MR włączyło 4 kolejne branże do programu 'Marka Polskiej Gospodarki'
Warszawa, 21.10.2016 (ISBnews) - Ministerstwo Rozwoju wyłoniło kolejne 4 branże, które mogą ubiegać się o dofinansowanie w ramach projektu ?Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe - Marka Polskiej Gospodarki - Brand", podał resort. Sektory MŚP, które mogą ubiegać się o wsparcie to branże z zakresu: maszyny i urządzenia, biotechnologia i farmaceutyka, budowa i wykańczanie budowli, części samochodowe i lotnicze.
21.10.2016 14:01
"Udział w programach promocji umożliwi przedsiębiorcom ekspansję na nowe, perspektywiczne rynki pozaunijne, często odległe i kosztowne, których ze względu na istniejące ryzyko i koszty przedsiębiorcy dotąd nie brali pod uwagę w swoich planach eksportowych" - czytamy w komunikacie.
Środki na wsparcie przedsiębiorców będą pochodzić z ze środków poddziałania 3.3.3 ?Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych - Go to Brand" PO IR. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) jest odpowiedzialna za realizację tego programu.
W ramach poddziałania 3.3.3 PO IR dofinansowanie mogą otrzymać przedsiębiorcy realizujący projekty dotyczące uczestnictwa w działaniach promocyjnych przewidzianych w branżowych programach promocji, w celu promowania marek produktowych (wyrobów/usług), które mają szansę stać się markami rozpoznawalnymi na rynkach zagranicznych, oraz promowania Marki Polskiej Gospodarki. Z działania mogą skorzystać - mikro, mali i średni przedsiębiorcy. Maksymalna wartość kosztów kwalifikowalnych projektu - 1 000 000 zł, a maksymalna intensywność dofinansowania - do 50% lub do 85%, wskazano w programie promocji.
"W ramach projektu 'Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe - Marka Polskiej Gospodarki - Brand' opublikowano do tej pory 7 programów dla następujących branż: sprzęt medyczny, IT/ICT, kosmetyki, jachty i łodzie, meble, polskie specjalności żywnościowe oraz sektor usług prozdrowotnych" - czytamy dalej.
Ministerstwo Rozwoju w ramach poddziałania 3.3.2 PO IR realizuje projekt pn. "Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe - Marka Polskiej Gospodarki - Brand". Projekt zakłada realizację programów promocji, które mają przyczynić się do poprawy wizerunku polskiej gospodarki na rynkach zagranicznych. Równolegle, PARP realizuje poddziałanie 3.3.3 PO IR, w ramach którego przedsiębiorcy mogą ubiegać się o wsparcie finansowe w programach promocji. W ramach obu projektów realizowane są dwa branżowe programy promocji oraz programy promocji o charakterze ogólnym, do których należą programy promocji na rynkach perspektywicznych oraz duże przedsięwzięcia promocyjne.
(ISBNews)