Marka obniża koszty operacyjne, pracuje nad produktami m.in. dla rolników i MSP

Warszawa, 27.01.2015 (ISBnews) - Firma pożyczkowa Marka, dzięki skutecznie przeprowadzonej restrukturyzacji, podtrzymuje prognozę, zgodnie z którą zysk netto w 2014 r. wyniesie 2,5 mln zł, a w 2015 r. - ponad 3,5 mln zł, poinformował agencję ISBnews prezes Jarosław Konopka. Spółka zamierza podnieść efektywność współpracy z pośrednikami finansowymi oraz wprowadzać nowe produkty dla rolników oraz dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw.

27.01.2015 11:28

"Władze spółki, na podstawie posiadanych danych oceniają, że wykonanie prognozy finansowej na rok 2014 jest zgodne z planem i nie spodziewamy się znacznych odchyleń" - powiedział Konopka w rozmowie z ISBnews.

Prezes przypomniał, że od 2013 r. spółka prowadziła intensywnie działania restrukturyzacyjne, które miały na celu optymalizację jej działania. W ich efekcie Marka zredukowała do 4 z 9 liczbę kosztownych i nieefektywnych lokalizacji biur sprzedażowych - obecnie ma swoje placówki w Białymstoku, Lublinie, Toruniu i Łodzi oraz zmniejszyła zatrudnienie. Jednocześnie rozpoczęła współpracę z pośrednikami finansowymi, zwiększając tym samym rentowność sprzedaży oraz zasięg dotarcia na prawie cały kraj.

"Restrukturyzacja poprzez obniżenie kosztów funkcjonowania wpłynęła na naszą sytuację finansową i dodatnie kwartalne wyniki finansowe. Przede wszystkim ograniczyliśmy koszty stałe, optymalizując zatrudnienie i plan rozwoju terytorialnego. Obecnie skupiamy się na rozwoju i umocnieniu współpracy z pośrednikami kredytowymi, jednocześnie uczyniliśmy ich współodpowiedzialnymi za współpracę z naszymi klientami" - wyliczył Konopka.

Podkreślił, że spółka zmieniła ponadto model oceny ryzyka kredytowego tzw. scoring przy udzielaniu pożyczek. Natomiast rozwój wewnętrznego działu windykacji przyczynia się do utrzymywania się wskaźnika ściągalności na wysokim poziomie, dzięki monitorowania klientów.

"Jeśli zalegają ze spłatą chociaż jednej raty pożyczki, podejmujemy natychmiastowe kroki mające na celu przywrócenie terminowości spłat pożyczki. Dzięki temu udało się istotnie poprawić jakość portfela" - wskazał Konopka.

W wyniku tych działań wysokość kosztów działalności operacyjnej w 2014 r. zmniejszono o ponad 20% do 10,67 mln zł. Natomiast dalszy wzrost wyników w 2015 r. ma być również efektem wprowadzenia do oferty nowych produktów.

"Marka wprowadzając nowe produkty, ma na celu minimalizowanie ryzyka kredytowego portfela. Dodatkowo monitorujemy rynek ochrony zdrowia i producentów żywności, co przekłada się na nasze zainteresowanie małymi i średnimi przedsiębiorstwami. W 2015 r. szczególną uwagę poświęcimy m.in. projektom w obszarze ochrony zdrowia, a także finansowaniu producentów żywności, czyli rozwój pożyczek na perspektywicznym rynku małych i średnich przedsiębiorstw" - zaznaczył Konopka.

Realizacja tych działań ma być finansowana m.in. ze środków pozyskanych z publicznej emisji obligacji, która trwa do 3 lutego 2015 r.

Marka to instytucja finansowa, specjalizująca się w dostarczaniu pożyczek gotówkowych z obsługą w domu klienta z tygodniową spłatą i w opcji na konto bankowe z miesięczną ratą spłaty. Według danych na III kwartał 2014 r., spółka posiada ponad 26 tys. klientów (ponad 28,5 tys. aktywnych umów).

Lesław Kretowicz

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)