Małe browary nie odczuwają skutków kryzysu
Lokalni producenci piwa w 2009 r. zwiększali sprzedaż, gdy cała branża skurczyła się o około 8 proc. W 2009 r. Amber sprzedał o 10 proc. piwa więcej, niż w 2008 r.
Mimo, że łączna sprzedaż piwa spadła w Polsce o ok. 8 proc., Amber zwiększył swoją sprzedaż o 10 proc. Jak powiedział Rzeczpospolitej Dariusz Rejmus, dyrektor handlowy browaru Amber z Bielkówka w woj. pomorskim, o sukcesie zdecydowało warzenie piwa metodami tradycyjnymi.
- Od dwóch lat w Polsce trwa boom na piwa niszowe, wyróżniające się na tle podobnych do siebie produktów największych firm, które zalewają rynek - uważa Rejmus.
Sprzedaż Ambera napędzają przede wszystkim piwa premium, które wprowadził na rynek ogólnopolski pięć lat temu. Wśród nich jest m.in. Koźlak i Piwo Żywe. Aby wykorzystać rosnącą modę na piwa niszowe Amber planuje wprowadzić w tym roku na rynek kolejną markę premium. Liczy na to, że dzięki niej także w 2010 r. uda mu się zwiększyć sprzedaż o kolejne 10 proc.
Browar Ciechan w 2009 r. roku zwiększył sprzedaż o 20 proc. Dwa lata temu zrezygnował z rywalizacji o rynek z międzynarodowymi koncernami. Zamiast wyniszczającej walki cenowej, postawił na jakość i oryginalność.
Handel-Net.pl