Moda na ekologię dotarła do branży elektronicznej. Co mają wspólnego śmieci rzeczne z laptopami?

W ten sam sposób Head & Shoulders będzie robił butelki dla swoich szamponów.

Obraz
Źródło zdjęć: © Eastnews | Wojciech Traczyk/Eastnews
Damian Słomski

Najnowsze laptopy Della będą w opakowaniach wykonanych w części ze śmieci wyławianych z rzek. To najnowsza inicjatywa proekologiczna producenta. W ten sam sposób Head & Shoulders będzie robił butelki dla swoich szamponów.

W promocję ekologii angażuje się coraz więcej środowisk, także biznesowych. Co jakiś czas słyszymy, że producenci głównie żywności czy napojów używają np. opakowań, które łatwo poddać recyklingowi. Już w 2010 roki firma Coca-Cola wprowadziła w swoich produktach lżejszy typ nakrętek. Rok później na rynku pojawiła się woda mineralna Kropla Beskidu w nowoczesnej butelce, zrobionej z mniejszej ilości plastiku.

W tym kierunku idą teraz także wielkie koncerny branży elektronicznej. Od 30 kwietnia najnowsze laptopy firmy Dell modelu 2w1 Dell XPS 13 będą sprzedawane w opakowaniach wykonanych w jednej czwartej z odzyskanego plastiku. To pierwsza tego rodzaju inicjatywa w branży.

Odpady plastikowe, które będzie wykorzystywać znany producent laptopów będą wyławiane z rzek. Jak przekonują jego przedstawiciele, dzięki temu w tym roku ponad 7 ton plastiku nie trafi do oceanów.

Partnerzy firmy będą przechwytywać odpady zanim trafią one do oceanu - na drogach wodnych, takich jak rzeki i kanały, wzdłuż wybrzeży i plaż. Następnie będą przetwarzać zgromadzone surowce i mieszać plastik oceaniczny (25 proc.) z innymi tworzywami HDPE, stanowiącymi pozostałe 75 proc., pochodzącymi m.in. z recyklingu butelek i opakowań na żywność.

To nie jedyna taka inicjatywa. W tym tygodniu Head & Shoulders ogłosił, że w lecie na rynek trafi pierwsza na świecie butelka szamponu, nadająca się do recyklingu, wykonana w jednej czwartej z przetworzonych plastikowych odpadów zebranych na plażach i kąpieliskach.

Co ciekawe, w temat ekologii po stronie firm zaangażowanych jest bardzo dużo ludzi. Nad takimi i innymi innowacjami w kategorii tylko produktów do pielęgnacji włosów pracuje ponad 500 naukowców zatrudnionych przez Procter & Gamble (właściciel marki Head & Shoulders).

Wybrane dla Ciebie
Personel sprzątający szpitala stracił dodatki. "Straszą zwolnieniami"
Personel sprzątający szpitala stracił dodatki. "Straszą zwolnieniami"
Skarbówka sprzedaje auta. Do wzięcia popularny Ford za 4 tys. zł
Skarbówka sprzedaje auta. Do wzięcia popularny Ford za 4 tys. zł
Nachodzą domowników i "kontrolują" panele. Urząd wydał komunikat
Nachodzą domowników i "kontrolują" panele. Urząd wydał komunikat
Ile trzeba zarabiać, by być bogatym w Polsce? Oto kwoty
Ile trzeba zarabiać, by być bogatym w Polsce? Oto kwoty
Powiesili kartki we włoskich kawiarniach. Dają klientom 15 minut
Powiesili kartki we włoskich kawiarniach. Dają klientom 15 minut
Okradała sąsiadkę miesiącami. Metodą "na salami" zabrała 19 tys. zł
Okradała sąsiadkę miesiącami. Metodą "na salami" zabrała 19 tys. zł
Wygrał w Eurojackpot ponad 54 mln euro. Oto gdzie kupił los
Wygrał w Eurojackpot ponad 54 mln euro. Oto gdzie kupił los
Kalendarz adwentowy z energetykami od Red Bulla. W sieci zawrzało
Kalendarz adwentowy z energetykami od Red Bulla. W sieci zawrzało
Choinki w marketach za 50 zł. Tak można się naciąć
Choinki w marketach za 50 zł. Tak można się naciąć
Biedronka zmienia godziny otwarcia. Ważny komunikat dla klientów
Biedronka zmienia godziny otwarcia. Ważny komunikat dla klientów
Kurierzy DPD oburzeni. Chodzi o pracę w Wigilię
Kurierzy DPD oburzeni. Chodzi o pracę w Wigilię
Boom na nieruchomości w Hiszpanii. Polacy otarli się o rekord
Boom na nieruchomości w Hiszpanii. Polacy otarli się o rekord