MG ogłosiło przetarg na kampanię informacyjną o energetyce jądrowej
Ministerstwo Gospodarki ogłosiło przetarg na kampanię informacyjną o energetyce jądrowej. Zainteresowane jej przeprowadzeniem firmy mogą składać zgłoszenia do 3 września - poinformował we wtorek PAP szef departamentu energii jądrowej w MG Mirosław Lewiński.
03.08.2010 | aktual.: 03.08.2010 17:29
Na kampanię informacyjną przeznaczono 22 mln zł do końca 2012 roku. Tylko w tym roku jest zarezerwowane na ten cel 6 mln zł, a w następnych dwóch latach planowane są wydatki rzędu 8 mln zł rocznie. Kampania ma się rozpocząć jesienią.
Resort chce, aby do przetargu zgłosiły się największe firmy medialne w Polsce, które będą w stanie przeprowadzić kampanię informacyjną o takiej skali. Umowa z wybraną firmą będzie obejmować okres do końca 2012 roku. Przetarg odbywa się w trybie "dialogu konkurencyjnego".
- Oznacza to, że nie określiliśmy z góry przedmiotu przetargu na przykład liczby konferencji czy materiałów informacyjnych, oczekujemy od firm planu kampanii, który będziemy omawiać w formule wstępnych negocjacji - wyjaśnił PAP Piotr Żbikowski z biura prasowego MG.
Inne oczekiwania resortu w stosunku do startujących w przetargu firm to: doświadczenie w prowadzeniu podobnych kampanii i odpowiednia ilość kadr i zasobów do jej przeprowadzenia. Resort chce, że żeby na potrzeby kampanii jądrowej pracowało w wybranej firmie 7 osób.
MG planowało wcześniej rozmowy z firmami w sierpniu, a rozpoczęcie kampanii we wrześniu. Jednak Lewiński nie wykluczył rozpoczęcia kampanii w październiku.
Polska Grupa Energetyczna planuje budowę dwóch elektrowni jądrowych o mocy około 3000 MW każda. Zgodnie z ramowym harmonogramem oraz planami rządu, pierwsza zostanie oddana do użytku do końca 2020 roku, a następna - do roku 2030. PGE chce mieć 51 proc. udziałów w konsorcjum, które zbuduje i będzie eksploatować pierwsze elektrownie jądrowe w Polsce.