Mediatel i Centernet chcą stworzyć operatora bez brandu kosztem 200 mln zł

17.03. Warszawa (PAP) - Mediatel i Centernet chcą stworzyć jednego operatora telekomunikacyjnego, który nie będzie posiadał własnej marki, ale będzie współpracował z operatorami,...

17.03.2010 | aktual.: 17.03.2010 17:38

17.03. Warszawa (PAP) - Mediatel i Centernet chcą stworzyć jednego operatora telekomunikacyjnego, który nie będzie posiadał własnej marki, ale będzie współpracował z operatorami, umożliwiając im świadczenie wszystkich usług telekomunikacyjnych. Do realizacji tego projektu będą potrzebować 200 mln zł - poinformował na konferencji prasowej Albert Kuźmicz, prezes NFI Magna Polonia, głównego akcjonariusza Mediatela.

"Chcemy zbudować operatora, który nie posiada własnego brandu, będzie natomiast współpracował z operatorami umożliwiając im świadczenie wszystkich usług telekomunikacyjnych" - powiedział Kuźmicz.

"Zakładana wielkość kapitału niezbędna do realizacji projektu na najbliższe 24 miesiące to 200 mln zł" - dodał.

Kuźmicz poinformował, że budowa sieci GSM ma kosztować 165 mln zł, a rozbudowa systemów bilingowych 10 mln zł.

"Zakładamy pozyskanie finansowania dłużnego od instytucji finansowych w wysokości 60 mln zł, vendor financing 60 mln zł, planowana jest również emisja akcji Mediatela, z której pozyskane ma być 60 mln zł, a 20 mln zł to będą własne środki pochodzące z działalności operacyjnej" - powiedział prezes.

Projekt Mediatela i Centernetu zakłada współpracę z istniejącymi operatorami GSM w celu wykorzystania ich infrastruktury przy realizacji budowy sieci.

Według Kuźmicza podmiotami, które mogą wykazać chęć współpracy z nowym operatorem będą operatorzy kablowi, działający i nowo powstający operatorzy MVNO oraz operatorzy stacjonarni.

Jacek Felczykowski, prezes NFI Midas, właściciela Centernetu, który ruszył z usługami telefonii mobilnej dla Lux Veritatis, pod marką "W Rodzinie" zapowiedział rozwijanie tej marki.

"Projekt +W Rodzinie+ chcemy rozwijać, gdyż ma on duży potencjał wzrostu. Uważamy, że jest to doskonała platforma do świadczenia usług telefonii stacjonarnej, czy dostępu do internetu" - powiedział.

Według przedstawicieli NFI Midas Centernet sprzedał już ponad 200 tys. kart "W Rodzinie" i duża część z nich jest aktywna.

Według podpisanej 16 marca umowy Mediatel ma kupić od NFI Midas Centernet za minimum 260 mln zł. Kontrolowany przez Romana Karkosika fundusz stanie się jednak większościowym akcjonariuszem Mediatela z blisko 66 proc. udziałem, obejmując nową emisję akcji spółki za min. 264 mln zł. Udział NFI Magna Polonia, który ma blisko 66 proc. akcji Mediatela, zmniejszy się do 22,45 proc.

Zgodnie z umową NFI Midas ma objąć 17,6 mln nowych akcji Mediatela po cenie emisyjnej wynoszącej nie mniej niż 15 zł. Przy cenie minimalnej wartość transakcji wynosi 264 mln zł.

Po rejestracji podwyższenia kapitału zakładowego Mediatela akcje objęte przez NFI Midas reprezentować będą łącznie 65,96 proc. kapitału zakładowego spółki.

Z kolei Mediatel ma kupić od NFI Midas 4.264.850 akcji, czyli 100 proc. w kapitale zakładowym Centernetu, za nie mniej 260 mln zł. Ostateczna cena zależeć będzie od wyników przeprowadzonego przez Mediatel due dilligence operatora mobilnego, który ma częstotliwość 1800 MHz.

Centernet wygrał na początku października w 2007 roku przetarg Urzędu Komunikacji Elektronicznej na rezerwację częstotliwości GSM 1800 MHz. Zgodnie z wymaganiami koncesyjnymi Centernet miał pokryć swoim zasięgiem 15 proc. populacji kraju do końca 2009 roku i 30 proc. populacji do końca 2012 roku.

W lipcu 2009 operator uruchomił usługi komórkowe pod marką "W Rodzinie", korzystając w ramach roamingu krajowego z sieci Polskiej Telefonii Cyfrowej, ale musi budować własną sieć telekomunikacyjną.(PAP)

epo/ gsu/ jtt/

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)