie mogła śrubować dzięki efektowi skali. W ten sposób zbije koszty paliwa czy obsługi naziemnej samolotów. Lufthansa to obecnie największa linia lotnicza Europy i jedna z największych linii świata. Rocznie przewozi około 110 mln pasażerów.