Trwa ładowanie...
d49jd75
13-05-2015 18:45

MG pomaga polskim firmom zdobywać doświadczenie w Dolinie Krzemowej

Ministerstwo Gospodarki chce dalej pomagać polskim firmom w zdobywaniu doświadczenia, wiedzy i partnerów biznesowych w Dolinie Krzemowej - zapewniła wiceminister Grażyna Henclewska podczas prezentacji działań resortu przed sejmową komisją innowacyjności.

d49jd75
d49jd75

"Widzimy zasadność wzmocnienia obecności polskich przedsiębiorców w Stanach Zjednoczonych. Nasze działania to przede wszystkim zapewnienie reprezentacji Polski na terenie Doliny Krzemowej w Kalifornii. Mamy oddział w Waszyngtonie, ale uznaliśmy, że wzorem innych państw powinniśmy otworzyć nasze biuro w Dolinie Krzemowej" - wyjaśniała w środę wiceminister. Chodzi o działające od stycznia 2013 r. Polskie Biuro Akceleracyjne SVAC (Silicon Valley Acceleration Center), powołane wspólnie przez MG i Wydział Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Waszyngtonie.

Jak dodała Henclewska, biuro ułatwia przedsiębiorcom zdobywanie wiedzy o amerykańskim rynku, a także ułatwia nawiązywanie kontaktu z potencjalnymi partnerami biznesowymi. "Biuro jest miejscem, w którym nasze firmy mogą zdobywać wiedzę, nawiązywać współpracę z partnerami biznesowymi w kluczowych obszarach polskiej gospodarki. Ułatwia ono przedsiębiorcom dostęp do ekspertów, ośrodków badawczych i instytucji otoczenia biznesu" - zaznaczyła.

Wiceszefowa resortu gospodarki wymieniała również programy, których celem jest internacjonalizacja polskich młodych przedsiębiorstw, pozyskanie przez nie wiedzy o trendach technologicznych w Dolinie Krzemowej, pozyskanie zagranicznego kapitału na polskim rynku.

Jednym z programów jest "InSight 2030 into Silicon Valley" - jego cel to identyfikowanie technologii o największym potencjale rozwojowym dla polskiego przemysłu. Henclewska podała, że w ramach tego programu zrealizowano już dwie edycje projektu Tech-Match Poland, w których wzięło udział 17 polskich firm, oraz jedną edycję Tech-Match Europe, w której wystartowały dwa przedsiębiorstwa. Firmy te wzięły udział w szkoleniach i sesjach mentoringowych oraz mogły zaprezentować swoje produkty i usługi korporacjom technologicznym, które zgłosiły na nie zapotrzebowanie.

d49jd75

Innym wymienionym przez wiceminister programem jest Polski Most Krzemowy: "Zakłada on zwiększanie innowacyjności polskich przedsiębiorstw poprzez wyselekcjonowanie najbardziej zaawansowanych z nich. Są one przygotowywane we współpracy z ekspertami z Doliny Krzemowej, by potem wejść na rynek amerykański" - wyjaśniła Henclewska. Program ten jest skierowany do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw z branż takich jak: technologie informacyjne, cyfrowo-komunikacyjne, nanotechnologia, biotechnologia, inteligentne sieci energetyczne itp.

Program składa się z trzech etapów. Pierwsze dwa odbywają się w Polsce i polegają na szkoleniach i obozach przygotowawczych dla zainteresowanych firm. Ich ocenę przeprowadzają wspólnie eksperci polscy i amerykańscy, którzy selekcjonują przedsiębiorstwa do udziału w trzecim etapie. Ten odbywa się już na terenie Doliny Krzemowej, gdzie zakwalifikowani mogą realizować własne pomysły pod okiem wybranych przez siebie mentorów i ekspertów. Jak podało MG w komunikacie, na amerykańskim etapie Polskiego Mostu Krzemowego są obecnie 24 polskie firmy, a do końca września 2015 r. ma ich być 37.

"Z kontaktów z firmami, które skorzystały z tych programów, uzyskaliśmy potwierdzenie, że odnoszą one konkretne korzyści" - dodała. Zaznaczyła jednak, że MG nie dysponuje danymi, jak udział w tych programach wpłynął na przychody tych firm, ponieważ większość z nich nie została jeszcze rozliczona. Zapowiedziała, że programy te będą kontynuowane w przyszłości.

d49jd75
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d49jd75