Metro Group ma dobre prognozy dla rynku detalicznego
Metro Group, do której w Polsce należą m.in. sieci hipermarketów Real i hurtowni cash & carry Makro, spodziewa się stabilnego rozwoju i wzrostu sprzedaży w naszym kraju.
25.03.2009 | aktual.: 30.03.2009 12:26
Metro Group, do której w Polsce należą m.in. sieci hipermarketów Real i hurtowni cash & carry Makro, spodziewa się stabilnego rozwoju i wzrostu sprzedaży w naszym kraju.
Metro Group prowadzący wielkopowierzchniowe sieci handlowe prognozuje w 2009 roku stabilny wzrost rynku detalicznego w Polsce, poinformował dziennikarzy Joel Saveuse, członek zarządu Metro Group.
_ Spodziewamy się, że wzrost rynku detalicznego w Polsce będzie stabilny _ - powiedział Saveuse, nie podając żadnych szczegółów.
W zeszłym roku obroty Metro w Polsce wzrosły o 15 proc., do blisko 5 mld euro. W podobnym stopniu zwiększył się również cały rynek.
Metro w 2009 roku ograniczy jednak swoje inwestycje na świecie do 1,6 mld euro.
_ Europa Środkowo-Wchodnia to rynki, które najbardziej odczują ograniczenie inwestycji _ - powiedział Saveuse. Znów nie podał szczegółów dotyczących planów otwarć nowych sklepów, czy w ogóle będą jakieś w 2009 r.
Metro Group jest międzynarodowym koncernem handlowym, obecnym w 32 krajach świata. W Polsce spółka jest obecna poprzez swoje sieci dystrybucyjne od połowy lat 90-tych. Metro prowadzi w Polsce cztery sieci dystrybucyjne: Makro Cash&Carry, Saturn, Media Markt i Real. Firma ma w naszym kraju 132 wielkopowierzchniowe placówki handlowe i zatrudnia około 28,5 tysiąca pracowników.
JS